همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بيماري التهابي روده با خطر حمله قلبي در ارتباط هستند

خود مشاهده كردند: بيماري التهابي روده با خطر حمله قلبي مرتبط است. قطره فروزومال

به گزارش : در اين بررسي آمده‌ است كه مبتلايان به بيماري التهابي روده همچون بيماري كرون و كوليت زخمي ۱۲ برابر بيشتر در معرض حمله قلبي هستند.

بيماري التهابي روده موجب مي‌شود دستگاه چسب بخيه گوارش دچار التهاب مزمن شود. بيماري كرون و كوليت زخمي از شايع‌ترين انواع بيماري التهابي روده هستند. در مبتلايان به بيماري كرون، التهاب در تمامي قسمت‌هاي دستگاه گوارش مشاهده مي‌شود درحالي‌كه در مبتلايان به كوليت زخمي تنها روده بزرگ درمان سوختگي با آب جوش دچار التهاب مي‌شود.

محققان در تحقيقاتي كه در گذشته انجام گرفته وجود التهاب مزمن در بدن را با افزايش خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي - عروقي مرتبط دانسته بودند، ارتباط احتمالي پزشكي كودكان بيماري‌هايي همچون كرون و كوليت زخمي با حمله قلبي به خوبي مورد بررسي قرار نگرفته بود.

در اين بررسي محققان به ارزيابي سوابق پزشكي بيش از ۲۹ ميليون نفر از جمله ۱۳۲ هزار مبتلا به كوليت زخمي و ۱۵۹ هزار مبتلا به بيماري قيمت پماد زخم بستر كرون پرداختند.

به نقل از خبرگزاري رويترز، محققان با بيان اينكه در مدت زمان پنج سال مشاهده شد مبتلايان به بيماري التهابي روده ۲۵ درصد بيش از افراد ديگر در معرض حمله قلبي هستند، اظهاركردند: اين بيماري بايد فاكتور خطرزاي مستقلي در بروز بيماري‌هاي قلبي به حساب آيد.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده