همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آيا مصرف جوش شيرين براي درمان سرماخوردگي مفيد است؟

مصرف جوش شيرين براي درمان سرماخوردگي و آنفولانزا مفيد است، اما طريقه مصرف آن بايد به روش خاصي صورت گرفته و هرگز نبايد در مصرف جوش شيرين افراط كرد.

جوش شيرين براي سرماخوردگي

دكتر زخم|دكتر زخم - آيا وقت آن نرسيده كه براي درمان سرماخوردگي، به جاي مصرف داروهاي شيميايي، به مواد طبيعي روي آوريم؟ درمان‌هاي خانگي براي سرماخوردگي بسيار مفيدتر از مصرف داروهاي مضر شيميايي هستند. سرماخوردگي ويروسي يكي از بيماري‌هاي شايع در فصول سرد سال است كه به راحتي با استفاده از جوش شيرين قابل درمان است. از اين‌رو در اين مطلب از سايت ستاره، روش صحيح مصرف جوش شيرين براي درمان سرماخوردگي را بررسي خواهيم كرد.


براي دسترسي سريع به مطلب مورد نظر خود، از لينك‌هاي زير استفاده كنيد.


جوش شيرين براي درمان سرماخوردگي

محققان دريافته‌اند كه جوش شيرين تأثير فوق‌العاده‌اي در درمان سرماخوردگي دارد. همچنين دكتر والني اهل چين، بر اين باور است كه در صورت استفاده از جوش شيرين از هرگونه سرماخوردگي در امان هستيد و در بيشتر اوقات، در طول ۳۶ ساعت، علائم اين بيماري ناپديد مي‌شود. از اين‌رو، جوش شيرين يكي از بهترين روش‌هاي پيشگيري و درمان آنفولانزا و سرماخوردگي، استفاده از جوش شيرين است. اگرچه اين درمان ساده از سال ۱۹۲۰ مورد توجه بوده است، اما با وجود مدرن شدن جامعه به دست فراموشي سپرده شده است. تأكيد اين پزشك مشهور چيني استفاده مجدد از جوش شيرين است كه فوق‌العاده مؤثر و كاربردي خواهد بود.

جوش شيرين براي درمان سرماخوردگي

روش مصرف جوش شيرين براي درمان سرماخوردگي

در صورتي كه سرماخورده‌ايد يا با اولين علائم آن نظير سرفه، عطسه، درد مفاصل و آبريزش بيني مواجه هستيد، مي‌توانيد پماد مديكال هاني مصرف جوش شيرين براي درمان و جلوگيري از پيشرفت سرماخوردگي و آنفولانزا را شروع كنيد. براي مصرف صحيح جوش شيرين لازم است طبق دستور زير عمل كرده و به آن پايبند باشيد:

  • روز اول: نصف قاشق غذاخوري جوش شيرين را در يك ليوان آب ولرم حل كرده و هر ۲ ساعت يك بار اين محلول را غرغره كنيد؛ اين كار را ۶ بار در طول روز انجام دهيد.
  • روز دوم: محلول را دقيقاً مانند روز اول تهيه كنيد و ۴ بار در طول روز غرغره كنيد.
  • روز سوم: باز هم مانند روز اول محلولي از جوش شيرين و آب ولرم تهيه كرده و يك بار صبح و يك بار عصر، يعني دو مرتبه در روز اين محلول را غرغره كنيد.
  • روز چهارم: در روز چهارم نيز بايد اين محلول را همانند روزهاي گذشته تهيه كرده و صبح بعد از بيدار شدن از خواب آن را غرغره كنيد. دقت داشته باشيد كه اين كار را بايد تا زماني كه كاملاً خوب نشده‌ايد، در روزهاي آينده نيز تكرار كنيد.

جوش شيرين براي درمان سرماخوردگي

انواع پانسمان نقره

خواص ديگر جوش شيرين

جوش شيرين يا بي كربنات سديم، يكي از شناخته شده‌ترين مواد در آشپزي و شيريني‌پزي محسوب مي‌شود. اين ماده منشا طبيعي دارد. جوش شيرين در تركيب با مواد ديگر باعث توليد دي اكسيد كربن مي‌شود و همين موضوع باعث پف كيك خواهد شد. همچنين جالب است بدانيد مي‌توان از جوش شيرين در درمان تعدادي از بيماري‌ها، استفاده كرد. براي مثال جوش شيرين به حفظ تعادل قليايي يا بازي بودن جريان خون كمك مي‌كند و اين ماده حتي در درمان سرطان‌هاي مختلف نقش دارد.

جوش شيرين براي درمان سرماخوردگي

مضرات مصرف جوش شيرين

در صورت افراط در مصرف اين ماده، بروز مشكلات زير محتمل خواهد بود.

۱. عوارض گوارشي

اسيديته‏ معده در حدود ۳ تا ۴ است و اين عدد بيانگر غلظت اسيد كلريدريك ترشح شده توسط سلول‌هاي جداره معده است؛ اما ماده قليايي جوش‌شيرين در صورت افراط در مصرف، اين تعادل را بر هم مي‌زند و اين عارضه باعث بروز مشكلات گوارشي خواهد شد.

۲. كم خوني

جذب قيمت پماد زخم بستر آهن در معده و قسمت ابتدايي روده انجام مي‌شود و بستگي به عواملي مانند غلظت آهن، حالت اسيدي شيره معده، ويتامين ‏B12‎ و ... دارد. افزايش ‏PH‏ دستگاه گوارش مانع از احياء آهن سه ظرفيتي و تشكيل آهن دو ظرفيتي خواهد شد؛ اين اختلال به مرور زمان موجب كاهش مقدار هموگلوبين، بروز علائم كم‌خوني و كاهش مقدار آهن سرم خون مي‌شود.

۳. اختلال در جذب عناصر مفيد

كلسيم و فسفر از عناصر ضروري بدن هستند كه در قسمت ابتدايي روده‌ها جذب شده و اين جذب در ‏PH‏ بين دو تا هفت انجام مي‌شود. جوش شيرين باعث قليايي شدن اين محيط و كاهش جذب اين عناصر مي‌شود. كمبود ذخاير اين دو عنصر در بدن، نرمي و پوكي استخوان‌ها و افزايش فساد دندان‌ها را به دنبال دارد. ‏

همچنين بدانيد: درمان خانگي پوسيدگي دندان

سخن پاياني

همواره مي‌توانيد به جاي مصرف قرص‌ها و داروهاي شيميايي از روش‌هاي طبيعي و مطمئن براي درمان بيماري‌هاي خود استفاده كنيد. روش‌هايي همچون مصرف انار براي درمان سرماخوردگي يا تهيه و مصرف شلغم و عسل. ما نيز در اين مطلب روش درمان سرماخوردگي با مصرف جوش شيرين را براي شما ذكر كرديم. شما براي درمان سرماخوردگي، درمان خانگي سوختگي با آب جوش استفاده از چه روشي را توصيه مي‌كنيد؟ لطفاً تجربيات خود را با ما و ساير كاربران دكتر زخمبه اشتراك بگذاريد. همچنين مي‌توانيد مطلب راه‌هاي پيشگيري از سرماخوردگي در كودكان و بزرگسالان را نيز در سايت دكتر زخممطالعه كنيد.

تظرات ارسال شده