همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با رعايت اين نكات فشار خون نمي گيريد

قلبي-عروقي اولين عامل مرگ زودرس است، اظهار كرد: از هر پنج زن و هر چهار مرد يك نفر به فشار خون مبتلا است.

به گزارش رضا البرزي‌نيا گفت: آمار جهاني به ما مي‌گويد كه از هر چهار مرد يك نفر و از هر پنج زن، يك نفر به فشار خون دچار ساكارز است و نكته مهمتر اين است كه از هر پنج نفر فقط يك نفر و يا كمتر فشار خون كنترل شده دارد.

وي در ادامه افزود: طبق تحقيقات انجام شده، بيماري‌هاي قلبي و عروقي رتبه اول در مرگ زودرس را دارند و در ميان بيماري‌هاي قلبي و عروقي، فشار خون علت اصلي مرگ زودرس بوده است.

البرزي نيا رعايت چهار نكته اصلي را در پيشگيري از اين بيماري موثر دانست و عنوان كرد: اولين نمايندگي سوربكت نكته مهم و با اهميت رعايت تغذيه سالم است، فست فود‌هاي چرب و شور بايد كنترل شده باشند و گوشت سفيد و ماهي جايگزين مصرف گوشت قرمز شود.

اين كارشناس بيماري‌هاي غير واگير توصيه كرد: از مصرف سبزيجات تازه هم نبايد غافل شد، سيزيجات و ميوه‌هاي تازه منبع خوبي براي پيشگيري و كنترل فشار خون است.

وي پانسمان عسل در خصوص دومين عامل پيشگيري گفت: ۳۰ دقيقه فعاليت بدني به صورت روزانه فوايد بسياري از جمله كنترل فشار خون دارد.

البرزي نيا در ادامه افزود: مصرف دخانيات مضرات فراواني دارد و آسيب‌هاي زيادي به ارگان‌هاي مختلف بدن مي‌زند، يكي از آسيب‌هاي آن در رابطه با فشار خون است كه با قطع آن به سلامت و تنظيم فشار خون كمك مي‌شود.

اين سوربكت چيست كارشناس بيماري‌هاي غير واگير در خصوص آخرين نكته گفت: مصرف نكردن الكل يكي ديگر راه‌هايي است كه با رعايت آن مي‌توان از ابتلا و يا تشديد اين بيماري جلوگيري كرد كه خوشبختانه در ايران با اين عامل در ابتلا به فشار خون، كمتر مواجه هستيم.

وي در ادامه به افرادي كه داراي فشار خون هستند توصيه كرد: دستگاه سنجش فشار خون تهيه كنند تا در مواقع لازم از ميزان فشار خون خود مطلع و پانسمان جراحي سوربكت اقدامات لازم را انجام دهند.

البرزي نيا در پايان اظهاركرد: با رعايت اين نكات و تغيير سبك زندگي غلط به سبك زندگي سالم، مي‌تواند مفيد و موثرتر از مصرف دارو‌هاي شيميايي باشد.

منبع:ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده