همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
6روش براي همراهي كردن فرد مبتلا به افسردگي

انسان را از جوان تا پير و در همه جنبه‌هاي زندگي تحت تأثير قرار مي‌دهد. اين اختلال علاوه بر ايجاد مشكلات جدي براي فرد مبتلا، زندگي همه افراد اطراف او را نيز تحت تاثير قرار مي‌دهد.

به گزارش : در صورتي كه فردي از اعضاي خانواده يا دوستان‌تان به افسردگي مبتلا باشد، تجربه هر اندازه احساسات سخت و ناخوشايند از جمله ناتواني، نااميدي، عصبانيت، ترس، گناه و غم و اندوه در شما غيرطبيعي نخواهد بود.

برخورد با افسردگي يك دوست يا يكي از اعضاي خانواده آسان نيست و اگر شما نيز از سلامتي خود غفلت كنيد، ممكن است بار اين دشواري دو چندان شود.

همراهي و پشتيباني شما مي‌تواند براي بهبودي عزيزان‌تان بسيار مهم باشد. شما مي‌توانيد به آن‌ها كمك كنيد تا با علائم افسردگي خريد قطره فروزومال كنار بيايند، بر افكار منفي غلبه كنند و انرژي، خوش‌بيني و احساس لذت از زندگي را بازيابي نمايند.

توجه داشته باشيد تلاش براي كمك به فرد مبتلا به افسردگي نيازمند آگاهي‌هاي خاص خود بوده و مراقبت از سلامت رواني خودتان نيز در اين روند از اهميت بالايي برخوردار است.

در ادامه چند نكته مفيد به نقل از سايت "ريچ‌اوت" آورده شده كه با رعايت آن‌ها مي‌توانيد بهتر به افراد مبتلا به افسردگي كمك كرده و مراقب سلامت رواني خود نيز باشيد:

۱. مطلع شويد

ميزان آگاهي خود را نسبت به افسردگي محك بزنيد. اولين قدم بسيار عالي براي كمك به دوست افسرده‌تان اين است كه اطلاعات بيشتري در مورد اين اختلال كسب كنيد. اين كار به شما كمك مي‌كند بدانيد دقيقاََ در اين روند با چه موضوعات و مواردي مواجه خواهيد شد.

۲. براي گوش دادن در دسترس باشيد

اگر دوست افسرده شما تمايل به صحبت كردن دارد به او گوش بدهيد و در مورد وضعيت درمان خانگي سوختگي با آب جوش كلي او سوالاتي بپرسيد. مي‌توانيد سوالاتي مانند "چه كاري مي‌توانم براي كمك به تو انجام دهم؟" و "به نظر تو چه چيزي مي‌تواند برايت مفيد باشد؟" را مطرح كنيد. وقتي مي‌خواهيد با دوست خود يك مسئله حساس را مطرح كنيد، سعي كنيد زمان و مكاني را انتخاب كنيد كه هر دو راحت و آرام باشيد. در صورتي كه صحبت در مورد مسائلي او را آزرده خاطر مي‌كند از بيان اين موضوعات اجتناب كنيد.

۳. احساسات آن‌ها را جدي بگيريد

"بيخيال شدن"، "سرحال آمدن" يا "فراموش كردن" براي افراد مبتلا به افسردگي امكان‌پذير نيست. زماني كه به صحبت‌هاي اين افراد گوش مي‌دهيد به جاي به كار بردن چنين عباراتي سعي كنيد از جملاتي هم‌چون "اين موضوع بايد واقعاً سخت باشد" يا "من اينجا هستم تا به حرف‌هاي تو گوش كنم" استفاده كنيد تا اين حس را به آن‌ها منتقل كنيد كه احساسات آن‌ها را جدي گرفته‌ايد.

۴. به آن‌ها در مورد خدمات حمايتي اطلاع پماد مديكال هاني دهيد

در صورتي كه دوست افسرده شما به روانشناس يا روانپزشك مراجعه كرده باشد، بسيار عالي است. مي‌توانيد به او بگوييد كه خدمات مشاوره آنلاين و تلفني نيز براي او در هر زمان در دسترس است. در اين مورد تحقيق كرده و تمامي خدمات حمايتي در دسترس را به او معرفي كنيد.

۵. به موارد اضطراري پاسخ دهيد

اگر فكر مي‌كنيد دوست شما ممكن است در معرض خطر باشد يا در معرض خطر آسيب رساندن به خود يا شخص ديگري باشد، فوراً به دنبال كمك باشيد و به فردي قابل اعتماد و هم‌چنين خدمات اضطراري و حمايتي اين موضوع را اطلاع دهيد.

۶. مراقب سلامتي خود نيز باشيد

برخورد با شخصي كه دچار افسردگي است، مي‌تواند بسيار نااميد كننده‌، فرسوده‌ كننده و ناراحت كننده باشد. شما تنها در صورتي قادر به كمك و حمايت از دوست افسرده خود خواهيد بود كه در ابتدا مراقب سلامت روان خود باشيد. موارد زير را انجام دهيد تا مطمئن شويد كه از پزشكي كودكان سلامت روان مطلوبي براي اين اقدام برخوردار خواهيد بود:

- روحيه خود را كنترل كنيد: ممكن است واقعاً نگران يك دوست مبتلا به افسردگي باشيد اما مهم اين است كه بر ميزان روحيه و استرس خود نيز نظارت داشته باشيد. مي‌توانيد به ميزان روحيه خود هر ۱۰ روز يك بار نمره دهيد تا راحت‌تر بتوانيد نحوه عملكرد خود را رديابي كنيد.

- چيزهايي كه از آن‌ها لذت مي‌بريد را فراموش نكنيد: هميشه اطمينان حاصل كنيد كه وقت كافي را به انجام كارهاي موردعلاقه خود اختصاص داده‌ايد.

- براي استراحت وقت بگذاريد: آرامش براي كمك به شما در حل كردن مشكلات و مقابله با استرس بسيار مفيد است.

- مرزها را تعيين كنيد: قرار نيست ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته خود را براي كمك به دوست افسرده خود در اختيار او بگذاريد. محدوديت‌هايي را تعيين و مشخص كنيد كه مايل به انجام چه كارهايي براي او هستيد و تمايل به انجام چه كارهايي را نداريد. ممكن است برخي ساعات شبانه روز قيمت پماد زخم بستر نخواهيد در دسترس اين فرد باشيد يا نخواهيد از انجام برخي فعاليت‌ها يا شركت در برخي از رويدادها بواسطه اين كار محروم شويد. بنابراين بهتر است زمان‌بندي مناسبي براي كمك به اين فرد داشته باشيد.

- درخواست حمايت كنيد: براي شما هم مهم است كه حمايت عاطفي خود را دريافت كنيد. پس با افرادي كه به آن‌ها اعتماد داريد در اين ارتباط صحبت كنيد.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده