همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
يك پيشنهاد جذاب پاييزي و در هواي باراني؛ طرز تهيه سوپ قارچ

شروع شده است؛ باران‌ يك‌دفعه به جان شهر افتاده و سرما بي‌مقدمه جاي تابستان داغ امسال را گرفته است.

به گزارش به نقل از ايرنا؛ پاييز هرچند دير اما با قدرت شروع شده است؛ باران‌ يك‌دفعه به جان شهر افتاده و سرما بي‌مقدمه جاي تابستان داغ امسال را گرفته است.

اين هوا بهترين فرصت براي رفتن به سراغ غذاهايي است كه هم آبكي باشند هم گرم. انواع آش‌ها و سوپ‌ها با شروع شدن هواي سرد بين مردم رونق بيشتري مي‌گيرند. يكي از اين سوپ‌ها، سوپ قارچ است كه هم گياهي است هم طعم فوق‌العاده‌اي دارد و امتحان كردن آن در هواي باراني به شدت پيشنهاد مي‌شود.

مواد پيكو اسميت اند نفيو لازم:

  • قارچ : ۵۰۰ گرم
  • پياز متوسط: ۲ عدد
  • هويج متوسط: ۲ عدد
  • تره فرنگي: ۱۰۰ گرم
  • خامه: ۲۰۰ گرم
  • شير: ۲۵۰ گرم
  • كره: ۱۰۰ گرم
  • آرد سفيد: ۱ قاشق غذاخوري
  • جعفري اسپري اپسايت خرد شده: ۱ قاشق غذاخوري
  • نمك ، فلفل سياه و زردچوبه: به اندازه كافي.

طرز تهيه و دستور پخت:

۱. ابتدا پيازها را پس از پوست گرفتن به صورت نگيني ريز خرد مي‌كنيم. سپس يك قابلمه مناسب روي حرارت قرار مي‌دهيم و كره را به آن اضافه مي‌كنيم. در ادامه قابلمه را روي حرارت قرار مي‌دهيم تا كره آب شود. در مرحله بعدي پياز خرد شده را به قابلمه اضافه مي‌كنيم.

۲. با كره كمي تفت مي‌دهيم تا پياز كمي نرم شود سپس مقداري زردچوبه اضافه پيچش بيضه مي‌كنيم و تفت دادن را ادامه مي‌دهيم تا مخلوط پياز و زردچوبه يكدست شود. در همين حين تره فرنگي و هويج را به صورت ريز خرد مي‌كنيم و پس از اينكه پياز نرم شد به قابلمه اضافه مي‌كنيم.

۳. ۱۰ دقيقه مخلوط تره فرنگي، هويج و پياز را تفت مي‌دهيم سپس قارچ‌ها را به صورت ورقه‌اي خرد يا رنده مي‌كنيم. پس از گذشت ۱۰ دقيقه قارچ را اضافه مي‌كنيم.

۴. به مدت ۵ دقيقه ديگر مواد را تفت مي‌دهيم تا قارچ‌ها هم نرم شوند. در ادامه آرد سفيد را به صورت كم كم داخل يك ليوان آب جوش حل مي‌كنيم ( بايد آرد را كم كم اضافه كنيم تا آرد گلوله نشود ) و به قابلمه اضافه مي‌كنيم.

۵. در همين مرحله ۳ ليوان آب جوش هم به قابلمه اضافه مي‌كنيم و مقداري نمك و فلفل سياه به سوپ مي‌زنيم. ۵ دقيقه صبر مي‌كنيم تا مواد بجوشند سپس شير را به همراه خامه گاز عسل مخلوط مي ‌كنيم و به قابلمه اضافه مي‌كنيم.

۶. پس از اضافه كردن مخلوط شير و خامه بايد مراقب سوپ باشيم تا سوپ سرريز نكند. حدود ۵ دقيقه بعد جعفري خرد شده را به سوپ اضافه مي‌كنيم و ديگر در قابلمه را نمي‌گذاريم تا سوپ جا بيفتد. پس از اينكه سوپ آماده شد آنرا با قارچ تزيين كرده و سرو مي‌كنيم.

فوت و فن‌ها:

- اگر تا به حال با اين مشكل روبرو شديد كه پس از اضافه كردن شير ظاهر سوپ خراب شد و سوپ شما بريده بريده شد، ديگر نگران اين مشكل نباشيد زيرا با يك ترفند ساده مي‌توانيد از بروز اين مشكل جلوگيري كنيد. كافي است قبل از اضافه كردن شير آن را در دماي محيط قرار دهيد تا دمايش با محيط يكسان شود يا آن را به صورت ولرم اضافه كنيد.

- قيمت ورق سيليكوني براي زخم در صورتي كه مي‌خواهيد سوپ قارچ شما طعم بهتري داشته باشد و به اصطلاح عاميانه لذيذتر باشد مي‌توانيد به جاي اضافه كردن ۳ ليوان آب جوش از ۳ ليوان آب مرغ يا آب گوشت استفاده كنيد. با اين كار سوپ قارچ شما طعم خيلي بهتري خواهد داشت.



منبع

تظرات ارسال شده