همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
جوش‌هاي پوستي؛ مهماني ناخوانده كه زيبايي چهره‌تان را ازبين مي‌برند

متخصص طب سنتي گفت: سبك زندگي ناسالم در بروز جوش‌هاي پوستي موثر است، بنابراين با تغيير شيوه زندگي مي‌توان پوستي صاف و شفاف داشت.

به گزارش ، سمانه رمضاني گيوي متخصص طب سنتي درباره جوش‌هاي پوستي اظهار كرد: بسياري از افراد به ويژه در دوران جواني به اين جوش‌ها دچار مي‌شوند، از ديدگاه طب سنتي جوش در بيشتر موارد حاصل تجمع ماده‌اي زائد در بدن است، بدن انسان به طور طبيعي براي محافظت از سلامت خود تمايل به دفع اين ماده لوهمن روشه دارد و دفع آن از طريق پوست، جوش را ايجاد مي‌كند.

وي بيان كرد: ضعف و حرارت كبد يا پوست در بروز جوش موثر است، تشخيص علل ايجاد كننده جوش به درمان صحيح آن كمك مي‌كند، بنابراين افراد مي‌توانند با رفع علل پديدآورنده جوش از بروز آن پيشگيري كنند.

بلايي كه غذا‌هاي ناسالم بر سر شما مي‌آورد
اين متخصص طب سنتي افزود: يكي از شايع‌ترين علل ايجاد كننده جوش مصرف غذا‌هاي ناسالم از جمله فست فودها، تنقلات مصنوعي مانند چيپس، پفك، نوشابه، سس، بيسكوييت، كيك، شكلات و افراط در استفاده از سرخ كردني‌ها، پنير، قارچ، كلم، بادنجان، كنسروها، سوسيس و كالباس است، مواد غذايي حاوي تركيبات نگهدارنده هم مي‌تواند مواد زائد را به تدريج در بدن ذخيره و جوش را سوپرازورب p ايجاد كند؛ بنابراين افرادي كه دچار جوش هستند بايد از مصرف اين مواد تا حد امكان پرهيز كنند.

پرهيز از پُرخوري براي پيشگيري از بروز جوش
رمضاني گيوي تاكيد كرد: پُرخوري و انباشته شدن مواد غذايي غليظ در بدن كه به طور كامل هضم نشده‌اند، از ديگر عوامل موثر در ايجاد جوش هستند، مصرف زياد چربي‌ها، شيريني‌ها و غذا‌هاي سنگين و غليظ مانند سيب‌زميني، الويه، حليم، كله‌پاچه و غذا‌هاي خميري و رشته‌اي همچون ماكاروني، آش‌رشته و نان‌هاي غيربرشته در تجمع مواد غذايي غليظ در بدن موثر است.

وي تصريح كرد: افرادي كه دچار جوش هستند، بايد وزن خود را كاهش دهند، اين اشخاص همچنين بايد از مصرف غذا‌هاي غليظ پرهيز و ميزان غذاي مصرفي خود به ويژه كربوهيدرات‌ها، پانسمان phmb چربي‌ها و شيريني‌ها را كنترل كنند.

اين متخصص طب سنتي گفت: مصرف زياد مواد غذايي با طبع گرم هم با افزايش حرارت كبد در بروز يا تشديد جوش‌هاي پوستي نقش دارد، بنابراين افرادي كه دچار جوش هستند بايد كمتر از مواد غذايي و ادويه‌هاي با طبع گرم مانند فلفل و زنجبيل استفاده كنند، اين اشخاص بايد صبح‌ها ناشتا به مدت ۲ هفته از عرقيات خنك و مقوي كبد مانند كاسني و شاه‌تره به همراه مقداري سكنجبين استفاده و در صورت رفع نشدن مشكلشان به متخصص طب سنتي مراجعه كنند.

رمضاني گيوي اظهار كرد: بيماري‌هاي گوارشي مانند سوء هاضمه، نفخ، ترش كردن و يبوست هم بر ماندگاري جوش‌هاي پوستي تاثير دارند، يبوست با جلوگيري از جريان طبيعي دفع مواد زائد جراحي پوست از بدن جوش را ايجاد مي‌كند، بنابراين مبتلايان به يبوست براي رفع مشكل خود بايد از ملين‌هايي مانند انجير يا آلوي خيس‌شده يا مخلوط خاكشير و آب‌جوش صبح‌ها ناشتا استفاده كنند.

جوش در كمين شب‌زنده‌داران
وي بيان كرد: اختلالات خواب مانند بي‌خوابي، بدخوابي، كابوس و بيداري شبانه از بهبود جوش جلوگيري مي‌كنند، بنابراين افرادي كه دچار جوش هستند بايد خوابي آرام و كافي داشته باشند، شب‌ها به موقع بخوابند و صبح زود هم از خواب بيدار شوند.

اين متخصص طب سنتي ورزش كردن را در افزايش جريان خون و پاكسازي پوست موثر دانست و افزود: مصرف زياد لوازم آرايشي با بستن منافذ باز پوست از پاكسازي آن جلوگيري مي‌كند، بنابراين زناني كه دچار جوش صورت هستند، بايد كمتر سوپرازورب c از لوازم آرايشي استفاده كنند و روزانه با يك ليف نرم و كمي آب گرم و صابون ملايم پوست خود را بشويند.


منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده