همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خيران سلامت 60 هزار ميليارد ريال به حوزه بهداشت كمك كردند

در يك سال گذشته 60 هزار ميليارد ريال توسط خيران سلامت در حوزه بهداشت و درمان كشور كمك مالي شده است.

به گزارش : حسينعلي شهرياري روز پنجشنبه در همايش تجليل از خيران سلامت استان همدان، افزود: همدان در حوزه خيران سلامت فعال است و الگوي مناسبي براي ساير استان ها محسوب مي شود.
وي ادامه هارتمن داد: در چند سال گذشته دولت فعاليت هاي خوبي در حوزه سلامت داشت و حال انتظار داريم مشاركت مردمي بيشتر شود.
شهرياري تاكيد كرد: ما بايد كاري كنيم تا وقتي بيماران ما به مراكز درماني مراجعه مي كنند به جز دغدغه بيماري هيچ چالش ديگري نداشته باشند.
دبيركل مجمع خيرين سلامت كشور اضافه كرد: برگزاري اين جلسات و همايش ها به دنبال تشكر و قدرداني از نيت خير نيكوكاران است و مي تواند در ترويج فرهنگ نيكوكاري موثر باشد.
شهرياري ادامه داد: حوزه خيران سلامت مشاركت جوانان را مي طلبد چرا كه آنها با نوآوري و انرژي بيشتر مي توانند اين حوزه را موفق كنند.
وي اظهار داشت: خانواده فرشچيان به عنوان يكي از خيران حوزه سلامت نامش در فهرست مشاهير همدان ماندگار مي شود.
شهرياري چسب هارتمن يادآوري كرد: خانواده فرشچيان 400 ميليارد ريال در حوزه بهداشت و درمان همدان كمك كردند كه كار بسيار ارزشمند و بزرگي محسوب مي شود.
رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: هيچ كشوري نتوانسته به تنهايي از پس هزينه هاي درمان بربيايد و اگر مشاركت مردم نباشد دولت به تنهايي نمي تواند هزينه هاي درمان را تامين كند.
وي با انتقاد از شركت نكردن نمايندگان استان همدان در مجلس شوراي در اين همايش گفت: همدان همواره نمايندگان توانمندي در مجلس داشته است كه انتظار مي رفت يكي از آنها در اين همايش حضور مي يافت.
شهرياري افزود: پيشگيري، پژوهش و مشاركت بانوان از مهمترين رويكرد هاي مجمع خيرين سلامت كشور است.
رئيس هيات مديره مجمع خيرين سلامت استان همدان نيز در اين آيين گفت: مرحوم فرشچيان اكتيكوت در حوزه هاي مختلفي نيات خير خود را به ثمر رساند.
سيد حبيب الله موسوي بهار افزود: زيباترين و باشكوه ترين بيمارستان كشور را با كمك مرحوم فرشچيان با نام بيمارستان قلب و عروق فرشچيان در همدان داريم و در اهداي عضو يكي از استان هاي پيشرو كشور هستيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان تاكيد كرد: سرانه حوادث رانندگي كشور زياد است هر چند نسبت به سال هاي گذشته آمار آن كاهش يافته است اما بايد بيشتر در اين حوزه فرهنگسازي شود.
وي اظهار داشت: سال گذشته 18 هزار تن در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادن كه 75 درصد آنها بين 18 تا 40 ساله بودند.
مديرعامل مجمع خيرين سلامت همدان نيز در اين آيين گفت: هدف از ايجاد اين مجمع شناسايي ظرفيت نيكوكاران حوزه سلامت است كه با تلاش و همكاري اعضا به دنبال به پماد هارتمن ثمر نشستن نيت اين خيران نيك انديش هستيم.
محمد صادق صبا افزود: افراد عضو اين مجمع را بيشتر بازنشستگان و كاركنان ادارات و دستگاه هاي متفاوت تشكيل مي دهند و دغدغه اصلي ما سلامت مردم است.
وي اظهار داشت: امور مددكاري و مشاوره سلامت با سه شعار مددكاري اثرگذار، هدفمند و توانمند راه اندازي شده است تا با هماهنگي انجام شده تا حدودي نيازمندي سخت افزاري و عمراني حوزه سلامت بر طرف شود.
مديرعامل مجمع خيرين سلامت استان همدان گفت: آموزش و پيشگيري يكي از هدف ما است و تلاش داريم با فرهنگسازي درست در بيماري هاي واگير و غير واگير و حتي حوادث، آموزش هاي لازم را به مردم بدهيم.
وي عنوان كرد: در اين رابطه شوراي آموزش هاي همگاني راه اندازي شده است و كودكان و نوجوانان را آموزش ميدهيم تا چالش هاي سلامت مردم مرتفع شود.
در عفونت بدن پايان اين آيين از 40 خير حوزه سلامت استان همدان تجليل شد.
ايرنا


منبع

تظرات ارسال شده