همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با سه روش ساده اهميت مسواك زدن را به كودك آموزش دهيد

زماني كه لبخند مي‌زند، قلبتان ذوب مي‌شود. به عنوان يك پدر و مادر مي‌دانيم كه فرزندانمان تنها نياز به مسواك زدن ندارند، بلكه سلامت دهان و دندان كودك بسيار اهميت دارد. به نظر مي‌رسد آموزش مسواك زدن به كودكان، امر بسيار سختي است و ممكن است اين كار چندان براي كودكان خوشايند نباشد.

به گزارش ، آيا از ديدن دندان‌هاي سپيد فرزندتان زماني كه لبخند مي‌زند، قلبتان ذوب مي‌شود. به عنوان يك پدر پماد زخم و مادر مي‌دانيم كه فرزندانمان تنها نياز به مسواك زدن ندارند، بلكه سلامت دهان و دندان كودك بسيار اهميت دارد. به نظر مي‌رسد آموزش مسواك زدن به كودكان، امر بسيار سختي است و ممكن است اين كار چندان براي كودكان خوشايند نباشد. اما مي‌توان به كمك روش‌هايي به كودكان كمك كرد كه از مسواك زدن لذت ببرند. ممكن است بسياري از والدين هنوز از اهميت مسواك زدن و سلامت دهان و دندان به درستي مطلع نباشند. بهتر است پيش از هر چيز از اهميت مسواك زدن اطلاعاتي كسب كنيم.

۱. چرا دندان‌هاي ما نياز به مسواك زدن دارند
باكتري‌ها معمولا بعد از غذا خوردن بين لثه‌ها و دندان‌ها باقي مي‌مانند. اگر بهداشت دندان‌ها را براي ژل هيدروزورب طولاني‌مدت رعايت نكنيم، اين باكتري‌ها باعث پوسيده شدن دندان‌ها و سوراخ شدن آنها مي‌شود. باكتري‌ها به دندان‌ها هجوم مي‌آورند، آنها را از بين مي‌برند و موجب سوراخ شدن آن‌ها مي‌شود. بديهي است كه ما نمي‌خواهيم اين اتفاق براي فرزندمان پيش آيد. بنابراين بهتر است مسواك زدن را همراه با اصول اوليه مراقبت از بهداشت دهان و دندان به او بياموزيد.

۲. زود شروع به آموزش كنيد
دير يا زود اولين دندان‌هاي شيري كودك شروع به افتادن مي‌كند و به عنوان پدر و مادر بايد مراقب دندان‌هاي كودك باشيم. از خمير‌دندان و مسواك مخصوص كودك استفاده كنيد. بهتر است هفته‌اي سه بار و به اندازه دو تا سه دقيقه دندان‌هاي كودك وريدي را بشوييد. هنگام شستن دندان كودك براي او از اهميت مسواك زدن بگوييد. براي او توضيح دهيد كه مسواك و خمير‌دندان مي‌تواند مواد مضر را از دندان‌هاي آنها پاك كند. هر چه قدر كه بزرگتر مي‌شوند مي‌توانند كم‌كم مسواك را در دستشان نگاه دارند. تكنيك‌هاي صحيح مسواك زدن را به آنها آموزش دهيد. به آنها اجازه دهيد كه تحت نظارت شما دندان‌هايشان را مسواك بزنند. به آنها بگوييد كه تكنيك حركات دايره‌اي و از بالا به پايين را براي مسواك زدن رعايت كنند.

۳. آن را تبديل به يك كار سرگرم‌كننده كنيد
به جاي اينكه مسواك زدن تبديل به يك كار عادي روزانه شود، مي‌توانيد آن را سرگرم‌كننده و جذاب كنيد. مي‌توانيد اعضاي خانواده را دعوت كنيد تا با هم مسواك نمايندگي محصولات هارتمن بزنيد. اين كار نه تنها مسواك زدن را براي كودك لذت‌‌بخش مي‌كند، بلكه آن را تبديل به يك آداب خانوادگي مي‌كند.
در پايان ماه به كودكتان بابت مسواك زدن مرتب، پاداش دهيد.
مي‌توانيد يك مسواك با طرح شخصيت كارتوني مورد علاقه كودك خريداري كنيد.
خمير‌دندان‌هايي براي كودك بخريد كه طعم آن را دوست دارد. طعم خمير‌دندان او را تشويق به مسواك زدن مي‌كند.
مي‌توانيد يك آهنگ بسازيد و زماني كه كودك مسواك مي‌زند، اين آهنگ را براي او بخوانيد.
با يك دندان‌پزشك كودك در تماس باشيد و مسواك كودك را هر سه ماه يكبار تعويض كنيد، به خصوص اگر كودكتان دوره بيماري را سپري كرده است.
هميشه به ياد پانسمان زخم بستر داشته باشيد هر چه قدر زود‌تر شروع به آموزش عادت‌هاي خوب و پسنديده كنيد، اثر آن ماندگار‌تر خواهد بود.

منبع: نمناك



منبع

تظرات ارسال شده