همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
9 پيشنهاد روانشناسان براي برخورد با افراد مغرور

با رفتارهايشان باعث نابودي اعتماد به نفس شما مي شوند و شما بايد با برخوردي مناسب با اين افراد ارتباط برقرار كنيد.

به گزارش : افراد مغرور و متكبر فكر مي كنند كه هميشه حق با آنهاست، اعتقادات الكي دارند و از گوش دادن به ديگران خودداري مي كنند. آنها ممكن است از زبان نابهنگام استفاده كنند، كساني كه در اطرافشان هستند را ناديده مي گيرند، مردم را غير قابل تحمل مي دانند يا فقط به شدت بي ادب عمل مي كنند.

آسان نيست به طور مداوم در اطراف اين نوع از افراد قرار بگيريد، زيرا آنها مي توانند اعتماد به نفس شما را نابود كنند. ممكن است ندانيد كه چه چيزي را بايد بگوييد، چطور براي خودتان مطرح كنيد يا مودبانه نظر خود را بگوييد ،شما سزاوار اين هستيد كه صدايتان شنيده شود و با احترام با شما برخورد شود.

اگر هميشه از مسير افرادي كه مغرور هستند عبور مي كنيد، نكات موثر براي برخورد با افراد مغرور كه در اين بخش گفته شده است را امتحان كنيد ،شما قادر خواهيد بود از استراتژي هايي براي رسيدگي به شخصيت متكبر اين نوع افراد در زندگي تان با رفتاري مناسب استفاده كنيد.

نحوه برخورد مناسب با افراد مغرور

۱. اعتماد به نفس بالا داشته باشيد

يكي از بهترين راه هاي برخورد با يك فرد متكبر، نشان دادن محصولات مدي هاني اعتماد به نفس بالاي خودتان است. با يك شخص متكبر با دانستن اينكه خودتان قوي، شايسته و مطمئن هستيد، رفتار كنيد؛ زماني كه احساس مي‌كنيد آهنگ صداي شما بيشتر است، به احتمال زياد به نظر مي‌رسد كمتر به فرد متكبر اجازه داده مي شود تا در مورد شما نظري بدهد اينكار شما را از آسيب پذيري جلوگيري مي كند.

فرد متكبر ممكن است نتواند با شما ارتباط برقرار كند و به جاي آن چيزهاي بي رحمانه را به شما بيان كند، از اين به عنوان فرصت استفاده كنيد با اين حال شما مي توانيد از اين مواجهه براي فرصتي براي بهبود مهارت گوش دادن، تحمل ديگران، و انعكاس تعامل با ديگران خود را بهبود دهيد.

۲. ضعف شما چيست؟ آن را پيدا كنيد

آيا شما به راحتي بي حوصله و بي طاقت مي شويد و يا ديگر به حرف كسي گوش نمي دهيد؟ سعي كنيد تا رويكرد منفي خود را تلنگر كنيد و تمرين كنيد تا مخالف آن رفتار كنيد. بدون قضاوت به او گوش دهيد، به دنبال درك آنچه به آنها انگيزه مي دهد باشيد و هدفتان را براي بالا بردن تحمل افرادي كه با شما متفاوت هستند، بگذاريد.

در طرف مقابل، افراد متكبر تمايل دارند كه به دنبال افراد ساده باشند، زيرا مي توانند به راحتي بر اين نوع از افراد فشار بياورند. اگر مشكلي در اين زمينه داريد، ممكن است بخواهيد ويژگي ادعا كردن و اظهار نظر كردنتان را تقويت كنيد. درمورد اينكه چگونه با اين شخص ارتباط برقرار كنيد و در مقابلش بايستيد، تامل كنيد.

۳. به ياد داشته باشيد كه افراد متكبر عسل پزشكي ناامن هستند

در صورتي كه مي توانيد، يك راه تلقين در خودتان پيدا كنيد؛ گرچه افراد متكبر تمايل به قلدري دارند و به دنبال تسلط و كنترل هستند، اما اين بازتاب ترس آنها از اين كه مورد كنترل قرار بگيرند، است. افرد متكبر به دشواري مي پذيرند كه اشتباه مي كنند، اعتقادات اشتباه ديگران را به چالش مي كشند و نظرات ديگران را ناديده مي گيرند.

بسياري از افراد متكبر تجربه زندگي كردن كمتري دارند، به دليل ناتواني آنها در باز بودن افكارشان است در حالي كه سخت است كسي همدردي كرد، اما به ياد داشته باشيد كه اينها انسان هستند و بدون توجه به شرايطشان، بايد با احترام برخورد كرد. به سطح و ويژگي آنها نزول نكنيد و فقط به تأثيرات كوتاه مدت و ناامني خودشان اذعان كنيد.

۴. اجازه ندهيد كه به فكر و روان شما وارد شوند

اين مي تواند بسيار ساده تر از انجام دادنش باشد. بعضي از فرض ها را بپذيريد كه فرد سعي ندارد نسبت به شما بي احترامي كند از اين برخورد چه چيزي را مي گيريد؟ آيا در يك داستان عميق وجود دارد كه بايد آن را بدانيد؟ آنچه شما مي توانيد براي جلوگيري از همه حرف ها و نا اميدي ها بكنيد را انجام دهيد و آن نظرات را ناديده بگيريد.

حداقل مي توانيد آن را مانند يك داستان خنده دار براي دوستانتان در آينده تعريف كنيد اين به شما كمك خواهد كرد تا از استرس هايي كه بر سرتان فشار مي آورد، خلاص شويد.

۵. به آنها شانسي بدهيد

اين شخص مي تواند با وجود اخلاق هاي آشكار خودش، كرم محافظ مدي هاني جذاب باشد، بنابراين ارزشش را دارد تا به آنها فرصتي داده شود، مخصوصا اگر شخص جديدي است.گاهي اوقات افراد جديد عصبي هستند، بنابراين زمان و فرصتي را به آنها بدهيد تا سعي كنند ماهيت و شخصيت واقعي خودشان را نشان دهند.

به آنها خوب گوش كنيد و فرصت دهيد كه آزادانه صحبت كنند.آيا مي توانيد يك موضوعي براي مكالمه پيدا كنيد تا بتوانيد با آنها عميق تر وارد صحبت شويد؟ آيا آنها همچنان به سختي و غيرقابل تحمل صحبت مي كنند يا با مهرباني و تمام و كمال صحبت مي كنند؟ از اينجا مي توانيد تصميم بگيريد كه اين شخص واقعا چه كسي است و بر اساس آن عمل كنيد.

۶. موضوع مكالمه را تغيير دهيد

اگر هيچ چيز درست كار نمي كند، راهي براي انتقال به يك موضوع مكالمه جديد پيدا كنيد اين مي تواند قدرت را از شخص متكبر بگيرد. افراد مغرور و متكبر بيشتر به گفتگويي كه در آن احساس راحتي مي كنند، تسلط بيشتري دارند.

اگر شما آن را به چيز ديگري تغيير دهيد، چيزي كه آن را مي شناسيد و يا مي توانيد به راحتي در آن مورد بحث كنيد، مي تواند باعث شود تا با آن شخص صحبت هاي سازنده تري داشته باشيد. اگر آنها سعي مي كنند صحبت را به موضوع قبلي بازگردند، بگوييد كه شما قبلا نظرات خود را در آن باره مطرح كرده ايد و مي خواهيد درباره ديگري بحث كنيد.

۷. جلوگيري از اثر متقابل داشتن در صورت امكان

اگر او كسي است كه شما اغلب در نزديكي او هستيد، بسيار دشوار خواهد بود؛ هر كاري كه ژل medihoney مي توانيد براي كاهش تاثير يك فرد متكبر انجام دهيد را انجام دهيد. بعضي از نكات، شامل لبخند زدن و سر تكان دادن مفيد است، بسيار كم حرف زدن و جلوگيري از انجام اثر متقابل، مي باشد.

گاه به گاه "مممم" و "آه" نشان مي دهد كه شما به گفتگويتان علاقه مند نيستيد و واقعا درگير صحبت نمي‌باشيد. دلايل براي رفتن و ناديده گرفتن فرد مقابل را در صورت امكان پيدا كنيد. براي حفظ عقلانيت خود، ممكن است بهتر باشد فاصله خود را تا حد ممكن با آن شخص حفظ كنيد.اگر روش متداول و قابل اعتمادي براي برخورد با آنها نداريد، از حضور ناراحت كننده آنها جلوگيري كنيد!

۸. راه خودتان را بگيريد و مودبانه مخالفت كنيد

مهم نيست، شما يك كيسه بكس يا آينه نيستيد. شما حق داريد حتي اگر نظرهاي مخالف داريد با احترام بگوييد؛ راه‌هاي مودبانه اي براي توضيح دادن به اشخاص را داريد كه با آنها موافق نيستيد. از عبارت "يك نقطه جالب وجود دارد" استفاده كنيد. راه بزرگي را پيش بگيريد و بدانيد كه شما كار خودتان را انجام داده ايد و اين بهترين كاري است كه مي توانيد انجام دهيد.

۹. با آنها صادق باشيد

اگر هيچ چيزي درست كار نمي كند و فرد متكبر همچنان به اعصاب خردكني شما ادامه مي دهد، با آنها صادق باشيد ،شما نيازي به فرياد، سوگند يا استدلال نداريد.مي توانيد با راهي مودب و با اعتماد به نفس به آنها بگوئيد كه فكر مي كنيد بسيار متكبر هستند.

اطمينان حاصل كنيد كه راهتان درست است و نمونه هاي روشني مدي هاني از اينكه آنها به شما آسيب رسانده يا مزاحم شما هستند، را ارائه دهيد. ممكن است در ابتدا ديوانه شوند اما اين مي تواند منجر به تغييرات مثبتي در آنها شود اگر وضعيت آنها فرق نكرد و يا فرد به نوعي پاسخي نداد، به سادگي از وضعيت خارج شويد و آن را ترك كنيد متاسفانه، همه چيز را نمي توان ثابت كرد.

منبع: تبيان



منبع

تظرات ارسال شده