همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 خوراكي مهم و اساسي براي خلاصي از چاقي

غذايي چربي سوز مي‌توانيد از شر چربي‌هاي تان براي هميشه خلاص شويد. با اين پنج شنبه برنا همراه باشيد تا در اين باره بيشتر بدانيد.

به گزارش به نقل از برنا، «بسياري براي سوزاندن چربي‌هاي شكم به رژيم‌هاي غذايي چربي‌سوز روي مي‌آورند اما اين كار به تنهايي كارامد نيست. بهترين راه چربي سوزي شكم انتخاب هوشمندانه‌ي مواد غذايي و ورزش منظم است. دانستن اين كه در رژيم غذايي چه بايد خورد تنها نيمي از راه است. در كنار آن انجام تمرينات ورزشي متناسب با شرايط جسماني لازم و ضروري است.

در اين نوشته قصد داريم خوراكي هاي چربي سوز مهم و اساسي براي لاغري شكم را به شما معرفي كنيم.

۱- شير، ماست و پنير؛ راز چربي سوزي با كلسيم

در صورتي كه در اينترنت كمي جستجو كنيد به نظر مي رسد كه در مورد لبنيات اعقتقاد هاي نادرستي وجود دارد. با بررسي ۳۳ مورد در سال ۲۰۱۶ مشخص شد كه آن‌ها چربي سوز هستند. افزايش دريافت كلسيم از طريق مكمل ها مي تواند به كاهش وزن كمك پماد آلفا بسياري كند. در اين تحقيق محققين دريافتند افرادي كه لبنيات مصرف مي كنندبا كاهش بيشتري در توده چربي نسبت به آن‌هايي كه لبنيات چنداني مصرف نكرده بودند را تجربه كردند.

۲- جو و جو دوسر، راز چربي سوزي با فيبر

بياييد براي يكبار و هميشه اين مسئله را حل كنيم. تا زماني كه انواع مناسب كربوهيدرات را مصرف كنيد، آنها هيچ ضرري نخواهند داشت و حتي مفيد هم هستند. در واقع آنها يكي از خوراكي‌هاي چربي سوز هستند كه شما بايد به رژيم غذايتان اضافه كنيد و به محض بيدار شدن از خواب آنها را مصرف نماييد. بنا به يافته‌هاي يك مطالعه در سال ۲۰۱۶ كه در مجله آمريكايي تغذيه باليني منتشر شد، در عوض برنج سفيد از جو به عنوان كنار غذا و ناهارتان استفاده كنيد و كالري كمتري را در اختيار بدن تان قرار دهيد. مصرف غلات كامل شما را سير نگه مي‌دارد و از پرخوري پيشگيري مي‌كند. به ويژه جو كه سبب افزايش تدريجي قند خون مي‌شود.

۳- چاي سبز، راز چربي سوزي با كاتچين

يك فنجان چاي سبز بنوشيد. نتايج گزارشي در سال ۲۰۱۵ نشان مي دهد كه ميزان جذب كربوهيدرات ها با مصرف چاي سبز كاهش پيدا مي كند و مستقيما چربي شكمي را هدف قرار دهد.احتمالا كاتچين درمان تاول سوختگي با آب جوش موجود در چاي سبز علت اين تاثير شگفت انگيز باشد.به منظور بهره وري از اين مزيت، چند فنجان چاي سبز كافئين دار در روز بنوشيد.

۴- تخم مرغ، راز چربي سوزي با پروتئين

پروتئين به روش‌هاي گوناگوني به كاهش وزن كمك مي‌كند. در ابتدا اين كه بدن شما از انرژي بيشتري براي تجزيه غذا‌هاي پروتئيني نسبت به غذا‌هاي ديگر، بهره مي‌برد. پروتئين همچنين به شما كمك مي‌كند تا توده عضلاني خود را بكار بگيريد و بدن كالري بيشتر و چربي فراواني را بسوزاند و در نتيجه وزن كم كنيد. يك عدد تخم مرغ حدود ۶ گرم پروتئين دارد و يكي از مواد غذايي عالي براي چربي سوزي است.

۵- گردو و بادام، راز چربي سوزي با چربي‌هاي خوب

نتايج پژوهش‌هاي فراواني حاكي از آن هستند كه آجيل يكي از بهترين مبارزان با بيماري در بخش مواد غذايي هستند (البته تا زماني كه باعث افزايش وزن نشوند) و همچنين به عنوان يكي از غذا‌هاي چربي سوزي شناخته مي‌شوند كه بايد به رژيم غذايي فرد اضافه شوند. اين مواد غذايي علاوه بر دارا بودن فيبر، پروتئين، حاوي چربي خوب هستند كه مي‌تواند حساسيت بدن به انسولين را افزايش چسب زخم بستر دهد و به كاهش وزن كمك كنند. گردو يكي از بهترين منابع اسيد‌هاي چرب امگا۳ است و بادام به دليل كلسيم براي استخوان سازي بسيار مفيد است.

۶- سالمون، راز چربي سوزي با چربي امگا ۳

بر اساس نتايج تحقيق سال ۲۰۱۵ در PLoSOne، مصرف اسيدهاي چرب امگا ۳ زماني كه سعي داريد وزن خود را كاهش دهيد، احتمالا ايده احمقانه‌اي به نظر برسد، اما جذب اسيد‌هاي چرب از ماهي‌هايي نظير سالمون مي‌تواند همان چيزي باشد كه هر پزشكي آن را پيشنهاد كند. اين ماده معدني سبب مي شود تا چربي هاي اطراف شكم و لگن كاهش پيدا كند. حداقل دو بار در هفته ماهي بخوريد. در صورتي كه اهل مصرف ماهي زياد نيستيد از غذا‌هاي سرشار از چربي امگا ۳ استفاده كنيد.

۷- سيب و گلابي؛ راز چربي سوزي با فلاونوئيد‌ها

اين دو خوراكي چه ارتباطي با يكديگر دارند؟ آنها داراي فلاونوئيد هستند، مواد شيميايي در غذا‌هاي گياهي كه مي‌توانند اثرات مقابله با چربي را داشته باشند. بر اساس يك مطالعه در سال ۲۰۱۶ كه بر روي بيش از ۹۰۰۰ زن انجام شده بود و نتايج آن در مجله آمريكايي تغذيه باليني منتشر شد حاكي از آن بود، زناني كه بيشتر فلاونوئيد مصرف كردند كاهش چشمگيري در شاخص مري انسان توده بدني در طي يك دوره ۱۴ ساله نسبت به زناني كه حداقل مصرف اين ميوه‌ها را داشتند، نشان دادند. مطالعات بر روي حيوانات نشان داده است كه اين فلاونوئيد‌ها ممكن است مصرف انرژي، افزايش جذب گلوكز به عضلات و افزايش سوزاندن چربي را بيشتر كنند.

۸- تخم كتان، راز چربي سوزي با ليگنان

اين خوراكي چشمگير و چربي سوز يك سلاح مخفي كاهش وزن را همراه خود دارد مانند ليگنان ها. اين تركيبات شبه استروژني همچنين تخم كتان را به يكي از مواد غذايي فوق العاده تبديل مي‌كند كه تمامي افراد به ويژه زنان براي رژيم غذايي شان نياز دارند. بر اساس نتايج يك پژوهش كه در سال ۲۰۱۵ در مجله تغذيه بريتانيا به چاپ رسيد، مصرف ليگنان‌ها با كاهش شاخص‌هاي چربي بدن و شاخص توده بدني همراه است. بهتر است تخم كتان را در يك قاشق غذا خوري به غلات، ماست يا سس سالاد روزمره اضافه كنيد.

***ليست اسامي ساير خوراكي هاي چربي سوز شامل موارد زير مي شوند:

سركه

سيب زميني شيرين

برنج قهوه اي

سير و پياز

پرتقال خوني

جلبك دريايي

فلفل كرم رژودرم براي گوشت اضافه تند

چاي سياه و قهوه

زرد چوبه

روغن زيتون

انواع لوبياها

شكلات تلخ

گريپ فروت و آووكادو



منبع

تظرات ارسال شده