همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
كودكان مبتلا به سندرم داون در معرض اين بيماري قرار دارند

دريافتند كودكان مبتلا به سندرم داون در معرض ريسك زياد ابتلا به آرتريت مرتبط با اين سندرم قرار دارند.

به گزارش : از هر پماد مديكال هاني هزار كودك يك نفر به نوعي از آرتريت مزمن دچار مي‌شود. اين اختلال ممكن است كودكان را در هر سني تحت تاثير قرار دهد، با وجود اين معمولا در ۶ ماه ابتداي زندگي رخ نمي‌دهد. بر اساس تخمين محققان در حدود ۳۰۰ هزار كودك مبتلا به اين عارضه در ايالات متحده وجود دارند.

در اين تحقيقات پزشكي كودكان يك گروه ۵۰۳ نفري از كودكان مبتلا به سندرم داون در معاينات باليني به مدت ۱۸ ماه تحت نظر پزشكان روماتولوژيست قرار گرفتند و نتايج اين معاينات با نتايج حاصل از معاينه يك گروه از كودكان سالم به عنوان گروه كنترل، مقايسه شد. بر اساس اين تحقيقات احتمال ابتلاي كودكان مبتلا به سندرم داون به آرتريت انواع پانسمان نقره حدود ۲۰ نفر در ۱۰۰۰ نفر است. همچنين مشخص شد تشخيص بيماري آرتريت در كودكان مبتلا به سندرم داون با استفاده از روش‌هاي متداول، بيش از تشخيص اين بيماري در افراد سالم به طول مي‌انجامد. علاوه بر اين به گفته محققان اين بيماري از نظر ماهيت، التهابي و فرسايشي است.

سندرم داون يك بيماري قيمت پماد زخم بستر ژنتيكي تقريبا شايع است و در آمريكا از هر ۷۰۰ نوزاد متولد شده، يك نفر به آن مبتلاست. دراين بيماري يك كپي اضافه از كروموزم ۲۱ در دوران جنيني به‌وجود مي‌آيد. پس از آن، اين كروموزم اضافي در سلول‌ها تكثير مي‌شود و سبب مشكلاتي از قبيل ناهنجاري‌هاي رشدي، كوچك بودن اندازه دست و پا، عقب ماندگي خريد قطره فروزومال ذهني، سر با شكل نامناسب، دندان‌هاي كوچك، اثر انگشت غيرطبيعي، بيني پهن، گردن كوتاه، زبان بزرگ و انحراف چشم‌ها مي‌شود.

محققان پيشنهاد كرده‌اند كه آرتريت بيماران مبتلا به سندرم داون را به آرتريت مرتبط با سندرم داون تغيير نام دهند تا به صورت مشخص‌تري نشانگر التهاب و فرسايش ناشي از بيماري باشد.

منبع: ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده