همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
13اشتباهي كه به زيبايي شما آسيب مي زند

به ميناي ضعيف دندان هايتان آسيب زده شود. اين اشتباه يكي از چندين اشتباهاتي است كه در زندگي مرتكب مي شويم.

به گزارش : بسياري از ما عادت هايي داريم كه فكر ميكنيم درست هستند ولي في نفسه اشتباه مي باشند. اين اشتباهات در زمينه ي زيباييهستند. در اين مقاله اشتباهاتي را نوشته ايم كه هر كدام از ما در زندگي مرتكب مي شويم.

آيا شما هم اين اشتباهات زيبايي را مرتكب مي شويد؟

بعد از قهوه خوردن مسواك مي زنيد:

اين درست است كه اسيد يا قند قهوه، سودا و آب ميوه پوسته رويي دندان را كه "مينا" ناميده مي شود، را به تدريج خراب مي كند، اما فورا بعد از خوردنشان سعي نكنيد دندان هايتان را تميز كنيد. مسواك زدن فورا بعد از اينكه غذا يا نوشيدني اسيدي خورده ايد باعث مي شود، به ميناي ضعيف دندان هايتان آسيب زده شود. به جاي آن آب بخوريد و تا يك ساعت بعدش مسواك نزنيد. حتي بهتر است قبل از خوردن آن مسواك بزنيد.

آب خوردن را در ساعات مهماني، فراموش مي كنيد:

شراب قرمز يك عامل آشكار لكه انداختن بر دندان هاست، اما شراب سفيد نيز حاوي اسيد و تانن مي باشد كه مي توانند به ميناي دندان آسيب زده و باعث ايجاد لك بر دندان ها شوند. الكل ژل medihoney نيز دهان را خشك مي كند و به اين معني ست كه بزاق دهان براي برداشتن اسيد و باكتري از روي دندان ها كمتر مي شود. براي محافظت از دندان ها و جلوگيري از لك شان، بعد از هر بار خوردن آنها، دهانتان را با آب بشوييد.

با موهاي خشك شنا مي كنيد:

آب استخر مواد شيميايي دارد كه باعث آسيب به مو و تغيير رنگ موهاي بلوند به سبز مي شود. فكر كنيد كه موهاي خشكتان مثل يك اسفنج خشك مي باشد: اگر آنها را با آب شير قبل از شنا كردن، خيس كنيد ، نمي تواند بيش از آن در استخر خيس شود. زماني كه از آب بيرون آمديد موهايتان را بلافاصله ترجيحا با شامپوهاي مخصوص بعد از استخر، بشوييد.

خيلي زياد يا خيلي كم موهايتان را شامپو مي كنيد:

شامپو، موهاي تان را از چربي طبيعي پوست سر، محروم مي كند. استفاده بيش از حد از آن باعث عدم طراوت و خشكي موها مي شود. اما اينكه چقدر كف شامپو را روي سرتان بگزاريد، بستگي به جنس موهايتان دارد. اگر موهاي صافتان چرب و كثيف مي شود، مي توانيد هر روز آن ها را بشوييد اما تجربيات زيادي مي گويد كه بايد هر ۲ تا ۳ روز يك بار اين كار را انجام دهيد. موهاي ضخيم تر و مجعد مي تواند چند بار در هفته شسته شود. افرادي با موهايي داراي بافت بسيار ويژه مي توانند يك يا دو بار در ماه موهايشان را بشويند. با آرايشگر خود در مورد اينكه چند بار شستن و چه محصولي براي شما مناسب تر است، سوال كنيد.

از نرم كننده قيمت كرم مدي هاني ها استفاده نمي كنيد:

ممكن است نگران اين باشيد كه آن ها حجم موهايتان را پايين مي آورند يا زمان براي استفاده شان نداريد. اما بدون استفاده از آنها موهايتان خشك و بي طراوت مي شود. براي اينكه رشته هاي مو را صاف و سالم نگه داريد از يك نرم كننده سبك در زمان هايي كه موهايتان را مي شوييد استفاده كنيد. آن را به پايين رشته هاي مو نه ريشه ها اضافه كنيد. براي اينكه خوب روي موهايتان اثر كند با انگشتانتان روي مو پخش كنيد.

گوش هايتان را با گوش پاك كن، تميز مي كنيد:

ممكن است احساس خوبي به شما بدهد اما گوش پاكن هاي پنبه اي عملا جرم گوش را به عمق پايين تر مي برد. حتي بيشتر از اين، ممكن است بر پرده گوش يا استخوان كوچكي كه كمك مي كند تا صداها را بشنويد آسيب برساند. پس چطور بايد جرم گوشتان را پاك كنيد؟ اين ايده آل است كه مجبور نيستيد انجامش دهيد چراكه بدن شما مي تواند آنها را خودش پاك كند. اما اگر احساس مي كنيد گوشتان پر شده است، در گوشتان صداي زنگ مي شنويد يا در شنيدن صداها مشكل داريد، با پزشكتان صحبت كنيد. او مي تواند تصميم بگيرد بي ضررترين راه براي برداشتن جرم گوشتان چه مي باشد.

از دئودورانت (اسپري مايع) براي عرق نكردن استفاده مي كنيد:

دئودورانت ماسكي براي بوهاست، اما اگر زيربغلتان چسبناك و عرق كرده است، ضد تعريق چيزي ست كه به آن نياز داريد. ضد تعريق رطوبت را با وصل شدن محصولات مدي هاني به غدد عرق، متوقف مي كند. از آن بعد از دوش صبحگاهي استفاده مي كنيد؟ ابتدا دستورالعملش را بخوانيد. بعضي از محصولات بايد در شب و مجددا در صبح بر روي پوست خشك، استفاده شوند. كف دست هايتان هم عرق مي كند؟ مي توانيد از اين ها در دست هايتان نيز استفاده كنيد.

دقيقا قبل از پديكور، موهايتان را شيو مي كنيد:

ممكن است نخواهيد متخصص ناخن هايتان پاهايتان را با مو ببيند، اما زخم كوچكي در پوستتان دقيقا بعد از شيو كردن، كامل ترين راه براي ورود هر باكتري موجد در پاشويي است كه مي تواند باعث عفونت شود. تا ۲۴ ساعت قبل از پديكور، شيو نكنيد. به آرايشگرتان اجازه ندهيد گوشه هاي ناخنتان را بگيرد چرا كه آن نيز روزنه هايي براي ورود جرم ايجاد مي كند.

ريش تراشتان را عوض نمي كنيد:

اگر از يك ريش تراش كند براي شيو كردن استفاده كنيد، احتمالا براي صاف كردن پوست نياز داريد چندين بار آن را روي يك نقطه بكشيد، كه باعث ايجاد زخم كوچك بر روي پوستتان مي شود و مي تواند منجر به جوش، سوزش و عفونت شود. بعد از حدود ۵ تا ۷ بار شيو كردن (يا هر زماني كه نياز است براي برداشتن مو چندين بار آن نقطه را شيو كنيد)، زمان آن است كه تيغ ريش تراش را تعويض كنيد.

در حمام بخار مي مانيد:

آب داغ، پوست را خشك مي كند. اگر اگزما داشته باشيد، مي تواند منجر به عود كردنش شود. بنابريان زمان طولاني دوش آب گرم يا حمام كردن عسل پزشكي را، رها كنيد. به جاي آب داغ شير حمام را روي حالت گرم نگه داريد. اگر پوستتان قرمز شد يا زماني كه از زير دوش كنار آمديد هنوز احساس گرما مي كنيد، معلوم مي شود كه درجه آب خيلي داغ است.

پوستتان را با ليف مي شوييد:

نيازي نيست كه پوستتان را با ليف براي از بين بردن آلودگي هاي روزانه بشوييد. تمام پوست ها به يك ماساژ ملايم با انگشتان دست و شوينده ملايم نياز دارند. صورتتان را روزانه يك يا دوبار با آب ملايم يا سرد بشوييد. ليبل روي شوينده صورتتان را نگاه كنيد و استفاده از آنهايي را كه الكل يا مواد پاك كننده قوي دارند، رها كنيد. به طور كامل صورتتان را بشوييد.

از محصولات پوست استفاده مي كنيد:

متخصصين پوست مي گويند در كنار يك شوينده ملايم براي صورت، مرطوب كننده ها و طيف گسترده اي از كرم هاي ضدآفتاب با SPF ۳۰ يا بالاتر، از ملزومات مي باشد. سرم هايي با قيمت بالا و فوايد اثبات نشده و تونرها ممكن است باعث خشك شدن و تحريك پوستتان شود. براي آكنه، از چندين محصول حاوي اسيد سالسيليك و پراكسيد بنزوئيل، استفاده نكنيد. اين محصولات مي توانند پوست را تحريك كنند. اگر داروهاي ضد آكنه برايتان كاري نكرده است، با متخصص پوست تان صحبت كنيد.

روي مناطق حساس، صابون مي زنيد:

مناطق زنانگي و واژن، بسيار حساس است. بنابراين استفاده از صابون هاي قوي معطر يا ضدعفوني كننده (كه مي توانند توازن باكتري هايي مدي هاني هاي كه آن محدوده را سالم نگه مي دارند، از بين ببرند) را كنار بگذاريد. همين امر براي تميزكردن با دوش، دستمال مرطوب و دئودرانت هاي واژينال نيز صادق است. هر چيزي كه نياز داريد ساده بودن،است. با يك صابون بدون مواد افزوده و معطر با ملايمت محدوده اطراف آن را روزانه بشوييد.

منبع: الودكتر



منبع

تظرات ارسال شده