همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با سفيدي مو خداحافظي كنيد+ دستورالعمل

سلامت و شادابي موها براي خانم‌ها يكي از فاكتورهاي مهم در زيبايي و سلامتي محسوب مي شود، سفيد شدن موها اغلب يكي از علائم ظاهري پيري محسوب مي‌شود اما مسئله اين است كه در برخي خانم‌ها سفيدي مو در اثر علل مختلفي بروز مي‌كند و بسياري از خانم‌هاي جوان در سنين پايين موهايشان سفيد مي‌شود اما با برخي روش‌ها مي‌توان از سفيدي‌ موها جلوگيري كرد يا آن را از بين برد.

در اينجا به چند روش طبيعي براي جلوگيري از سفيد شدن موها اسميت اند نفيو اشاره مي‌كنيم.

حفظ رنگ موها با روغن كرچك

استفاده از برخي روغن‌هاي طبيعي به رفع و جلوگيري از سفيدي موها كمك مي‌كند؛ روغن كرچك‌ يكي از روغن‌هايي است كه در جلوگيري از سفيدي مو مؤثر بوده و در اين روش كافي است تا يك قاشق غذاخوري روغن كرچك‌ را با دو قاشق غذاخوري‌ روغن خردل‌ تركيب كنيد و مخلوط گرم شده را به مدت ۱۵ دقيقه روي پوست سر ماساژ دهيد و اجازه دهيد اين مخلوط ۳۰ دقيقه روي پوست سر باقي بماند و پس از آن موهاي خود را بشوييد با اين روش ۲ تا ۳ بار در هفته مي‌توان از سفيدي موها جلوگيري كرد زيرا روغن خردل‌ يك منبع عالي از مواد معدني ضروري است كه به حفظ سلامت و رنگ موي افراد كمك مي‌كند.

دانه‌هاي شنبليله ضد سفيدي مو

يكي ديگر از روش‌هاي طبيعي براي جلوگيري از سفيدي مو استفاده از دانه‌هاي شنبليله‌ بوده و گاز عسل كافي است ۲ قاشق غذاخوري‌ دانه شنبليله‌ را با يك، چهارم فنجان آب مخلوط و به مدت يك شب خيس كنيد سپس دانه‌ها را با آب در مخلوط كن بريزيد تا مخلوطي يك دست تهيه شود و اين مخلوط را حدود ۴۵ دقيقه بر روي پوست سر قرار دهيد سپس موها را با شامپوي‌ بدون سولفات ملايم بشوييد.

اين روش را يك تا دو بار در هفته انجام دهيد تا شاهد تأثير آن باشيد؛ شنبليله‌ غني از مواد مغذي مانند پتاسيم‌، آهن و ويتامين‌ C است كه افزون بر جلوگيري از پيري زودرس‌ به رشد موها كمك مي‌كند و از خشكي سر شما را نجات مي‌دهد.

حنا فرمولي طبيعي براي خداحافظي با سفيدي مو

حنا يكي ديگر از موادي است كه در رفع سفيدي موها به طور طبيعي مؤثر است به منظور استفاده از اين روش كافيست ۵ قاشق غذاخوري‌ پودر حنا و يك قاشق غذاخوري‌ قهوه فوري را همراه با يك ليوان آب تركيب كنيد سيكاكر و اجازه دهيد اين مخلوط حدود ۳ تا ۴ ساعت روي پوست و موي شما باقي بماند سپس آن را به كمك شامپوي‌ بدون سولفات و نرم كننده شست‌وشو دهيد؛ براي تأثير بيشتر اين مخلوط طبيعي بايد آن را ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده كنيد؛ حنا با وجودي‌ كه به معكوس‌ كردن رنگ خاكستري مو كمك نمي‌كند اما با اضافه كردن رنگ قرمز به مخفي شدن سفيدي موها كمك مي‌كند.

آب پياز ضد سفيدي مو

آب پياز در جلوگيري از ريزش مو موثر است و به جلوگيري از سفيد شدن موها كمك مي‌كند هرچند كه بوي نامطبوعي دارد براي استفاده از اين روش كافي است آب يك كدو تنبل را بگيريد و آن را با يك عدد پياز متوسط خرد شده و يك قاشق غذاخوري روغن زيتون بكر مخلوط كنيد و مخلوط حاصل را به مدت ۱۰ دقيقه روي سر ماساژ بدهيد و و پس از ۳۰ تا ۳۵ دقيقه آن را با شامپوي بدون سولفات بشوييد، استفاده از اين تركيب دو بار اسپري اوپسايت در هفته در جلوگيري از سفيد شدن موها كمك بسياري مي‌كند.

موهاي سفيد را با مريم گلي سياه كنيد

برگ مريم گلي به عنوان يك ماده محافظت كننده از رنگ موها شناخته مي‌شود و از خاكستري و سفيد شدن موها جلوگيري مي‌كند همچنين نشان داده شده است كه اين ماده در بازگشت رنگ دانه‌هاي موهاي سفيد موثر است.

كافي است يك دسته برگ مريم گلي را در يك فنجان آب بجوشانيد و پس از خنك شدن در يك اسپري بريزيد و موهاي خود را به آن آغشته كنيد و پس از دو ساعت موهايتان را با شامپوي ملايم بشوييد. براي تأثير بيشتر از اين روش دو تا سه بار در هفته استفاده كنيد.

سفيدي موها را با برگ كاري از بين ببريد

برگ‌هاي كاري در بازگرداندن رنگدانه‌ها به مو موثر است همچنين ماده‌اي سرشار از ويتامين B محسوب مي‌شود كه اين ويتامين براي رشد موها حياتي پانسمان لوهمن روشه است.

كافي است يك مشت برگ كاري را با سه قاشق غذاخوري روغن نارگيل بجوشانيد و تركيب حاصله را پس از خنك شدن بر روي پوست سر به مدت ۱۵ دقيقه ماساژ بدهيد و پس از ۳۰ دقيقه استراحت آن را بشوييد براي تأثير بيشتر اين روش به مدت ۲ تا ۳ بار در هفته توصيه مي‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده