همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
پيش‌بيني بيماري مزمن كليه با ماشين حساب سلامت

شده‌اند كه احتمال ابتلا به بيماري مزمن كليه در طول پنج سال آينده را با دقت انواع پانسمان نقره بالا پيش‌بيني مي‌كند.

به گزارش : با افزايش چاقي، ديابت و فشار خون بالا در جهان، بيماري مزمن كليه يا CKD، يك چالش مهم در بهداشت عمومي قلمداد مي‌شود. اين عارضه معمولا خريد قطره فروزومال به كم خوني، ضعف استخواني، آسيب‌هاي عصبي و در نهايت به نارسايي كليه، بيماري‌هاي‌قلبي و مرگ زودرس منجر مي‌شود. پيش‌بيني اين عارضه و مهار عوامل تاثيرگذار راه حل موثري براي جلوگيري از ابتلاست.

محققان درمان خانگي سوختگي با آب جوش دانشگاه جان هاپكينز موفق به توسعه ابزاري شده‌اند كه احتمال ابتلا به بيماري مزمن كليه را در طول پنج سال آتي با دقت بالا پيش‌بيني مي‌كند. اين ابزار با تركيبي قيمت پماد زخم بستر از متغيرها از جمله سن، فشار خون بالا و وضعيت ديابت قادر به پيش‌بيني بيماري است. مراحل اوليه پيش‌بيني توسط اين ابزار با بررسي اطلاعات بيش از پنج‌ميليون نفر در سراسر جهان موفقيت‌آميز گزارش شده است.

بيماري پزشكي كودكان مزمن كليه يكي از شايع‌ترين عوارض كليوي در سراسر جهان است كه ۱۰ درصد بزرگسالان را گرفتار مي‌كند. اين عارضه در مراحل اوليه هيچ علامتي ندارد و فقط با آزمايش خون و ادرار قابل تشخيص است.

اين ابزار كه مشابه ماشين حساب سلامت است، به صورت آنلاين در آينده‌اي نزديك از طريق يك پايگاه اينترنتي در دسترس عموم قرار مي‌گيرد.

منبع: ايرنا


منبع

تظرات ارسال شده