همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
حد حياتِ نوزادان نارس چند هفته است؟

۲۶ هفته يعني زير۷ ماه رسيده است.

به گزارش : مامك شريعت معاون پژوهشي مركز تحقيقات مادر، جنين و نوزاد انواع زخم در نشست خبري معرفي دستاورد‌هاي درمانگاه تكامل مغزي- عصبي كودكان آسيب‌پذير اظهار كرد: اين مركز از سال ۸۸ تأسيس شده و يكي از خدمات اصلي آن ارزيابي و بررسي تكامل مغزي- عصبي در نوزادان نارس و آسيب پذير است.

او در ادامه افزود: سال‌هاي گذشته اميدي به حيات نوزادان نارس و آسيب پذير لايتسيموس نبوده، اما خوشبختانه با گذشت زمان و پيشرفت در طب نوزادان، علم و تجهيزات پزشكي توانسته‌ايم حد حيات اين نوزادان را به ۲۶ هفته يعني زير ۷ ماه برسانيم.

معاون پژوهشي مركز تحقيقات مادر، جنين و نوزاد، گفت: اين نوزادان زنده مي‌مانند، اما با مشكلات زيادي بعد از تولدشان روبرو خواهند زخم ساق پا شد، اختلالاتي در تكامل مغزي و مهارت‌هاي عصبي‌شان ايجاد مي‌شود كه ممكن است در همان ابتداي تولد ظاهر نشود و با گذشت زمان خود را نشان دهند.

او بيان كرد: اولين مرحله درمان شناخت اين نوزادان نارس بوده كه مهارت‌ها و آموزش‌هايي به پرسنل داده شده تا ارزيابي‌هاي مناسب صورت بگيرد. اكتي كوت در اين بين به خانواده‌ها هم آموزش‌هاي مقدماتي داده مي‌شود تا بعد از ترخيص به اين مراكز رجوع كنند.

شريعت افزود: اين مهارت‌ها و آموزش‌ها اعم از ماساژ درماني، آب درماني، نرمش‌هاي پوستي و تحريك هوشي نوزادان است كه گاهي نياز به توان بخشي‌هاي مختلفي هم عفونت جاي بخيه سزارين پيدا مي‌كنند، انجام اين عملكرد‌ها تا سه سالگي ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: خوشبختانه حدود ۲۰۰۰ نوزاد آسيب پذير تحت پوشش قرار گرفته‌اند كه توانسته‌ايم حدود ۵۵ تا ۷۵ درصد آن‌ها را در اين مركز تحت درمان تكامل مغزي- عصبي قرار دهيم.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده