همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
نسخه هاي خانگي براي درمان سرفه

۱- سوپ مرغ يكي از بهترين غذاها براي تسكين پانسمان هارتمن سرفه است. پروتئين حاصل از سوپ، بهبود شما را تسريع مي بخشد و مخاط حلق و بيني را سريع تر خارج مي كند.

۲- تحقيقات اخير نشان ميدهد كه نوشيدن يك ليوان كاكائوي داغ (هات چاكلت) بيشتر از شربت سرفه، به تسكين سرفه كمك مي كند.

اگر از پودر كاكائو استفاده كنيد، به دليل داشتن آنتي اكسيدان، بيشتر به بهبود قيمت تندروت پلاس سرفه كمك مي كند.

۳- دم كرده ي گياه مرزنجوش، آويشن يا باديان رومي براي مقابله با سرفه بسيار موثر هستند.

۴- از محرك هايي مانند سيگار دوري كنيد.

۵- پياز را خرد كرده و در آب به همراه مقداري عسل بجوشانيد. اين ماده ضدويروس و ضدباكتري است و وقتي گرم مي شود، سبب افزايش گردش ژل هيدروسرب خون مي گردد.

۶- كيسه آب گرم را روي قفسه سينه خود قراردهيد تا جريان خون افزايش يابد. علاوه بر اين سبب تسكين سرفه تان مي شود.

۷- آب ليموشيرين را با شكر قهوه اي و آب آناناس تازه مخلوط كنيد و آن را ميل كنيد. با استفاده از اين نوشيدني، مخاط گلوي شما به تدريج رفع مي شود.

۸- براي سرفه اترومن هاي خشك از شربت برگ پيچك استفاده كنيد. برگ پيچك حاوي مواد تورم و ضد اسپاسم است . دو قاشق غذا خوري به مدت دو بار در روز ميل كنيد.

۹- براي سرفه هاي مرطوب و خلط دار از آويشن استفاده كنيد. استفاده از آويشن سبب تسهيل خروج خلط مي شود. يك قاشق غذاخوري آويشن تازه در آب جوش ريخته و به مدت ۲۰ دقيقه آن را دم كنيد. سه بار در پماد مدي هاني روز آن را ميل كنيد.

۱۰- براي بيشتر سرفه ها از عسل و ليموي تازه استفاده كنيد. مقداري آب داخل ظرف بريزيد. ليموي تازه را به آن اضافه كنيد. ۱۰ تا ۱۵ دقيقه آن را بجوشانيد. عصاره خارج شده از ليمو را از صافي بگذرانيد. سپس مقداري عسل به آن اضافه كنيد.

منبع: تبيان



منبع

تظرات ارسال شده