همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چطور آكنه‌ها را از روي كمر محو كنيم؟

اغلب دردناك و آزاردهنده هستند.

به گزارش به نقل از هفته نامه آتيه نو، از نظر متخصصان طب سنتي، با مزاج‌شناسي و درمان‌هاي سنتي مي‌توان از بيرون زدن آكنه‌هاي بيشتر جلوگيري كرد و از نظر پزشكان هم آكنه‌هاي كمر ممكن است به شما در بي براوون مورد كاركرد نامناسب يكي از اعضاي بدنتان خبر دهند. با اين وجود، جوش‌هايي كه روي كتف‌ها و كمر شما سبز مي‌شوند، هميشه از بيماري‌هاي جدي ناشي نمي‌شوند و گاهي تنها با ايجاد تغييرات كوچكي در سبك زندگي‌تان، مي‌توانيد براي هميشه از آن‌ها خلاص شويد.

لباستان را عوض كنيد

لباسي كه انتخاب كرده‌ايد، بيشتر از هر چيزي بر بروز اين آكنه‌ها تاثير مي‌گذارد. لباس‌هاي تنگ، لباس‌هاي ورزشي كه روي پوستتان مي‌چسبند ژل زخم پرونتوسان و عرق را حبس مي‌كنند و لباس‌هايي كه پلي‌استر و الياف مصنوعي بيشتري دارند، احتمال بروز آكنه را بيشتر مي‌كنند.

بعد از ورزش دوش بگيريد

مي‌دانيم كه چند بار شامپوكردن مو يا استفاده از شوينده‌هاي پوست برايتان مفيد نيست، اما اگر نمي‌خواهيد آكنه‌هاي بيشتري روي كمرتان پيدا شود، بعد از ساعت‌هاي طولاني كار يا بعد از ورزش، دوش بگيريد. نيازي به استفاده از شوينده‌ها نداريد. اسپري linovera كافي است بدنتان را با آب بشوييد و ذرات عرق را از روي پوستتان پاك كنيد.

به كمرتان روغن نزنيد

روغن‌هاي مخصوص پوست و لوسيون‌هاي چرب را به نواحي كه با آكنه درگير هستند نزنيد. اين قسمت‌ها به چربي خارجي كمتري نياز دارند. پس تصور نكنيد كه پوست كمر هم به اندازه دست و صورت شما به چرب يا حتي مرطوب‌شدن نياز دارد.

ليفتان را در آفتاب، خشك كنيد

اگر پوست بدنتان را با ليف مي‌شوييد، حتما بعد از شست‌وشو نمايندگي b braun بدنتان، آن را در معرض نور آفتاب و هواي مستقيم قرار دهيد. گذشته از اين، ليف حمام‌تان را زود به زود عوض كنيد. رشد قارچ‌ها و باكتري‌ها روي ليف خيس شما، يكي ديگر از دلايل بروز آكنه است.

موهايتان را بالا جمع كنيد

وقتي موهاي بلندتان ساعت‌ها پشت كمرتان قرار مي‌گيرند، احتمال تعريق بيشتر و رشد باكتري‌ها را روي پوست كمرتان بالا مي‌برند. اگر موهاي بلندي داريد، سعي كنيد آن‌ها را به سمت بالا جمع ژل پرونتوسان كنيد تا پوست كمترتان كمتر با آكنه درگير شود.

دوش نمك بگيريد

شايد بد نباشد هر از گاهي در وان حمامتان، نمك حمام بريزيد و براي ۲۰ دقيقه در آب تركيب‌شده با اين نمك مخصوص، دراز بكشيد. اين كار به پاك‌سازي پوستتان كمك كرده و حتي آرامشتان را هم بيشتر مي‌كند.



منبع

تظرات ارسال شده