همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
نقاط محل كار كه باعث انتقال آنفلوانزا مي‌شوند+ عكس

احتمال انتقال ويروس آنفلوانزا از طريق آن‌ها وجود دارد را بشناسيد.

به گزارش : بيماري آنفلوانزا امروزه و تقريبا حدود يك ماهي است كه افراد زيادي را به كام مرگ كشانده و آرامش و قرار زندگي شان را در يك چشم بر هم زدن نابوده كرده است، اما براي پيشگيري از ابتلا به بيماري آنفلوانزا بهتر است آلوده‌ترين نقاط محل كارتان را بشناسيد.

آب سردكن‌ها

آب سردكن‌ها به علت تماس مشترك افراد در يك بخش كاري باعث آلوده شدن آن مي‌شوند چرا كه هنگام نوشيدن آب تمامي افراد با دست‌هاي آلوده آن را لمس مي‌كنند. اگر فرد مبتلا به ويروس آنفلوانزا آب سردكن را لمس جراحي پوست كرده باشد اين وسيله ناقل ويروس خواهد بود.

دستگاه مايكروويو

بهتر است جهت پيشگيري از ابتلا به بيماري آنفلوانزا قبل از استفاده از ماكروويو كه به منظور گرم كردن غذا مورد استفاده قرار مي‌گيرد تمامي همكاران دست‌هاي خود را با آب و صابون بشويند.

سينك ظرفشويي

سينك ظرفشويي در محل كار آلوده‌ترين قسمت در خصوص تشديد انواع بيماري‌هاي گوناگون است چرا امكان دارد با تجميع ظروف افراد مختلف در آن ويروس آنفلوانزا از طريق ظروفي كه فرد ناقل ويروس آنفلوانزا از آن استفاده كرده به ظروف افراد سالم منتقل شود.

اسفنج ظرفشويي

يكي از مهم‌ترين و پر خطر‌ترين اشيايي كه در تشديد و انتقال بيماري آنفلوانزا پانسمان زخم حفره اي مي‌تواند موثر باشد استفاده از اسفنج ظرفشويي است. اگر بعد از ضدعفوني كردن دست‌ها و اسفنج ظرفشويي از آن استفاده كنيد احتمال كمتري دارد تا به ويروس آنفلوانزا مبتلا شويد.

صفحه كليد

به جهت افزايش فناوري‌هاي گوناگون امروزه در تمام ادارات از كامپيوتر استفاده مي‌شود و افراد با دست‌هاي آلوده خود صفحات كليد لمس مي‌كنند و همين امر عامل موثري در افزايش خطر ابتلا به انواع بيماري هاي ويروس و آنفلوانزا است.

ليوان

برخورد دستان آلوده باليوان آب خوري ريسك ابتلا به بيماري آنفلوانزا را افزايش خواهد داد.

قهوه ساز

هنگام استفاده از قهوه ساز حتما لوهمن روشه يادتان باشد كه دستان خود را با آب و صابون بشوييد چرا كه تجمع ميكروب‌ها در اين دستگاه و نوشيدن قهوه باعث نفوذ ويروس آنفلوانزا به بدنتان خواهد شد.

ميزكار

برخورد دستان آلوده با جسمي مانند ميز و صندلي و ميل كردن يك وعده غذايي يا خوراكي‌هاي خوشمزه هم مي‌تواند تاثير زيادي در افزايش ابتلا به آنفلوانزا داشته باشد.

دستگيره در

يكي ديگر از مهم‌ترين اجسام پرخطر در افزايش ابتلا به بيماري آنفلوانزا تماس مشترك تمام افراد به علت استفاده از دستگيره در است.

قوري

برخورد دستان فرد آلوده به ويروس حتما شما را در معرض ابتلا به بيماري آنفلوانزا قرار خواهد داد پس بهتر است بعد از استفاده از قوري پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل حتما دستان خود را بشوييد.

تلفن

حتما يادتان باشد كه بعد از استفاده از تلفن محل كار دستان خود را بشوييد چرا كه ممكن است اين وسيله ناقل ويروس آنفلوانزا باشد.

دكمه‌هاي آسانسور

امروزه به علت طبقات زياد يك ساختمان تجاري يا ادراي استفاده از آسانسور در تمام محل‌هاي كاري به منظور پيشگيري از ابتلا به درد زانو حرف اول را مي‌زند بهتر است بعد استفاده از آسانسور از شستن دست هايتان غفلت نكنيد. زيرا امكان دارد دكمه‌هاي آن ناقل ويروس آنفلوانزا باشند.

سرويس بهداشتي

شايد آلوده‌ترين مكان عمومي سرويس‌هاي بهداشتي محل كار يا بين راه باشد كه در هر صورت واجب سوپرازورب سي است بعد از استفاده سرويس‌هاي بهداشتي چند بار دستان خود را با آب و صابون بشوييد.

در ضمن پيشنهاد ما به شما اين است كه قبل و بعد از آنجام هر كاري بهتر است دستان خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانيه حتما با آب و صابون تميز بشوييد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده