همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
افزايش مبتلايان به سل به دليل ويروس كرونا,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,بهداشت
پزشكان

هشدار دادند كه كوويد ۱۹ عامل افزايش موارد انواع پانسمان نقره ابتلا به سل در جهان است.

پزشكان در يك مطالعه تازه هشدار دادند كه محدوديت ها و اعمال قرنطينه هاي خانگي با هدف مهار همه گيري كوويد ۱۹ با خطر افزايش موارد مرگ و مير ناشي از سل همراه است.

به گزارش ايسنا به نقل از ژاپن تودي، در اين بررسي آمده است:محدوديت هاي اعمال شده بر اثر شيوع كروناويروس (Coronaviruses) خريد قطره فروزومال با افزايش فاجعه آميز موارد ابتلا به سل همراه است و باعث مي شود تا سال ۲۰۲۵ ميلادي نزديك به ۱.۴ ميليون نفر ديگر به دليل ابتلا به يكي از اصلي ترين بيماري هاي عفوني كشنده جان خود را از دست بدهند.

سل عفونت باكتريايي است كه بر اثر آن ريه هاي مريض آسيب مي بينند. اين بيماري به حد نسبتا زيادي قابل درمان است و درمان خانگي سوختگي با آب جوش هر سال حدود ۱۰ ميليون نفر در دنيا به اين بيماري مبتلا مي شوند.

بر اساس اعلام سازمان جهاني بهداشت (WHO) در سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۵ ميليون نفر در دنيا من جمله بيش از ۲۰۰ هزار كودك بر اثر ابتلا به بيماري سل جان خود را از دست دادند.

از آنجاييكه درمان مؤثر براي مقابله با بيماري سل قيمت پماد زخم بستر وجود دارد سيستم واكنش دهي بر انجام آزمايش و درمان بيماران متمركز است. ولي همه گيري بيماري كوويد ۱۹ دولت ها را وادار ساخته تا شهروندان را خانه نشين كنند و بر اساس مدل هاي بيماري جديد، فاصله گذاري اجتماعي ميتواند به شيوع فاجعه آميز بيماري سل منجر شود كه تاثيرات آن براي سالها باقي مي ماند.

در اين شرايط و با وجود پزشكي كودكان فاصله گذاري اجتماعي امكان انجام تست از جمعيت آسيب پذير براي نيروهاي خدمات درماني و مراقبتي سخت شده و بيماران نيز قادر نخواهند بود به آساني به روش هاي درماني دسترسي داشته باشند.

افزايش مبتلايان به سل به دليل ويروس كرونا,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,بهداشت



منبع

تظرات ارسال شده