همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

شوره سر ممكن است نتيجه پوست سر خشك يا ساير مشكلات پوستي باشد كه به آن درماتيت سبوره مي گويند. همچنين اين شرايط ممكن است به خاطر اگزما، پسوريازيس يا رشد بيش از حد قارچ ها ايجاد شده باشد.

در اين مقاله قصد داريم درمان هايي را براي خلاص شدن از شوره سر بيان كنيم. پس همراه ما باشيد.

  1. آسپرين

آسپرين براي رفع شوره سر

آسپرين در برگيرنده مواد فعال يكساني با شامپوهاي شوره سر تجويز شده است.

دو عدد اسپرين را در خرد كنيد و آن را به شامپويي كه هميشه مورد استفاده قرار مي دهيد اضافه نماييد. حالا موهاي خود را با اين شامپو شستشو دهيد و اجازه دهيد ۱ الي ۲ دقيقه بر روي سر بماند. سپس موها را بشوييد و با يك شامپوي ساده دوباره ان را شستشو دهيد.

  1. روغن درخت چاي

درمان شوره با روغن درخت چاي

يكي پماد عسل مدي هاني از مطالعات انجام شده نشان مي دهد شامپوهايي كه ۵ درصد روغن درخت چاي دارند مي توانند شدت شوره سر را به طور قابل توجهي كاهش دهند. شما مي توانيد چند قطره روغن درخت چاي را به شامپوي خود اضافه كنيد.

  1. جوش شيرين

جوش

شما مي توانيد از اين گزينه براي داشتن مويي بدون شوره استفاده كنيد. موهاي خود را خيس كنيد و كمي جوش شيرين بر روي پوست سر بماليد. لازم نيست موهاي خود را با شامپو شستشو دهيد و موهاي خود را با آب بشوييد.

جوش شيرين مي تواند قارچ هاي فعالي كه باعث ايجاد شوره سر مي شوند را كمتر كند. ممكن است در ابتدا موهايتان خشك شود اما چند هفته بعد پوست سر شروع به توليد چربي طبيعي مي كند و همين امر باعث مي شود موهاي نرم و عاري از شوره داشته باشيد.

  1. سركه سيب

درمان شوره با سركه سيب

سركه مدي هاني سيب نيز يكي از درمان هاي موجود براي شوره سر محسوب مي شود. اين سركه اسيد است و مي تواند PH پوست سر را تغيير دهد. همين امر موجب مي شود رشد مخمرها سخت تر شود.

يك چهارم پيمانه سكره سيب را با يك چهارم پيمانه آب در بطري تركيب كنيد و بر روي پوست سر اسپري نماييد. سر خود را با حوله بپوشانيد و اجازه دهيد ۱۵ دقيقه الي ۱ ساعت در همين حالت بماند. سپس موهاي خود را طبق معمول بشوييد. اينكار را هفته اي دوبار تكرار كنيد.

  1. دهانشويه

شوره سر با دهانشويه

براي درمان شوره سر، موهاي خود را با شامپوي خود بشوييد و سپس با دهانشويه بدون الكل شستشو دهيد.

  1. ليمو

رفع شوره سر با ليمو

كافيست محصولات مدي هاني دو قاشق غذاخوري آب ليموي تازه را روي سر بريزيد و با آن ماساژ دهيد. سپس موها را با آب بشوييد. يك قاشق چايخوري آب ليمو را با يك پيمانه آب تركيب كنيد و موها را با آن بشوييد. اينكار را چند بار تكرار كنيد. اسيديته ليمو مي تواند به تنظيم PH پوست سر كمك كند.

  1. نمك

نمك براي درمان شوره سر

نمك نيز مي تواند شوره سر را قبل از شامپو كردن موها از بين ببرد. كمي نمك برداريد و بر روي پوست سر بريزيد. حالا كمي پوست سر را ماساژ دهيد. حالا موهاي شما براي شستن آماده است.

  1. آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا براي شوره سر

آلوئه كرم محافظ مدي هاني ورا نيز مي تواند در بهبود شوره سر به شما كمك كند. اثر خنك كنندگي آلوئه ورا مي تواند خارش پوست سر را نيز تسكين دهد.

  1. سير

برطرف كردن شوره با سير

خاصيت ضد ميكروبي سير مي تواند در از بين بردن باكتري هايي كه باعث ايجاد شوره سر مي شود مفيد باشد. سير را له كنيد و روي پوست سر بريزيد.

  1. روغن زيتون

روغن زيتون براي شوره سر

موهاي ژل مدي هاني خود را با ده قطره روغن زيتون ماساژ دهيد و موهاي خود را بپوشانيد. اينكار را چند بار تكرار كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده