همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
سرماخورده‌ايد يا آنفلوانزا؟

و تب هم كرده‌ايد؟ اين علائم مي‌گويند شما سرما خورده‌ايد. احتمالا در دو تا سه روز ابتداي بيماري، اين علائم، شديد هستند و آرام‌آرام از شدتشان كم مي‌شود.

اگر سرما خورده باشيد، احتمالا بيماري‌تان حدود پنج روز تا يك هفته طول مي‌كشد. بد نيست بدانيد كه از دويست نوع ويروسي كه سرماخوردگي اعصاب را ايجاد مي‌كنند، تنها سه نوع ويروس باعث ابتلا به آنفلوانزا مي‌شوند. آنفلوانزا معمولا با تب، تعريق، سردرد و درد عضلات و مفاصل همراه است و اگر به آن دچار شويد از گلودرد، گرفتگي بيني و سرفه‌هاي مكرر شكايت مي‌كنيد. اسهال يا ديگر مشكلات گوارشي هم ممكن است با برخي از انواع آنفلوانزا همراه شوند.

بايد آنتي‌بيوتيك بخورم؟

حتي در صورت تجربه‌كردن علائم گفته‌شده، هميشه مجبور به استفاده از آنتي‌بيوتيك نيستيد. اگر به سرماخورگي شما، نوعي از عفونت‌هاي پانسمان suprasorb باكتريايي هم اضافه شد و علائم شديدتر و طولاني‌تر شدند، مي‌‎توانيد در مورد مصرف آنتي‌بيوتيك مناسب با پزشكتان مشورت كنيد. عفونت سينوس، عفونت گلو و عفونت گوش، اصلي‌ترين دلايل مصرف آنتي‌بيوتيك در زمان ابتلا به سرماخوردگي هستند، اما به‌خاطر داشته باشيد كه كسي جز پزشك متخصص، نمي‌تواند در مورد ابتلا به چنين عفونت‌هايي اظهارنظر كرده و براساس نوع عفونت آنتي‌بيوتيك تجويز كند. گذشته از اين، استفاده از آنتي‌بيوتيك، زماني كه به عفونت ويروسي مبتلا شده‌ايد پيكو اسميت اند نفيو هيچ كمكي به بهبود شما نمي‌كند و تنها مقاومت بدنتان در برابر دارو‌ها را بالا مي‌برد.

اگر درجه بخاري را بالا ببرم سرما نمي‌خورم؟

برخلاف باور‌هاي عاميانه، سرماي هوا دليل دچار شدنتان به چنين بيماري‌هايي نيست. حتي اگر هواي خانه خنك باشد يا به خيابان سردي وارد شويد، در صورت درگيرنشدن با ويروس‌ها نه سرما مي‌خوريد و نه آنفلوانزا مي‌گيريد. اين بيماري‌ها حتي در تابستان هم مي‌توانند سراغتان بيايند، پس به‌خاطر پانسمان كل اكتيو گرم‌كردن خانه، در مصرف انرژي زياده‌روي نكنيد.

چرا مدام سرما مي‌خورم؟

كم‌خوابي، خستگي، درگيربودن با استرس، مصرف دخانيات و ابتلا به آلرژي يا بيماري‌هاي ديگري كه سيستم ايمني بدن را تضعيف كرده‌اند، احتمال ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوانزا را بالا مي‌برند. به‌طور كلي، اگر هر بزرگسال بين دو تا چهار بار در سال سرما بخورد طبيعي است و بچه‌ها هم معمولا سه تا هشت بار در سال سرما مي‌خورند. با اين وجود اگر نمايندگي شركت لوهمن روشه شما بيشتر از اين ميزان با سرماخوردگي درگير هستيد، بهتر است در مورد وضعيت سيستم ايمني بدنتان با يك متخصص مشورت كنيد. اگر احساس مي‌كنيد، پاي ويروس سرماخوردگي به بدنتان باز شده، قرص زينك مصرف كنيد، ويتامين D و ويتامين C بيشتري به بدنتان برسانيد و تا جايي كه مي‌توانيد استراحت كنيد تا زودتر اين ويروس از بدنتان بيرون برود.

منبع: شفقنا



منبع

تظرات ارسال شده