همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
فوت‌وفن‌هاي درست كردن رب گوجه فرنگي خانگي؛ سخت اما سالم و جذاب

حالا انقدر زياد شده كه تبديل به يك خوراكي گران شده است؛ قيمت بالا و كيفيت پايين خيلي‌ها را بر آن داشته تا در تراس و حياط خانه‌شان دست به كار شوند و رب خانگي درست كنند.

رب‌هاي خانگي كه بوي‌اش تا چند كوچه آن‌طرف‌تر مي‌رود و ردش، نوستالژي كودكي و حياط چشم درد بزرگ خانه‌هاي ويلايي است. فوت و فن‌هاي رب خانگي اما اگر رعايت شود، سختي‌اش را به جان مي‌خريد و ديگر از رب‌هاي كارخانه‌اي استفاده نمي‌كنيد. رب‌هايي خانگي كه قطعا طعم و مزه غذا را چندين برابر لذيذ مي‌كنند.

مواد لازم:

  • نمك: ۴۰ گرم
  • آب: ۲ كيلوگرم
  • روغن مايع: ۱۰۰ گرم
  • گوجه فرنگي: ۱۰ كيلوگرم

طرز تهيه و دستور پخت:

۱. ابتدا گوجه‌فرنگي‌ها را بشوييد و بعد از اينكه بي براوون آب‌شان گرفته شد، آنها را از وسط نصف كنيد و در قابلمه‌اي متناسب با حجم گوجه‌ها قرار دهيد.

۲. گاز را روشن و صبر مي‌كنيم تا آب گوجه‌فرنگي‌ها در بيايد و به جوش بيايد. در اين حالت پوست گوجه‌فرنگي‌ها خيلي راحت جدا مي‌شود.

۳. بعد از اينكه گوجه‌ها نرم شدند، زير قابلمه را خاموش مي‌كنيم و يك توري با سوراخ‌هاي ريز را آماده مي‌كنيم.

۴. سپس گوجه‌ها را از توري رد مي‌كنيم تا پوست و دانه‌ها جدا شود.

۵. دوباره پوره گوجه را داخل اسپري linovera قابلمه مي‌ريزيم و مي‌گذاريم بجوشد. وقتي جوش آمد ننمك را اضافه مي‌كنيم و صبر مي‌كنيم تا رب به غلظت كافي برسد.

۶. سپس زير گاز را خاموش مي‌كنيم و وقتي خنك شد آن را در قالب‌هاي مورد نظر مي‌ريزيم و فريز مي‌كنيم.

فوت و فن‌ها:

- ژل زخم پرونتوسان گوجه‌هايي كه دانه‌هاي گوشتي كمتري دارند مناسب‌ترند؛ زيرا هم زمان كمتري براي پخت مي‌برند و هم رب دلچسب‌تر و غليظ‌تر مي‌شود. همچنين گوجه‌هايي كه از نظر شكلي كمي بلندتر هستند از گوجه‌هاي پهن و كوتاه براي تهيه رب و سس گوجه انتخاب بهتري هستند.

- اگر مي‌خواهيد براي زمان زيادي رب گوجه فرنگي را نگهداري كنيد، احتمال اين كه كپك بزند و خراب شود، بسيار است بنابراين مي‌توانيد رب را در قالب‌هاي يخ بريزيد ژل پرونتوسان و هر زمان كه خواستيد يك تكه از آن را برداشته و در غذا استفاده كنيد.

- براي جلوگيري از كپك‌زدن نمك به رب اضافه كنيد.

- مراقب باشيد تا دانه‌هاي گوجه از توري رد نشود زيرا باعث كپك‌زدن رب مي‌شود.

- دائما بايد رب را هم بزنيد وگرنه ته مي‌گيرد.

نقل از ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده