همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

دوران بارداري يكي از مهمترين بخش هاي زندگي زناشويي است. در اين عرصه از زندگي، زنان باردار دچار تغييراتي در جسم و روان خود مي شوند كه با داشتن آگاهي و دانش در مورد دوره بارداري هفته به هفته مي توانند اين دوران را با موفقيت پشت سر بگذارند. اينكه بدانيد در هر هفته جنين شما چه تغييراتي كرده و به چه مواد غذايي بيشتر احتياج دارد، مي تواند بسيار هيجان برانگيز و كمك كننده باشد. دكتر سلام براي راهنمايي شما عزيزان، كلاس آمادگي بارداري در خانه را برپا كرده است كه در اين كلاس بارداري به آموزش بارداري و ياد آوري نكات مهمي خواهيم پرداخت كه در سلامت شما و جنينتان اثربخش هستند.

پس با ما همراه باشيد چون ميخوايم دوره اي رو بهتون معرفي كنيم كه قراره در كل دوره 9 ماهه (شايد هم كمتر) بارداري در كنار شما باشه و همه اطلاعاتي كه نياز داريد رو در اختيارتون قرار بده.

دوره بارداري هفته به هفته دكتر سلام چيست؟

دوره بارداري دكتر سلام يك راهنماي جامع و كامل براي مورد استفاده قرار گرفتن توسط هر زن بارداري است كه نگران سلامتي جنين خود مي باشد. اين دوره آموزشي را ميتوان به چند بخش اصلي تقسيم كرد:

  • آموزش هفته به هفته بارداري
  • تغذيه در بارداري
  • مشكلات روحي در دوران بارداري
  • ورزش در بارداري
  • مصرف دارو در بارداري
  • ابتلا به بيماري در دوران بارداري

در واقع دوره آموزش بارداري هفته ب هفته دكتر سلام در يك برنامه 9 ماهه هر هفته نكات مهم و اساسي كه بايد بدانيد را آموزش مي دهد تا اين دوران را به بهترين شكل و به سلامت پشت سر بگذاريد.

دوره بارداري هفته به هفته

آموزش بارداري از صفر تا صد

مجله پزشكي دكتر سلام به بررسي تغييرات بدن مادر و جنين از هفته اول تا هفته چهلم بارداري پرداخته و تمام موارد تغذيه اي در اين دوران را مورد بررسي قرار داده است. در اين آموزش ها سعي شده است، ورزش هاي مناسب براي هر هفته را متذكر شده و مراقبت هاي لازم براي مادر و جنين را بازگو كنيم. يكي از بخش هاي مهم اين آموزش ها، تغذيه مناسب براي زنان باردار است كه مي تواند از بروز مشكلات و بيماري هاي آتي در زنان و نوزادان پيشگيري كند.

آموزش بارداري

يك كلاس بارداري كامل در خانه شما

با ژل مدي هاني كمك اين مرجع آموزشي يعني دوره بارداري هفته به هفته دكتر سلام ، مي توانيد يك كلاس بارداري كامل در خانه داشته باشيد.

آيا به دنبال روش هايي براي جذب بهتر كلسيم در اين دوران هستيد؟ آيا نكات تغذيه اي مهم براي داشتن نوزادي سالم را مي دانيد؟ آيا مي خواهيد بدانيد خوردن كدام داروها براي جنين شما، عوارضي را در پي دارد؟ در مورد نكات مراقبتي در فصول مختلف چطور؟ در اين باره مي خواهيد بيشتر بدانيد؟ اگر در مورد ماسك حاملگي اطلاعات كمي داريد و يا از ورم پا در اين دوران خسته شده ايد و به دنبال راهكارهايي براي درمان آنها مي گرديد با كلاس بارداري در خانه دكتر سلام همراه ما باشيد.

كلاس بارداري - كلاس آمادگي بارداري


توضيحاتي در مورد آموزش بارداري دكتر سلام ( دوره بارداري هفته به هفته )

هر جلسه آموزشي شامل موارد مهمي از جوانب مختلف را مورد بررسي قرار داده ايم. اين موارد شامل:

بخش اول دوره بارداري هفته به هفته : تغييرات ايجاد شده در جنين شما در طي هفته مورد نظر

در اين بخش به بررسي شكل ظاهري جنين، شكل گيري اندام هاي بدن از انگشتان گرفته تا ارگان هاي داخلي، ميزان توان پاسخ دهي به محرك هاي خارجي، ميزان و نوع هورمون ترشح شده در بدن جنين پرداخته و سپس به بررسي ميزان ضربان قلب نرمال او مي پردازيم. در نهايت ميزان حركت جنين را مورد بررسي قرار داده تا بتوانيد با بررسي اين حركات از سلامت كودك خود مطمئن شويد.

دوره بارداري هفته به هفته - آموزش بارداري

بخش دوم : ميزان رشد كودك در هفته مورد نظر

براي همه پدر و مادرها جالب است بدانند جنينشان چقدر بزرگ شده و اندازه واقعي او، در حد كدام ماده است. در اين بخش اندازه قد و وزن جنين، مورد بررسي قرار گرفته و اندازه نرمال و واقعي جنين را تحليل مي كنيم.

بخش سوم : علائم و تغييرات در بدن مادر

هر زني پس از باردار شدن دچار تغييراتي در وضعيت جسمي و رواني خود مي شود كه با دانستن اين ويژگي ها و عارضه هاي احتمالي بهتر مي تواند در اين دوران از خود مراقبت كند. در ابتداي محصولات مدي هاني اين بخش، به بررسي اندازه شكم مادر پرداخته و ميزان نرمال بزرگ شدن شكم را تحليل مي كنيم.

سپس، به تغييرات ايجاد شده در لگن و ميزان افزايش وزن نرمال خواهيم پرداخت. همچنين ميزان هورمون هاي ترشحي در هر هفته را بررسي مي كنيم.

بخش چهارم: نشانه ها و علائم حاملگي در هفته مورد نظر

در هر هفته از بارداري، زنان باردار شاهد تغييرات و بروز علائمي در بدن خود هستند. در هر هفته به بررسي اين علائم پرداخته و راهكارهايي را بازگو خواهيم كرد كه بهتر بتوانيد اين موارد را كنترل كنيد. مثلا در هفته دوازدهم، اكثر زنان باردار شاهد خط سياه نيگرا بر روي شكم خود هستند كه دليل بوجود آمدن اين خطوط را برايتان توضيح مي دهيم.

بخش پنجم: بررسي عارضه و بيماري هاي احتمالي در آن هفته و روش هاي درماني آن

با قرارگيري در هر هفته بارداري، يك سري بيماري هاي احتمالي گريبان گير زنان باردار مي شود. بيماري هايي مثل تورم پا، عفونت ادراري، ديابت بارداري، درد معده، اضطراب بارداري، فشار خون در بارداري، افزايش ضربان قلب مادر و …

در صورتي كه در مورد روش هاي پيشگيري هر كدام از موارد بالا و بيماري هاي رايج ديگر در بارداري اطلاعات مناسبي داشته باشيد، به راحتي مي توانيد از بروز آنها جلوگيري كرده و با حتي در صورت مبتلا شدن، با روش هاي درماني ذكر شده، علائم ان را كنترل كرده و كاهش دهيد.

دوره بارداري هفته به هفته - دوره آموزش بارداري

بخش ششم : ورزش هاي مناسب در آن هفته بارداري براي مادر

درست است كه ورزش كردن در بارداري، براي مادر و جنين فوايد بسياري دارد. ولي بدون داشتن دانش ميتواند براي شما خطر آفرين باشد. ورزش هاي انتخابي در هر هفته بايد بر اساس ميزان فشار خون و ضربان قلب مادر انتخاب شود. همچنين بعضي از ورزش ها در ماه هاي آخر بارداري براي جنين خطرناك بوده و مي تواند باعث خفگي وي شود.

بخش هفتم : بررسي آزمايشات لازم در هر هفته و ماه از دوران بارداري

هر هفته از بارداري نياز به انجام آزمايشات خاصي دارد كه در اين آموزش ها، آنها را ذكر كرده و علت و اهميت انجام آنها را مورد بررسي قرار مي دهيم.

بخش هشتم : بررسي نياز به سونوگرافي در هفته مورد نظر بارداري

اگر در يكي از ماه هاي بارداري نياز مبرم به انجام پماد عسل مدي هاني سونوگرافي باشد، ذكر شده و همچنين علت نياز به انجام سونوگرافي در آن ماه را خواهيم گفت. همانطور كه مي دانيد سنوگرافي در بارداري به خاطر موارد زير تجويز مي شود:

دوره بارداري هفته به هفته - دوره آمادگي بارداري

بخش نهم : تغذيه مناسب براي مادر و جنين در هفته مورد نظر

9 ماه طول مي كشد كه يك جنين رشد مي كند، اين 9 ماه، زمان حياتي براي غذا خوردن سالم مادران باردار است. جنين نياز مبرمي به حفظ رژيم غذايي سالم، غني از مواد مغذي و مملوء از سبزيجات مادر، دارد. اين اصل، بخش جدايي ناپذير از اين دوران پر خطر مي باشد. داشتن يك رژيم غذايي مناسب و غني از سبزيجات، مزاياي زيادي براي جنين دارد، از جمله وزن سالم نوزاد به هنگام تولد و كاهش خطر ابتلا به عوارض و بيماري ها در درازمدت. دكتر سلام تغذيه مفيد براي زنان باردار را از نظر موارد زير بررسي كرده است:

  • ميزان آب مصرفي لازم
  • مواد مغذي
  • آب ميوه هاي مفيد
  • حجم غذاي مصرفي
  • سبزيجات مفيد
  • رژيم غذايي مناسب
  • غذاهاي نامناسب

بخش دهم : هشدارها و احتياط هاي لازم در آن هفته

بعضي از موارد در دوران بارداري، بايد با احتياط بيشتري انجام گيرد، مانند نحوه خوابيدن مادر و رابطه جنسي. نحوه خوابيدن مي تواند فشاراتي را بر روي جنين وارد كند. در هر هفته بايد از خوابيدن با يك پوزيشن خاص پرهيز كنيد. ما در اين آموزش ها ميزان رابطه جنسي نرمال را توضيح داده و به بررسي پوزيشن هايي مي پردازيم كه نبايد در اين دوران انجام دهيد. همچنين علائم هشداري كه احتمال بروز آن در هر هفته وجود دارد را به شما متذكر شده تا بتوانيد از بروز هر گونه آسيبي به جنين تان و يا حتي سقط جنين جلوگيري كنيد.

بخش آخر دوره بارداري هفته به هفته : نكاتي براي پدرها

پدران نيز در اين دوران نقش مهمي در سلامت مادر و جنين ايفا مي كنند. با دانستن اينكه در هر هفته چه رفتارهاي سر زده از همسرتان عادي بوده و ناشي از بارداري وي است، مي توانيد در كنترل آنها موثر واقع شده و آرامش بيشتري را براي وي به ارمغان بياوريد.

دوران بارداري با آزموش هاي هفتگي براي مادران ( آموزش بارداري )

شما مي توانيد دوران بارداري خود را با آموزش هاي دكتر سلام به سلامت، به پايان برسانيد و هر هفته به بررسي نكاتي كه بايد مدي هاني در آن هفته بارداري خود، رعايت كنيد، بپردازيد. انجام ورزش هاي مناسب و موثر در هفته مي تواند نه تنها به سلامت شما و جنينتان كمك كند، بلكه زايمان راحت تر و موفقيت آميزتري را برايتان به همراه خواهد آورد.

تغذيه در دوران بارداري از اهميت ويژه اي برخوردار است. در هر هفته جنين شما نياز به يك سري مواد مغذي خاص براي رشد بهتر خود دارد. با كمك نكات تغذيه اي كه در اين دوره براي شما آورده ايم، فرزند سالم تري را چه از نظر جسمي و چه رواني، به دنيا بياوريد.

دوران بارداري - آموزش بارداري

چگونه از دوره بارداري هفته به هفته دكتر سلام استفاده كنيم؟

در سايت دكتر سلام، در بخش منو (مطابق تصوير زير) بر روي زنان و زايمان كليك كنيد.

حالا مطابق تصاوير زير باكس مخصوص دوره بارداري هفته به هفته قابل مشاهده است ، حالا ميتوانيد ماه و هفته اي از دوران بارداري را كه در آن هستيد انتخاب كنيد و تمامي اطلاعات مربوط به آن را مشاهده كنيد. ( اين باكس رو ميتونيد بالاي همين پست پيدا كنيد – صفحه را به سمت بالا بكشيد)

دوره بارداري هفته به هفته دكتر سلام

برامون كامنت بزاريد – در صورت داشتن هر گونه سوال و نياز به راهنمايي زير همين پست برامون نظر بزاريد.



منبع

تظرات ارسال شده