همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

ممكن است هنگامي كه مي بينند كه سگشان غذا نمي خورد، دچار ناراحتي شويد و برايتان سوال باشد چرا اشتهايي براي غذا خوردن ندارد؟ اولين چيزي كه بعد از غذا نخوردن سگ به ذهنتان مي رسد اين است كه احتمال دارد، مريض شده باشد يا از درد رنج ببرد، اما احتمال اين موضوع بسيار كم است. در اين مقاله از بخش حيوانات خانگي دكتر سلام به بررسي اين موضوع خواهيم پرداخت با ما همراه باشيد.

دلايل غذا نخوردن سگ

معمولا، غذا نخوردن سگ به علت ريزه خواري، تغذيه بيش از حد و يا خستگي است. هنگامي كه از نخوردن به دليل زياد خوري مطمئن شديد، 25 دليل زير را بخوانيد تا علت اين مشكل را متوجه شويد.

غذا نخوردن سگ

غذا نخوردن سگ به علت گرسنه نبودن

در مورد سگ ها اين تصور وجود دارد كه تمام طول روز را مي توانند بدون توقف بخورند، اما اين طور نيست. او هنگامي كه گرسنه نيست، به راحتي مي تواند از غذا خوردن دست بردارد.

غذا خوشمزه نيست

به طور كلي، سگ ها تنوع طلب نيستند، اما در بعضي روزها ممكن است سگ شما بخواهد چيز متفاوتي بخورد. سعي كنيد غذايش را با غذاهاي كنسروي تركيب كرده يا از طعم دهنده ها استفاده كنيد.

غذا نخوردن سگ به خاطر ناراحتي معده

از دست دادن اشتها به دنبال اسهال و استفراغ، ناشي از ناراحتي معده است. گوشت مرغ پخته شده و برنج معده را تسكين مي بخشد، اشتها را باز مي كند و خروج مدفوع را آسان مي كند. اگر در طي دو روز بهبودي حاصل نشد، سگ خود را به دامپزشك ببريد.

مشكلات دندانپزشكي

غذا خوردن با دندان آسيب ديده دشوار است و اگر اين موضوع در مورد سگ شما اتفاق افتاده باشد، او غذا نخواهد خورد. دندان ها و دهان او را بازبيني كنيد و اگر دچار خونريزي لثه يا دندان هاي پوسيده و خراب است، او را به يك دامپزشك نشان دهيد.

واكسيناسيون

بعضي از سگ ها پس از دريافت واكسن از خود واكنش نشان مي دهند و غذا نمي خورند، اما اين يك چيز گذرا است و بعد از يك روز بر طرف مي شود. همين امر براي هر داروي جديدي كه سگ شما در حال مصرف آن است، صادق است. شما بايد سعي كنيد تا حواس غذايي او را با غذاهاي كنسروي تحريك كرده و با يك متخصص دامپزشك قيمت پماد زخم بستر در مورد تغيير روش درمان صحبت كنيد.

غذا نخوردن سگ به خاطر كيفيت ضعيف غذا

اگرچه غذاي ارزان قيمت، حاوي انواع افزودني ها و طعم هايي است كه طعم آن را بهبود مي بخشد، اما برخي از سگ ها هنوز آن را دوست ندارند. براي يك سگ كه غذاي با كيفيت خورده است، ممكن است نسخه هاي ارزان تر غير قابل تحمل باشند كه اين امر سبب از دست دادن اشتها مي شود.

غذا نخوردن سگ

درمان ها

اگر شما بيش از حد او را تحت درمان مكمل ها قرار دهيد، از خوردن غذا اجتناب مي كند. كالري اضافي، جلوي اشتهاي او را مي گيرد و از خوردن غذاي طبيعي خويش اجتناب مي كند.

مواد غذايي فاسد

سگ ها حس بهتري نسبت به ما دارند و از خوردن غذاي بدمزه و بدبو اجتناب مي كنند. اگر سگ شما غذا نمي خورد، تاريخ انقضاي روي بسته بندي غذا را چك كرده و مواد غذايي خراب را دور بريزيد.

غذا نخوردن سگ به دليل وجود درد

سگ ها وقتي درد دارند مي توانند آن را پنهان كنند، اما اگر به علائمي مانند بي حالي، تنفس دشوار و راه رفتن همراه با از دست دادن اشتها توجه كنيد، به آن پي مي بريد. اگر متوجه هر يك از اين علائم شديد، سگ خود را به يك دامپزشك نشان دهيد.

تغييرات محيطي

بعضي از سگ ها هنگامي كه به افراد و محيط جديد معرفي مي شوند، به خوبي با آن ها سازگار نمي شوند، كه در نتيجه، از دست دادن اشتها به سراغشان مي­ آيد. سعي كنيد سگ خود را به موقعيت هاي جديد عادت دهيد و با يك دامپزشك در مورد گزينه هاي درماني ديگر صحبت كنيد.

غذا نخوردن سگ به خاطر اضطراب

اضطراب حالتي است كه برخي از سگ ها وقتي كه تنها مي مانند، تجربه مي كنند. يك سگ، هنگامي كه او را ترك كنيد، مي ترسد، كه اين امر باعث از دست دادن اشتها مي شود. در مواردي مانند اين، شما بايد با يك رفتاردرمانگر مشورت كنيد تا به سگتان كمك كند تا بر مسائل مربوط به اعتماد به نفس خود غلبه كند.

داشتن روز بد

درست مثل ما، سگ ها نيز درمان سوختگي با آب جوش به عوامل محيطي مختلف واكنش نشان مي دهند. هر كدام از اين ها مي تواند سبب بي ميلي و بي اشتهايي سگتان شود. سعي كنيد مرغ پخته شده و برنج يا غذاي مرطوب را براي تشويق به خوردن، جلوي او قرار دهيد تا اشتهايش تحريك شود.

غذا نخوردن سگ

تغيير در روال زندگي

سگ ها دوست دارند برنامه خاصي در مورد گذراندن روزهاي خود داشته باشند و هر بار چيزي تغيير مي كند سگ شما از خوردن غذا اجتناب مي كند. چيزي كه مهم است اين است كه روال زندگي او را تغيير ندهيد و اگر مجبور به اين كار هستيد، اين كار را به مرور انجام دهيد تا سگ با آن سازگار شود.

غذا نخوردن سگ به خاطر بي حوصلگي

خوردن يك نوع غذا براي مدت زمان طولاني مي تواند سگ را از خوردن غذا دور كند. سعي كنيد غذا را با يك چاشني جديد مخلوط كنيد يا برند غذايش را به طور كل تغيير دهيد تا او را تشويق به خوردن كنيد.

حيوان خانگي ديگر

يك سگ قوي تر مي تواند ديگري را تحريك كند و باعث غذا نخوردن سگ شود. در صورتي كه اين مورد در منزل شما رخ داده است، سگ ها را در مدت زمان خوردن وعده هاي غذايي، از يكديگر جدا كنيد و محيطي امن و آرام را براي هركدام ايجاد كنيد.

خرده خواري

برخي از سگ ها متولد مي شوند تا خرده خواري كنند و اين شما هستيد كه بايد بفهميد كه سگتان علاقه به خوردن چه چيزي دارد. براي آزمون و خطا آماده شويد و هنگامي كه غذاي مورد علاقه اش را پيدا كرديد، به او بدهيد.

غذا نخوردن سگ

مانده هاي ميز غذا

تغذيه سگ با باقي مانده غذاي اطرافيان، منجر به از دست دادن اشتها در او خواهد شد. شما بايد تغذيه سگتان با غذاي انساني را متوقف كنيد و او را به بو و طعم غذاي سگ عادت دهيد.

بيماري باعث غذا نخوردن سگ مي شود

از چسب بخيه دست دادن اشتها گاهي اولين علامت بيماري است، بنابراين شما بايد سگ خود را در مورد علائم اضافي بيماري كنترل كنيد. اگر او آشاميدن آب را متوقف كند و يا اسهال، تب و يا مشكل دفع مدفوع داشته باشد، بلافاصله او را به دامپزشك نشان دهيد.

سن

سگ هاي پير مشكل جويدن دارند و كم كم حس هاي خود را از دست مي دهند، كه اين مي تواند سبب از دست رفتن اشتها شود. سعي كنيد مواد غذايي كنسرو شده يا خوراكي هاي ميان وعده را براي بازگرداندن اشتها به سگتان، امتحان كنيد.

سگ جديد

هنگامي كه يك سگ مي خريد يا به سرپرستي قبول مي كنيد، او نياز به زمان دارد تا با محيط جديد خود سازگار شود. براي تحريك اشتها، همان غذايي را كه در زايشگاه يا پرورشگاه به او داده مي شده، به او بخورانيد.

غذاي بسيار زياد

تغذيه زياد يك مشكل بزرگ براي بسياري از صاحبان است و مي تواند يك سگ را از خوردن غذا دور كند. در بيشتر موارد، سگ زماني كه دوباره گرسنه باشد، شروع به خوردن مي كند.

غذا نخوردن سگ

مسموميت باعث غذا نخوردن سگ مي شود

اگر شما مشكوك هستيد كه سگتان در معرض سموم قرار گرفته است يا خير، او را به يك دامپزشك نشان دهيد. علاوه بر از دست دادن اشتها، او، اسهال، خستگي، تهوع را نيز تجربه خواهد كرد.

تغيير

بعضي از سگ ها به تغييرات در خانواده واكنش نشان مي دهند و در نتيجه از خوردن غذا دوري مي كنند. سعي كنيد سگ خود را با مواد غذايي كنسرو شده و يا ميان وعده ها فريب دهيد.

انسداد روده

اگر يك سگ چيزي را فرو دهد و در روده اش گير كند، از خوردن غذا اجتناب مي كند. اگر شما مشكوك هستيد كه يك تكه اسباب بازي را بلعيده است، بلافاصله او را به دامپزشك نشان دهيد.

بهبود

وقتي يك سگ در حال بهبود از يك بيماري است، از دست رفتن اشتها در او، چيز غير معمولي نيست. شما بايد سعي كنيد مواد غذايي را پرمزه تر و جذاب تر تهيه كنيد و او را تشويق كنيد تا دوباره بخورد. اگر اين كار جواب نمي دهد و سگ شما تمام روز را نمي خورد، با دامپزشكش تماس بگيريد.

نتيجه قطره فروزومال گيري

از دست دادن اشتها، فقط نشانه اي از بيماري نيست، بلكه راهي براي ارتباط برقرار كردن سگتان با شماست. اين مي تواند در همين حد ساده باشد كه امكان دارد سگتان گرسنه نباشد يا از غذايش خسته شده باشد. رفتار سگ خود را زير نظر گرفته و سعي كنيد موادغذايي را با طعم دهنده ها، مواد غذايي كنسرو شده يا مارك ديگري امتحان كنيد. اگر اين كار جواب نمي دهد و سگ شما غمگين به نظر مي رسد يا علائم بيماري را  از خود بروز مي دهد، او را به يك دامپزشك نشان دهيد.

پيشنهاد مي كنم مقاله عفونت ادراري در سگ + علائم و راه هاي درمان را نيز مطالعه كنيد. اگر سوالي در مورد سلامتي سگ خود داريد، با ما در ميان بگذاريد تا به بررسي آنها بپردازيم.



منبع

تظرات ارسال شده