همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 مادر بيماري‌ها را مي‌شناسيد؟

استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران، ادامه داد: متأسفانه فرهنگ آپارتمان‌نشيني، فرهنگ بدغذايي و استفاده بيش از حد از فست‌فودها و غذاهاي پركالري، باعث افزايش بافت چربي در بدن مي‌شود كه منجر به چاقي مي‌شود.

وي ادامه بي براون داد: چاقي در يك طيف متفاوتي به ارگان‌هاي بدن آسيب مي‌زند و اين يك هشدار جدي است كه سلامت جامعه را تهديد مي‌كند.

رباني اظهار داشت: به‌طور متوسط در دوران كودكي بعد از دوسالگي، هر سال حدود دو كيلوگرم بايد وزن اضافه شود و هرچه بيشتر از اين باشد يعني به‌سمت چاقي سوق پيدا مي‌كنيم و در دوران بلوغ اين افزايش وزن بيشتر مي‌شود.

وي ادامه داد: اسپري پرونتوسان از آنجا كه چاقي مادر بيماري‌ها است، باعث فشارخون، آسيب مفاصل، چرب شدن كبد، محدود كردن فعاليت روزمره و موجب تسريع در بلوغ مي‌شود، قند خون و چربي خون را بالا مي‌برد و به قلب و ريه فشار مي‌آورد و ممكن است مقدمات ورود به ديابت و اختلالات متابوليك را در اين افراد ايجاد كند.

رئيس بيست و هفتمين همايش بيماري‌هاي كودكان ايران، گفت: يكي از محورهاي مهم همايش پيشِ‌رو، چاقي است كه قرار محلول پرونتوسان است با حضور اساتيد و انديشمندان اين حوزه مورد بحث و بررسي قرار گيرد.

وي به خانواده‌ها هشدار داد تا از اصرار در خوراندن غذاي مازاد به بچه‌ها خودداري كنند و از بابت پرخوري بچه‌ها لذت نبرند و بدانند بچه‌ها در حد نياز فيزيولوژي بدنشان غذا خواهند خورد و ما بايد غذاهاي مناسب و بهداشتي تأمين كنيم نه اينكه اصرار كنيم غذاي بيشتر بخورند.

رباني ژل پرونتوسان در پايان با اشاره به برگزاري جشن پنجاهمين سال افتتاح مركز طبي كودكان در نخستين شب همايش بيماري‌هاي كودكان، از همه فارغ التحصيلان دعوت كرد در اين جشن حضور پيدا كنند.

جام جم



منبع

تظرات ارسال شده