همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اگر آبريزش بيني داريد اين دمنوش را بخوريد

است كه با آبريزش بيني شروع شده‌اند.

به گزارش : اكتيكوت معمولا در فصل سرما و يا به هنگام تغيير فصل يكي از اتفاقات ناخوشايندي كه براي اكثر مردم پيش مي‌آيد، همين آبريزش بيني است كه در نتيجه احتقاق سينوس ها بروز مي‌كند.
در واقع گرفتن بيني به معني خارج كردن مواد و محتويات داخل بيني، بهترين روش براي اين كه ويروس‌ها و باكتري‌ها مجال راه يافتن به سينوس ها را پيدا نكنند.
زماني كه به آبريزش بيني دچار مي‌شويد، لازم است به ميزان فراواني مايعات بنوشيد، همچنين نوشيدني هاي قيمت پانسمان هارتمن داغ باعث دفع مواد تجمع يافته در داخل بيني مي‌شوند و از آنجايي كه آويشن سرشار از فنول است، يك گياه ضد عفوني كننده، ضد اسپاسم،‌اكسپكتورانت و مفيد براي معده محسوب مي شود و خواص ضد ويروسي قوي دارد، در نتيجه به درمان آبريزش بيني كمك زيادي مي‌كند.
داخل يك فنجان آب جوش دو قاشق چايخوري آويشن بريزيد و 5 دقيقه دم كنيد بعد دمنوش آويشن را هارتمن با كمي عسل و نصف يك عدد ليموترش ميل كنيد و روزانه 3 تا 4 فنجان از اين جوشانده بخوريد، در ضمن همچنين براي درمان يا پيشگيري از آبريزش بيني مي‌توانيد با آويشن بخور داده و بيني خود را به خوبي تميز كنيد.
اگر به تغذيه‌تان اهميت ويژه اي دهيد با تقويت سيستم ايمني بدنتان ديگر با اولين وزش باد دچار آبريزش بيني نمي‌شويد و توصيه‌ مي‌شود بطور مرتب و قبل از بروز مشكل عفونت بدن آبريزش يا گرفتگي بيني، بيني‌تان را با سرم شستشو تميز كنيد چرا كه با همين كار ساده از 80 درصد بيماري‌هاي گوش و حلق و بيني مي‌توان پيشگيري كرد.
خبرنگاران جوان


منبع

تظرات ارسال شده