همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
موثر‌ترين پادزهر‌هاي گياهي براي رفع مسموميت

است و نقش موثري در پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي مختلف دارند.

به گزارش : مسموميت غذايي به علت وجود باكتري يا مواد سمي ديگر در غذا پماد هارتمن رخ مي‌دهد كه برخي از نشانه‌هاي آن عبارتند از: سرگيجه، استفراغ، سردرد، تهوع، نفخ روده و اسهال. هنگام ابتلا به مسموميت غذايي، بدن نسبت به حالت معمولي آب بيشتري از دست مي‌دهد؛ بنابراين بايد سعي كنيد كه روزانه حداقل هشت ليوان آب بنوشيد تا دچار كم‌آبي نشويد. مصرف آب همچنين در دفع مواد سمي و باكتري‌ها از بدن نقش موثري دارد. نوشيدن آب ميوه و مصرف غذا‌هاي آبكي مانند سوپ نيز در هنگام مسموميت مفيد است. در اين مطلب گياهاني را معرفي مي‌كنيم كه استفاده از آن‌ها كمك شاياني به كنترل علائم مسموميت مي‌كند.
آويشن
يكي از موثرترين گياهان براي رفع سوء هاضمه و مسموميت غذايي، آويشن است.
براي قيمت پانسمان هارتمن رفع مسموميت به كمك آويشن بايد يك قاشق چاي خوري آويشن را با يك فنجان آب و يك قاشق چاي خوري عسل مخلوط كنيد و بنوشيد. اگر معده درد شديدي داشتيد، نصف قاشق غذاخوري آويشن را با مقداري آب بجوشانيد سپس از صافي عبور دهيد و آن را به همراه نصف قاشق غذاخوري دارچين دَم كنيد و بنوشيد.
زنجبيل
زنجبيل داراي خواص ضدباكتري و انگلي است. براي كاهش تهوع ناشي از مسموميت بايد روزانه سه بار و هر بار حدود ۲۵۰ ميلي گرم از عصاره زنجبيل را مصرف كنيد.
زيره
مصرف چسب هارتمن زيره سبز و سياه نيز در كاهش نفخ شكم تاثير بسزايي دارد. براي اين منظور بايد نيم گرم زيره سياه را با مقداري نبات بكوبيد و پس از صرف غذا آن را ميل كنيد. نوشيدن يك فنجان دمنوش زيره، روزانه سه بار نيز كاهش علائم مسموميت را به همراه دارد. براي تهيه دمنوش زيره بايد يك قاشق چاي خوري دانه زيره را در يك فنجان آب جوش بريزيد و بگذاريد به مدت ۱۰ دقيقه بماند، سپس آن را بنوشيد.
تخم شنبليله و ماست
ماست آنتي باكتريال طبيعي است و باكتري‌هاي موجود در غذا را از بين مي‌برد. براي دفع باكتري‌هاي موجود در غذا مي‌توانيد يك قاشق چاي خوري تخم شنبليله اكتيكوت را به ماست اضافه كنيد. مصرف اين تركيب درد معده و حالت تهوع را كاهش مي‌دهد.
ريحان
ريحان، گياه بسيار مفيدي براي بهبود عفونت ناشي از مسموميت غذايي است. به چند روش مي‌توانيد از آن استفاده كنيد:
روزانه چند بار آب ريحان را با يك قاشق چاي‌خوري عسل بنوشيد.
چند قطره روغن ريحان را در يك ليتر آب بريزيد و در طول روز به تدريج آن را بنوشيد تا باكتري‌هاي معده را از بين ببرد.
چند عفونت بدن برگ ريحان، كمي نمك دريايي و مقداري فلفل سياه را به سه قاشق غذاخوري ماست بيفزاييد. روزانه سه بار اين مخلوط را ميل كنيد تا مسموميت رفع شود.
خبرنگاران جوان


منبع

تظرات ارسال شده