همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

كالري تمشك؛ هر ۱۰۰ گرم تمشك چند كالري دارد؟

كالري

تمشك در هر ۱۰۰ گرم ۵۲ واحد و نسبتا كم است. اما ميزان كالري در سس تمشك و كنسانتره آن متفاوت است. مصرف تمشك براي تقويت سيستم ايمني بدن مفيد است و از ابتلا به سرطان پيشگيري مي‌كند.

كالري تمشك
دكتر زخم|دكتر زخم - كالري تمشك زياد نيست. تمشك از خانواده بري‌ها بوده و به عنوان توت وحشي شناخته مي‌شود. طعم متفاوت اين ميوه سبب شده كه تمشك را براي تهيه شربت‌ها و مربا‌هاي مختلف نيز بتوان استفاده كرد. تمشك حاوي مواد معدني مانند منيزيوم، پتاسيم و مس است. در اين بخش از دكتر زخمدرباره خواص، ارزش غذايي و كالري تمشك سخن خواهيم گفت.

كالري تمشك در هر ۱۰۰ گرم چقدر است؟

هر ۱۰۰ گرم تمشك حاوي ۵۲ كالري است.
ارزش غذايي تمشك
مقدار ۱۰۰ كالري
كالري ۵۲
پروتئين ۱.۲ گرم
چربي كل ۰.۶۵ گرم
كربوهيدرات ۱۱.۹۴ گرم
فيبر رژيمي ۶.۵ گرم
شكر ۴.۴۲ گرم
كلسيم ۲۵ ميلي گرم
آهن ۰.۶۹ ميلي گرم
منيزيوم ۲۲ ميلي گرم
فسفر ۲۹ ميلي گرم
پتاسيم ۱۵۱ ميلي گرم
سديم ۱ ميلي گرم
منگنز ۰.۶۷ سوپرازورب سي ميلي گرم
سلنيوم ۰.۲ ميلي گرم
ويتامن C ۲۶.۲ ميلي گرم
تيامين ۰.۰۳۳ ميلي گرم
ريبوفلاوين ۰.۳۸ ميلي گرم
نياسين ۰.۵۹۸ ميلي گرم
ويتامين B۶ ۰.۰۵۵ ميلي گرم
فولات ۲۱ ميلي گرم
ويتامين A ۲ ميلي گرم
بتاكاروتن ۱۲ ميلي گرم
ويتامين E ۰.۸۷ ميلي گرم
ويتامين K ۷.۸ ميلي گرم


كالري سس تمشك در هر ۱۰۰ گرم چقدر است؟

هر ۱۰۰ گرم سس تمشك حاوي ۱۶۲ كالري است.
ارزش غذايي سس تمشك
مقدار ۱۰۰ گرم
كالري ۱۶۲
پروتئين ۰.۷۸ گرم
چربي كل ۰.۲۲ گرم
كربوهيدرات ۴۱.۸۳ گرم
فيبر ۲ گرم
شكر ۳۵.۰۶ گرم
كلسيم ۷ ميلي گرم
آهن ۰.۳۹ ميلي گرم
منيزيوم ۶ ميلي گرم
فسفر ۸ ميلي گرم
پتاسيم ۴۴ سوپرازورب پي ميلي گرم
سديم ۴ ميلي گرم
زينك ۰.۱۱ ميلي گرم
مس ۰.۰۳۸ ميلي گرم
سلنيوم ۰.۴ ميلي گرم
ويتامين C ۴.۳ ميلي گرم
تيامين ۰.۰۱۴ ميلي گرم
ريبوفلاوين ۰.۰۳۳ ميلي گرم
نياسين ۰.۱۶۸ ميلي گرم
ويتامين B۶ ۰.۰۱۸ ميلي گرم
فولات ۳ ميلي گرم
ويتامين A ۲ ميلي گرم
بتاكاروتن ۱۴ ميلي گرم
ويتامين E ۰.۷۳ ميلي گرم
ويتامين K ۲.۴ ميلي گرم

كالري كنسانتره تمشك در هر ۱۰۰ گرم چقدر است؟

هر ۱۰۰ گرم كنسانتره تمشك حاوي ۲۲۱ كالري است.
ارزش غذايي كنسانتره تمشك
مقدار ۱۰۰ گرم
كالري ۲۲۱
پروتئين ۳.۰۴ گرم
چربي كل ۱.۳۴ گرم
كربوهيدرات ۵۳.۱۹ گرم
فيبر ۱.۱ گرم
شكر ۳۸.۲۱ گرم
كلسيم ۹۷ جراحي پوست ميلي گرم
آهن ۱.۱۶ ميلي گرم
منيزيوم ۱۱۲ ميلي گرم
فسفر ۱۰۰ گرم
پتاسيم ۱.۷۸ ميلي گرم
سديم ۱۰ ميلي گرم
زينك ۱.۲۹ ميلي گرم
مس ۰.۱۳۸ ميلي گرم
منگنز ۴.۶۷ ميلي گرم
ويتامين C ۳۸.۱ ميلي گرم
تيامين ۰.۲۵ ميلي گرم
فولات ۹ ميلي گرم
ويتامين A ۰ ميلي گرم
ويتامين E ۰.۰۶ ميلي گرم

مهم‌ترين خواص تمشك

تمشك شبيه ديگر بري‌ها مانند توت فرنگي داراي خواص زيادي است. اگر به اين ميوه علاقه داريد، با ما همراه شده و با خواص تمشك بيشتر آشنا شويد.

 تمشك چند كالري دارد؟


۱. پيشگيري از سرطان

آلودگي‌هاي موجود در هوا و اشعه‌هاي مستقيم خورشيد سبب ابتلا به سرطان مي‌شود. براي پيشگيري از ابتلا به سرطان‌هاي مختلف، كافي است تمشك بخوريد. اسيد الاگيك وجود در اين ميوه مانع از توليد سلول‌هاي سرطاني در بدن مي‌شود. افرادي كه تمشك مصرف مي‌كنند كمتر از ديگران در معرض خطر مبتلا شدن به سرطان معده و سرطان سينه هستند. با مصرف تمشك مي‌توانيد مانع از رشد و گسترش تومور‌هاي سرطاني شويد؛ بنابراين تمشك براي افرادي كه به سرطان مبتلا هستند نيز مفيد است.

۲. تقويت سيستم ايمني بدن

ضعيف بودن سيستم ايمني بدن مقدمه‌اي براي ابتلا به بيماري‌هاي ويروسي و عفوني است. با مصرف ميوه‌ها و سبزيجات تازه مي‌توانيد سيستم ايمني بدن قوي داشته و خودتان را در برابر بيماري‌هاي باكتريايي مانند آنفولانزا بيمه كنيد. تمشك حاوي آنتي‌اكسيدان‌هاي فراوان است. اين ميوه منحصر به فرد سرشار از پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل ويتامين C است؛ بنابراين با مصرف شربت تمشك، ميوه تمشك و مرباي تمشك مي‌توانيد بدنتان را قوي‌تر كنيد.

۳. شادابي پوست و مو

آنتي‌اكسيدان‌ها و ويتامين E موجود در تمشك در بهبود پوست تأثير قابل توجهي دارند. اين ميوه زخم‌هاي پوستي را درمان كرده و آن را صاف، شفاف و درخشان مي‌كند. تمشك حاوي مقدار قابل توجهي فيبر است. اين ميوه هيجان انگيز آب را درون سلول‌هاي پوستي حفظ مي‌كند. با وجود آبرساني مناسب پوست، مصرف تمشك مانع از ايجاد چين و چروك و پير شدن پوست مي‌شود.
اسيد فوليك موجود در تمشك در افزايش اكسيژن در مغز و زياد شدن گلبول‌هاي قرمز خون مؤثر است. با مصرف اين ميوه مي‌توانيد موهايتان را شاداب و پرپشت كنيد. تمشك فوليكول‌هاي مو را تقويت مي‌كند. اين ميوه، آب موجود در بافت مو‌ها را حفظ مي‌كند و مانع از خشك و شكننده شدن آن‌ها مي‌شود.

۴. پيشگيري و درمان كم خوني

كم خوني مشكلي است كه اغلب خانم‌ها با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند. دارو‌هاي شيميايي زيادي براي درمان كم خوني در داروخانه‌ها وجود دارد؛ اما پزشكان توصيه مي‌كنند كه از مواد غذايي طبيعي استفاده كنيد. تمشك حاوي آهن و مس است. مس موجود در اين ماده غذايي در جذب سريع آهن تأثير قابل توجهي دارد؛ بنابراين با مصرف تمشك مي‌توانيد آهن موجود در غذا‌هاي متنوع را نيز به بدنتان برسانيد.

كالري كنسانتره تمشك


۵. لاغري با تمشك

براي لاغر شدن مي‌توانيد از ميوه‌هاي كم كالري كمك بگيريد. تمشك ترش‌مزه سرشار از فيبر است. فيبر وجود در اين ماده غذايي احساس سيري طولاني مدت ايجاد مي‌كند. اگر دائم گرسنه مي‌شويد و نمي‌توانيد اشتهاي كاذبي كه داريد را كنترل كنيد، تمشك بخوريد. تمشك شما را سير نگه مي‌دارد و كمك مي‌كند وزن كم كنيد.

۶. تقويت بينايي

بينايي قوي لذت ديدن زيبايي‌هاي جهان را چندين برابر مي‌كند. براي تقويت بينايي و پيشگيري از بيماري‌هاي چشمي، تمشك بخوريد. تمشك منبع غني ويتامين A است. اين ويتامين براي تقويت بينايي كودكان و بزرگسالان مؤثر است .

۷. تنظيم قند خون

تمشك يكي از ميوه‌هاي مناسب براي ديابتي‌ها است. تحقيقات نشان مي‌دهد كه مصرف تمشك قند خون را ثابت نگه مي‌دارد.

سخن آخر

تمشك كالري كمي دارد و براي تنظيم قند خون مناسب است. افرادي كه مي‌خواهند وزن كم كنند و ديابتي‌ها مي‌توانند تمشك بخورند. فيبر تمشك مانع از بروز يبوست و بيماري‌هاي گوارشي مي‌شود. تمشك براي بهبود عملكرد قلب مؤثر است، بينايي را بهبود لوهمن روشه مي‌بخشد و پوست و مو‌ها را جوان و شاداب نگه مي‌دارد. اگر قصد كاهش وزن داريد پيشنهاد مي‌كنيم مقاله‌هاي جدول كالري مواد غذايي و كاهش وزن اصولي و صحيح با رژيم كالري شماري را نيز در دكتر زخممطالعه كنيد.

تظرات ارسال شده