همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با نسخه طب سنتي چربي هاي كبدتان را از بين ببريد

مشكلات بسياري را براي افراد ايجاد مي‌كند. از علائم اين عارضه مي‌توان به ضعف، خستگي، احساس سنگيني و فشار در ناحيه فوقاني و راست شكم اشاره كرد. در اين مطلب گياهاني را معرفي مي‌كنيم كه مصرف آن‌ها در مبتلايان به كبد چرب مفيد است.

به گزارش : مصرف بيش از حد غذا‌هاي چرب و انواع فست فود‌ها تاثير بسزايي در ابتلاي افراد به بيماري كبد چرب دارد. شيوع اين عارضه در ميان افراد دچار اضافه وزن و چاقي در مقايسه با اشخاص ديگر بيشتر مشكل عروقي است. در اين بيماري ذرات درشت و بزرگ چربي در سلول‌هاي كبد رسوب مي‌كنند و موجب اختلال در عملكرد كبد مي‌شوند. كبد چرب يكي از بيماري‌هاي شايع در ميان مردم است كه مشكلات بسياري را براي افراد ايجاد مي‌كند. از علائم اين عارضه مي‌توان به ضعف، خستگي، احساس سنگيني و فشار در ناحيه فوقاني و راست شكم اشاره كرد. در اين مطلب گياهاني را معرفي مي‌كنيم كه مصرف آن‌ها در مبتلايان به كبد چرب مفيد است.
خواص خار مريم
خارمريم يكي از انواع گياهان دارويي است كه مصرف آن نقش موثري در درمان و پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي كبدي دارد. اين گياه حاوي تركيبي به نام «سيلي‌مارين» است، بنابراين استفاده از آن كاهش ميزان جذب چربي به ويژه چربي بد (LDL)، تري‌گليسيريد و كلسترول را به همراه دارد.
به همين علت بسياري از درمانگران، اين گياه را از جمله موثرترين گياهان دارويي براي درمان كبد چرب مي‌شناسند و مصرف دمنوش اسپري لينوورا اين گياه را در اين زمينه موثر مي‌دانند. مصرف اين گياه با مشورت متخصص طب سنتي مي‌تواند به بهبود عملكرد كبد كمك بسزايي كند و سرعت توليد دوباره سلول‌هاي كبدي را افزايش دهد.
طرز تهيه دمنوش خارمريم
۳.۵ گرم دانه خارمريم را در ۱۵۰ سي سي آب جوش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه دَم و روزانه ۳ بار (نيم ساعت قبل از هر وعده غذايي) مصرف كنيد.
خواص قاصدك
گياه قاصدك ترشح صفرا را تحريك و مواد زائد را از بدن دفع مي‌كند.
طرز تهيه دمنوش قاصدك
براي هر ۱۵۰ ميلي‌ليتر آب جوش به يك تا چهار گرم ريشه‌ي خشك گياه قاصدك نياز داريد. اين گياه را دَم و روزانه سه تا بي براون چهار مرتبه ميل كنيد.
خواص چاي سبز
نوشيدن چاي سبز يا استفاده از عصاره اين گياه دارويي تاثير چشمگيري در پيشگيري از تجمع و رسوب چربي‌ها در اطراف كبد دارد، همچنين مصرف اين گياه به تسريع روند درماني كبد چرب نيز كمك شاياني مي‌كند. درمانگران چيني نيز بر اين باورند كه نوشيدن چاي سبز به صورت مستمر مي‌تواند مانع از ابتلا به سرطان كبد شود.
خواص زنجبيل
يكي ديگر از شيوه‌هاي كاهش جذب چربي در جريان گردش خون و اندام‌هاي داخلي گنجاندن زنجبيل در برنامه غذايي هفتگي است. افراد مي‌توانند يك تكه زنجبيل را درون يك كاسه ماست رنده و آن را پس از صرف وعده‌هاي غذايي ميل كنند. به اعتقاد برخي از درمانگران نوشيدن دمنوش زنجبيل در كنترل بيماري‌هاي كبد به ويژه كبد چرب نيز موثر است. مصرف دمنوش زنجبيل يا ماست كم چرب حاوي زنجبيل نيز به ويژه ژل پرونتوسان در وعده‌هايي كه غذاي چرب مصرف كرده‌ايد، بسيار اهميت دارد.
خواص آبليمو
نوشيدن يك ليوان آب كه در آن عصاره ليموترش تازه وجود دارد در آغاز روز مي‌تواند بهترين دارو براي پيشگيري از ابتلا به كبد چرب باشد. همچنين مصرف ليمو در درمان كبد چرب نيز تاثير بسزايي دارد.
عرقيجات گياهي شاه‌تره، خارشتر و كاسني
عرقيجات گياهي شاه‌تره، خارشتر و كاسني از جمله دارو‌هاي گياهي موثر در كنترل و درمان كبد چرب هستند. اين نوشيدني‌ها طبعي سرد و‌ تر دارند بنابراين موجب كاهش ميزان كلسترول خون مي‌شوند همچنين به پاكسازي كبد و بدن از سموم نيز كمك مي‌كنند.
به اعتقاد درمانگران، نوشيدن يك تا ۲ ليوان از تركيب عرقيجات محلول پرونتوسان شاه‌تره، كاسني و خارشتر مي‌تواند تاثير چشمگيري در پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي كبد به ويژه كبد چرب و سيروز كبدي داشته باشد.
خبرنگاران جوان


منبع

تظرات ارسال شده