همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
توصيه هايي به آقايان براي داشتن ريش هايي پر پشت و براق

مقام، قدرت و خردمندي آن ها بوده است. بسياري از مردان با اينكه به دنبال ريش هايي پر پشت و براق هستند، اما به خاطر خارش شديد و غير قابل كنترلي كه از همان ابتدا دچارش مي شوند و همينطور مراقبت نامناسب از ريش ها نمي توانند ريش دلخواه شان را داشته باشند. اگر شما هم چنين مشكلاتي داريد به توصيه هاي زير عمل كنيد.

به گزارش ، ريش مردان از گذشته نشانه ي مردانگي، مقام، قدرت و خردمندي آن ها بوده است. بسياري از مردان با اينكه به دنبال ريش هايي پر پشت و براق هستند، اما به خاطر خارش شديد و غير قابل كنترلي كه از همان ابتدا دچارش مي شوند و همينطور مراقبت نامناسب از ريش ها نمي توانند ريش دلخواه شان را داشته باشند. اگر شما هم چنين مشكلاتي لوهمن روشه داريد به توصيه هاي زير عمل كنيد.

۱- قانون چهار هفته
اولين و سخت ترين مرحله چهار هفته طول مي كشد و به صبوري زيادي احتياج دارد. چون در اين مرحله خارش به بيشترين حد مي رسد و در نقطه ي اوج اين مرحله بيشتر مردان منصرف مي شوند و همه ي ريش هاي در آمده را اصلاح مي كنند. اما موهاي ريش بعد از يك ماه به بهترين حالت خود مي رسند و براي آنكه به اين مرحله برسيد بايد صبور باشيد و تسليم نشويد.

۲- از پوست تان غافل نشويد
اگر موفق شديد چالش چهار هفته را پشت سر بگذاريد و چيزي شبيه به ريش روي صورت تان رشد كرد، قدم بعدي، مراقبت از پوست تان است. ريش خود را به طور منظم بشوييد تا تميز بماند، با يك اسكراب سلول هاي مرده ي پوست را از بين ببريد تا جلوي رشد موهاي زير پوستي را بگيريد و با استفاده از كرم هاي مرطوب كننده رطوبت آن را حفظ كنيد.

۳- به طور منظم ورزش كنيد
همانطور كه مي دانيد ورزش منظم گردش خون در بدن را تقويت مي كند. اين مسأله سوپرازورب h مي تواند هم روي سرعت رشد موها و هم كيفيت آن ها تأثير بگذارد. علاوه بر اين، ورزش كردن باعث توليد بيشتر هورمون مردانه ي تستوسترون در بدن مردان مي شود كه اين مسأله هم در بهبود سلامت فوليكول هاي مو و در نتيجه ضخيم تر شدن تارهاي مو تأثير دارد.

۴- اضطراب را از خود دور كنيد
شايد عجيب به نظر برسد اما اضطراب مي تواند روي رشد ريش هاي مردان تأثير منفي بگذارد. چون وقتي مضطرب هستيد، در بدن كورتيزول يا همان هورمون اضطراب توليد مي شود كه جلوي توليد هورمون مردانه ي تستوسترون را مي گيرد. علاوه بر اين، هنگام اضطراب، عروق خوني فشرده مي شوند، در نتيجه، مواد مغذي داخل خون به تارهاي مو نمي رسند.

۵- مراقب رژيم غذايي تان باشيد
داشتن يك رژيم غذايي سالم اهميت زيادي دارد و براي همه ضروري است. اما مرداني كه به دنبال داشتن ريش هاي پرپشتي هستند، بايد مواد پروتئين دار بيشتر مصرف كنند. همچنين مصرف مواد غذايي اي مثل مغزهاي خوراكي، ميوه هاي حاوي سوپرازورب c ويتامين سي و تخم مرغ مي تواند براي شما مفيد باشد. علاوه بر اين ها، فراموش نكنيد كه به اندازه ي كافي آب بخوريد و آب بدن تان را حفظ كنيد.

۶- مكمل بخوريد
علاوه بر مواد غذايي اي كه ذكر شد، مصرف مكمل هاي حاوي آهن، زينك، مس، ويتامين هاي بي، دي و اي و منيزيم مي تواند تأثير زيادي در داشتن ريش هايي سالم و پرپشت داشته باشد. متأسفانه اين روزها بيشتر مردم اين مواد مغذي را از طريق رژيم غذايي شان دريافت نمي كنند و به همين دليل كمبود اين مواد را در بدن شان دارند. البته به خاطر داشته باشيد كه هرگز نبايد هيچ مكملي را خودسرانه مصرف كنيد. به پزشك مراجعه كنيد تا با انجام آزمايش سطح اين مواد در بدن تان مشخص شود و پزشك دوز مناسب و مورد نياز بدن شما را برايتان تجويز كند.

۷- از روغن هاي گياهي استفاده كنيد
روغن هاي طبيعي براي مرداني كه در مناطق سرد يا گرم زندگي مي كنند و ريش آن ها دائما در معرض هواي سرد يا خيلي گرم قرار دارد، بسيار مفيد هستند. لايه جراحي پوست ي نازكي از روغن، ريش را مرطوب مي كند و رطوبتش را درون آن نگه مي دانر، در نتيجه جلوي صدمه ديدن موهاي ريش را مي گيرد. به دنبال روغن هايي باشيد كه عصاره ي جوجوبا جزء عناصر اصلي آن ها باشد.

۸- ريش هايتان را مرتباً قيچي بزنيد و به آن ها فرم دهيد
كار مرتب كردن ريش هايتان را مي توانيد خودتان انجام دهيد يا به آرايشگر بسپاريد. به خاطر داشته باشيد كه اين كار را بايد بعد از ۴ هفته ي مرحله ي اول انجام دهيد. هر دو يا سه هفته يك بار، بسته به سرعت رشد موهاي ريش تان، آن ها را قيچي بزنيد. اين كار را بلافاصله بعد از حمام كردن انجام ندهيد چون ممكن است ريش هايتان را بيشتر از مقداري كه لازم است كوتاه كنيد.

۹- از نرم كننده ي مو استفاده كنيد
شما نه تنها بايد به طور منظم ريش هايتان را با شامپو بشوييد، بلكه بايد از بالم و نرم كننده ي مو هم استفاده كنيد. اين كار باعث پرپشت تر و درخشان تر شدن ريش ها مي شود. بعد از شستن ريش ها با شامپو، از نرم كننده استفاده كنيد سوپرازورب p و بگذاريد مدتي روي ريش بها اقي بماند، انگشت هايتان را روي ريش ها به آرامي، به شكل شانه زدن بكشيد و در آخر ريش تان را با آب خوب بشوييد.

منبع: روزياتو



منبع

تظرات ارسال شده