همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با خواص اين دمنوش‌هاي گياهي آشنا شويد

شادي‌بخشي نقش مهمي در علامت ؟ افراد دارد به علاوه مصرف رازيانه و بابونه در اختلالات قاعدگي و برطرف كردن انواع كيست‌ها نقش بسزايي خواهد داشت.

به قيمت پانسمان سوربكت گزارش : دكتر فاطمه محمد‌بيگي پزشك طب سنتي در خصوص خواص دم نوش هاي گياهي گفت: گياهان و دارو‌هاي گياهي از اهميت بسيار بالايي در طب سنتي برخوردار هستند. چرا كه در فرهنگ ايران قديم در حدود 25 تا 30 نوع دم نوش‌هاي گياهي از نوع ايراني sorbact پانسمان وجود دارد كه داراي خواص گوناگوني هستند.
وي پيرامون دم نوش‌هايي كه مصرف آن در فصل تابستان از اهميت بيشتري برخوردار است، تصريح كرد: در فصل‌هايي از سال كه هوا رو به گرمي مي‌رود توصيه مي‌شود بيشتر از نوشيدني‌هايي استفاده شود كه داراي ماهيت طبعي خنك هستند مانند: خاك‌شير، تخم شربتي، بنفشه كه در از بين بردن عطش در افراد نقش بسزايي را خواهد داشت.
اين پانسمان سوربكت پزشك طب سنتي در ادامه افزود: در اين فصول گرم بايد از آبليمو و زعفران در شربت‌ها استفاده شود همچنين در فصل‌هاي سرد سال استفاده از زنجبيل و نبات در دم نوش‌ها بسيار حائز اهميت است.
محمد‌بيگي در خصوص زعفران اظهار كرد: زعفران به علت خاصيت شاداب‌كنندگي و تقويت‌كنندگي‌ كه براي قلب دارد مفيد است به علاوه تاثير بسيار زيادي در كاهش افسردگي و اضطراب خواهد داشت.
وي با اشاره به تاثير مفيد دم نوش‌هاي ديگر تصريح كرد: دم نوش‌هاي پر‌خاصيت همچون بابونه و رازيانه خصوصا در بانوان و در ايامي كه در دوران قاعدگي به سر نمي‌برند بايد روزانه به ميزان يك قاشق غذاخوري و به صورت دم كرده و منظم مصرف شود كه در نتيجه آن اختلالاتي نظير كيست‌هاي تخمدان، كيست سينه و سندروم پيش از قاعدگي برطرف مي‌شود.
اين كارشناس طب سنتي پانسمان عسل خاطرنشان كرد: در ميزان مصرف در نوش‌ها بايد دقت شود چرا كه استفاده بيش از حد از دمنوش‌ها مي‌تواند اثرات مخربي را بر سلامت بدن بر جاي گذارد.
خبرنگاران جوان


منبع

تظرات ارسال شده