همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مهم‌ترين مشكلات در مسير سلامت دانش‌آموزان چيست؟

با اشاره به جزئيات برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي كودكان و نوجوانان، گفت: رشد فيزيكي و چاقي دانش‌آموزان،‌ بهداشت دهان و دندان و آموزش‌هاي تعاملي، مهم‌ترين موضوعات مربوط به سلامت دانش‌آموزان است.

به گزارش : حامد بركاتي مديركل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاري فارس، محصولات مدي هاني درباره «برنامه‌هاي وزارت بهداشت براي عموم خانواده‌ها»، اظهار داشت: ما در دفتر سلامت جمعيت و خانواده وزارت بهداشت برنامه‌هايي از دوران نوزادي، كودكي، دانش‌آموزي، ميانسالي، سالمندان و مادران باردار در حال اجرا داريم.

وي ادامه داد: در حوزه كودكان، برنامه‌هاي «كودك سالم» را داريم كه به همه جوانب زندگي يك كودك نگاه مي‌شود؛ از جمله سلامت فيزيكي، سلامت و ارتقاي تكامل، شير مادر، رشد كودك، بينايي، شنوايي و سلامت دندان مورد توجه قرار مي‌گيرد.

بركاتي با بيان اينكه پيشگيري پماد عسل خارجي از سوانح و آموزش حفاظت از كودك به مادر در قالب يك مجموعه‌اي در حال اجراست، يادآور شد: برنامه كودكان و مادران از سال ۱۳۳۴ در وزارت بهداشت اجرا مي‌شود كه البته جاي ارتقاء دارد.

مديركل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره «برنامه‌هاي وزارت بهداشت براي دانش‌آموزان در مدارس»، خاطرنشان كرد: غربالگري سلامت دانش‌آموزان در چهار پايه بدو ورود، پايه چهارم، هفتم و دهم اجرا مي‌شود؛ ضمن اينكه برنامه‌اي را دفاتر تغذيه، بهداشت محيط و دفتر سلامت به اتفاق آموزش مدي هاني و پرورش در مدارس اجرا مي‌كنيم.

وي با اشاره به برنامه‌هاي وزارت بهداشت براي نظارت بر بوفه‌هاي مدارس، گفت: در حوزه نظارت بر بوفه مدارس و تغذيه دانش‌آموزان برنامه‌هايي داريم؛ ضمن اينكه فعاليت فيزيكي دانش‌آموزان و اجراي چند برنامه در اين خصوص با همكاري دفتر تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش اجرا مي‌شود.

بركاتي با بيان اينكه فعاليت كششي دانش‌آموزان در ساعت‌هاي درسي و بين‌درسي به سراسر كشور ابلاغ شده است،اضافه كرد: بحث آموزش بلوغ براي خانواده‌ها در آموزش و پرورش و در حوزه مراكز و خانه‌هاي عسل پزشكي بهداشت اجرا مي‌شود.

مديركل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره «مهم‌ترين مشكلات دانش آموزان در مدارس»، ابراز داشت: يكي از مشكلات مهم مربوط به دهان و دندان دانش‌آموزان است كه در طرحي كه در پايه ششم در حال اجراست، تا ارديبهشت ماه سال آينده ديگر دانش‌آموزي داراي پوسيدگي دندان نخواهيم داشت؛ چرا كه خدمات ترميمي دندان را در كل كشور به صورت رايگان انجام مي‌دهيم.

وي از فعاليت وزارت بهداشت در حوزه تغذيه و توجه به چاقي دانش‌آموزان خبر داد و گفت: برنامه آموزش رواني، اجتماعي ژل مدي هاني دانش‌آموزان و نحوه تعامل با يكديگر را در دانش‌آموزان طراحي كرده‌ايم كه انجام مي‌شود.

بركاتي افزود: موضوع رشد فيزيكي و چاقي دانش‌آموزان،‌ دهان و دندان و آموزش‌هاي تعاملي دانش‌آموزان از جمله موضوعات مهم در حوزه دانش‌آموزي است كه مورد توجه قرار دارد.

منبع: فارس



منبع

تظرات ارسال شده