همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
براي داشتن پوستي درخشان از اين ماسك استفاده كنيد

است و فقط با استفاده از چند ماده‌ي تشكيل‌دهنده مي‌توان آن را به‌آساني در خانه آماده كرد. با اين حال بايد توجه داشته باشيد كه بعضي از افراد پس از تماس زردچوبه با پوست‌شان دچار واكنش‌هاي آلرژيك مي‌شوند. بنابراين توصيه مي‌شود كه اول آن را روي ناحيه‌ي كوچكي از پوست‌تان امتحان كنيد.

به گزارش : ماسك‌هاي خانگي ارزان‌تر و فاقد مواد شيميايي مضر هستند. در تهيه‌ي ماسك‌هاي خانگي مي‌توان از انواع ميوه‌ها، گياهان و حتي ادويه‌ها استفاده كرد. يكي از ادويه‌هاي پركاربرد و محبوبي كه تقريبا همه‌ي ما از آن استفاده مي‌كنيم، زردچوبه است. شايد تعجب كنيد اما اين ادويه‌ي شگفت‌انگيز نه‌تنها در آشپزي به‌كار مي‌رود، بلكه بسياري از توليدكنندگان لوازم آرايشي و بهداشتي نيز در محصولات‌شان از آن استفاده مي‌كنند. پانسمان نقره براي سوختگي ما در اينجا دستور تهيه‌ي ماسك زردچوبه را براي‌تان شرح مي‌دهيم. اين ماسك خانگي بسيار محبوب، سريع و ساده آماده مي‌شود.

زردچوبه كه به‌دليل رنگ زرد متمايل به نارنجي‌اش به زعفران هندي معروف است، در طول تاريخ به‌عنوان يك چاشني و همچنين براي رنگ كردن پارچه استفاده مي‌شده است. همچنين زردچوبه، خواص التيام‌دهندگي شگفت‌انگيزي هم براي داخل بدن و هم براي پوست‌تان دارد. عروس‌هاي هندي سال‌هاست كه براي پاكسازي و تميزي بدن‌ و همچنين درخشنده و روشن كردن پوست خود قبل از مراسم عروسي از اسكراب‌هاي بدن و ماسك‌هاي صورت زردچوبه استفاده مي‌كنند.
چرا ماسك زردچوبه براي پوست مؤثر است؟

زردچوبه كه ماده‌ي تشكيل‌دهنده‌ي اصلي در كاري (زردچوبه‌ي هندي) است، مي‌تواند به‌عنوان ماده‌اي براي درمان خانگي آكنه و نيز درمان اگزما و پسوريازيس نمايندگي اسميت اند نفيو به‌كار رود. زردچوبه همچنين در درمان پوست خشك، درمان چين و چروك دور چشم و برطرف كردن حلقه هاي سياه دور چشم قابل استفاده است. همچنين زردچوبه به‌دليل سرشار بودن از آنتي اكسيدان ها، التهاب پوست را كاهش مي‌دهد و آسيب سلولي را كُند مي‌سازد. به‌علاوه مي‌تواند به كاهش تجمع رنگ‌دانه‌ها كمك كند و از اين طريق باعث يك‌نواخت و يك‌دستي پوست شود.

اما چه چيزي باعث مي‌شود كه زردچوبه، اين‌قدر مؤثر باشد؟ ثابت شده است كهزردچوبه به‌علت روغن فرّار و رنگ‌دانه‌ي زرد يا نارنجي‌اش كه كوركومين ناميده مي‌شود، خواص ضدالتهابي بسياري دارد. كوركومين، فيتونوترينتي با خواص ضدالتهابي است كه طبق تحقيقات انجام‌شده، با بسياري از داروهاي موجود در بازار مقايسه‌كردني است اما برخلاف آنها هيچ‌گونه سمّيتي ايجاد نمي‌كند.

ماسك زردچوبه براي لايه برداري پوست صورت فوق‌العاده پانسمان suprasorb است و فقط با استفاده از چند ماده‌ي تشكيل‌دهنده مي‌توان آن را به‌آساني در خانه آماده كرد. با اين حال بايد توجه داشته باشيد كه بعضي از افراد پس از تماس زردچوبه با پوست‌شان دچار واكنش‌هاي آلرژيك مي‌شوند. بنابراين توصيه مي‌شود كه اول آن را روي ناحيه‌ي كوچكي از پوست‌تان امتحان كنيد. ممكن است لازم باشد براي پاك كردن رنگ زرد ايجادشده روي پوست‌تان، از يك صابون ملايم و آب استفاده كنيد. مراقب باشيد كه اين ماسك روي لباس‌تان نريزيد، چون ممكن است آن را لكه كند. (اگر لباس‌تان لكه‌دار شد، مي‌توانيد آن را با استفاده از انواع روش هاي پاك كردن لكه ها پاك كنيد.)

استفاده‌ي مداوم از ماسك زردچوبه در درخشان شدن پوست شما بسيار مؤثر است.
ماسك زردچوبه براي داشتن پوستي درخشان
زمان كل: ۱۰ دقيقه

اين دستور براي يك تا دو بار استفاده، كافي پانسمان كلاژن است.

مواد لازم:
نصف قاشق چاي‌خوري پودر زردچوبه؛
نصف قاشق چاي‌خوري سركه سيب ارگانيك؛
يك قاشق غذاخوري عسل ارگانيك، محلي و خام؛
نصف قاشق چاي‌خوري شير يا ماست؛
يك قطره اسانس طبيعي ليمو يا آب ليمو ترش تازه براي بيشتر سفيد كردن پوست (اختياري).
روش تهيه:

اول دست‌ها و صورت‌تان را بشوييد تا هرگونه آلودگي و آرايش پاك شود.
در يك كاسه يا شيشه‌ي كوچك، پودر زردچوبه را با عسل، سركه‌‌ي سيب، شير يا ماست و اسانس ليمو مخلوط كنيد. سعي كنيد غلظت آن در حدي باشد كه به پوست‌تان بچسبد. مراقب باشيد كه آن را بيش‌از‌حد رقيق نكنيد، چون ممكن است از روي صورت‌تان به پايين چكه كند.
ماسك را به‌دقت روي صورت‌تان بماليد و مراقب باشيد كه وارد چشم‌هايتان نشود.
اجازه دهيد ماسك به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه روي صورت‌تان بماند و سپس آن را نمايندگي شركت لوهمن روشه با آب گرم بشوييد.
اگر مقداري از ماسك باقي ماند، مي‌توانيد روي آن را بپوشانيد و براي استفاده‌ي بعدي‌تان در يخچال قرار دهيد.
براي رسيدن به بهترين نتيجه، دوبار در هفته از اين ماسك استفاده كنيد.

عصر ايران



منبع

تظرات ارسال شده