همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
كاهش چربي خون با يك حبه سير

عضو مدي هاني هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي يزد به افرادي كه با مصرف سير دچار تپش قلب مي‌شوند، توصيه كرد: طبع سير با پختن از بين نمي‌رود لذا اين افراد بايد در مصرف سير پخته نيز احتياط كنند.

«سير» گياهي از راسته مارچوبه‌سانان از تيره نرگسيان و زير تيره پيازيان و سرده سير است كه در سبد سبزيجات ايراني‌ها از جايگاه خوبي برخوردار است و هميشه ژل medihoney جايي در غذا‌هاي ايراني دارد.

اين گياه علاوه بر جايگاه خوبي كه در غذا‌هاي ايراني دارد به دليل خواص و ويژگي‌هاي قابل اهميت خود، در طب سنتي نيز از ارزش و اهميت زيادي برخوردار است.

«سيد كاظم كاظميني» متخصص طب ايراني در مورد خواص سير اظهار مي‌كند: عسل پزشكي سير، بادشكن و ضد عفوني‌كننده قابلي است و طبعي به شدت گرم و خشك دارد كه شدت اين طبع در هنگام پخت كم مي‌شود.

وي افزود: يكي از خواص سير تاثيرگذاري آن در كاهش چربي خون و رقت خون است و علاوه بر آن به كاهش فشار خون نيز منجر مي‌شود.

اين متخصص با اشاره به محصولات مدي هاني تاثير سير در تسهيل هضم غذا، بيان كرد: مصرف سير تازه از سير خشك بهتر است و خواص بيشتري را در بردارد.

كاظيمني از تاثير سركه در كاهش مضرات سير براي برخي افراد كه در اثر مصرف ان دچار تپش قلب و افت فشار مي‌شوند، خبر داد.

وي افزود: از نظر طب ايراني كرم محافظ مدي هاني درجه گرمي و خشكي سير بسيار بالا است و برخي از افراد پس از خوردن آن دچار تپش قلب مي‌شوند و اين در حالي است كه طبع سير با پختن از بين نمي‌رود و اين افراد بايد در مصرف سير پخته نيز احتياط كنند.

ركنا



منبع

تظرات ارسال شده