همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 چگونگي درمان يك سرطان شايع زنان

شانس بهبود قطعي بالاتري دارد.

به گزارش سرطان دهانه رحم يا سرطان گردن رحم، گونه‌اي از سرطان است كه از گردن رحم آغاز مي‌شود؛ اين بيماري به دليل رشد غير طبيعي سلول ايجاد شده و مي‌تواند در ديگر اعضاي بدن گسترش يابد يا به آنها حمله كند. در ابتداي ابتلا به اين بيماري، معمولا نشانه‌اي بروز نمي‌كند. نشانه‌هاي بعدي اين بيماري شامل مواردي همچون خونريزي واژني، درد لگن و ... است.

شيما قيمت كرم مدي هاني سجادي كارشناس راديوتراپي با بيان اينكه بعد از شناسايي سرطان، شيمي درماني آغاز مي‌شود، گفت: مقصود از شيمي درماني، درمان بيماري از طريق به كار بردن داروهاي گوناگون است. ناگفته نماند كه استفاده از داروهاي ضد سرطان يا شيمي درماني يكي از راه‌هاي درمان اينگونه توده‌ها بوده و مي‌توان آن را با روش‌هاي ديگري مثل جراحي و پرتودرماني توام كرد.

وي با اشاره به اينكه در شيمي درماني از داروهاي ضد سرطان براي از بين بردن سلول‌هاي سرطاني استفاده مي‌شود، گفت: اين داروها باعث تخريب و اختلال در رشد سلول‌هاي سرطاني مي‌شوند.

اين ژل medihoney كارشناس راديوتراپي با اشاره به اينكه از سه روش بيمار سرطاني شيمي درماني مي‌شود، افزود: بيشتر داروهاي ضد تومور را به يكي از سه طريق به بيمار مي‌دهند كه شامل خوردن قرص يا كپسول، تزريق عضلاني و يا از راه تزريق وريدي است.

سجادي با اشاره به اينكه طول مدت درمان بستگي به نوع تومور، دارو و واكنش بدن دارد، گفت: شيمي درماني ممكن است به صورت روزانه و هفتگي يا تزريقات ماهانه انجام شود. معمولا داروها را به ترتيبي به بيمار مي‌دهند كه فاصله دو تزريق فرصت كافي براي رشد و ترميم بافت‌ها و سلول‌هاي طبيعي آسيب ديده باشد و بدن بتواند تاب و توان طبيعي خود را از نو به عسل پزشكي دست آورد.

اين كارشناس راديوتراپي با اشاره به عوارض جانبي شيمي درماني، افزود: تهوع و استفراغ، ريزش مو، كم خوني و عفونت از جمله اين عوارض است. قارچ، امگا 3 و زردچوبه سه ماده غذايي معجزه آسا در زمان شيمي درماني هستند كه سرعت بيشتري به بازسازي سلول‌ها مي‌دهند.

همچنين سيما محمدي - كارشناس راديوتراپي گفت: سرطان رحم ششمين سرطان شايع زنان بوده كه با تشخيص اين سرطان در مرحله اوليه و درمان موثر، شانس بهبود قطعي بالاتري دارد كه يكي از موثرترين راه‌هاي درمان آن راديوتراپي است.

وي مدي هاني با اشاره به اينكه درمان اين بيماري از طريق جراحي، راديوتراپي و شيمي درماني صورت مي‌گيرد، گفت: اسهال، ريزش مو، تهوع و استفراغ، تورم، اختلال بلع و اختلالات ادراري نيز از عوارض انجام راديوتراپي است.

شيما رحماني - كارشناس هوشبري نيز گفت: برخي از روش‌هاي سرطان دهانه رحم مي‌تواند بر توانايي بارداري تاثير بگذارد و تاثير درمان بر باروري بسته به نوع سرطان، مرحله سرطان و درمان آن متفاوت است.

وي افزود: برداشتن كامل رحم دو نتيجه براي زنان دارد؛ اولين نتيجه قطع خونريزي ماهانه و دوم عدم امكان بارداري بعد از عمل محصولات مدي هاني است.

رحماني يادآور شد: زنان پس از برداشتن رحم، بايد مراقبت‌هاي ويژه را رعايت كنند.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده