همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
دلايل كسل بودن اول صبح

داشته باشد كه شايد از آ‌نها بي‌خبريد.

به گزارش : بسياري از خانم‌ها صبح‌ها با مشكل بيدار شدن از خواب مواجه هستند و افراد زيادي تمايل ندارند از رختخواب خود بيرون بيايند، بر اساس نظر محققان مشكل كسلي پزشكي كودكان در صبح و تمايل به خواب بيشتر مي‌تواند علل جسمي و رواني داشته باشد.
روانپزشكان آمريكايي در مطالعات خود بر روي كساني كه تمايل نداشتند صبح‌ها از رختخواب خارج شوند؛ مطالعاتي انجام دادند كه در اين مطالعه به علل چون افسردگي و خستگي مزمن،‌ براي خواب آلودگي و كسلي صبح‌گاهي دست پيدا كردند.
«ديسانيا» اصطلاحي است كه پزشكان آن را احساس خواب آلودگي بيش از حد و عدم تمايل به جدا شدن از رختخواب مي‌نامند.

افسردگي درمان سوختگي با آب جوش و خستگي مزمن علل اصلي كسلي اول صبح

كساني كه نمي‌توانند از رختخواب جدا شوند و تمايل دارند حتي چند روز در رختخواب بمانند از اين عارضه رنج مي‌برند؛ مبتلايان به ديسانيا ادعا مي كنند كه مي‌توانند چند روز در رختخواب بمانند و وقتي كه از رختخواب بيرون مي‌آيند تمايل شديدي قيمت پماد زخم بستر به بازگشت به رختخواب دارند.
مهم‌ترين راهكار براي حل مشكل خواب آلودگي و بي‌حالي صبح‌گاهي، تشخيص علت آن است در ابتدا روانپزشك سوالاتي از فرد مي‌پرسد تا نشانه‌هاي افسردگي را بررسي كند زيرا كسلي، مشكل خواب و تمايل به خواب زياد از نشانه‌هاي جسمي افسردگي محسوب مي‌شود و مي‌تواند دليل كافي براي اين باشد كه افراد تمايلي به بلند شدن از جاي خود ندارند.
اگر اطمينان نداريد كه بي‌حالي و كسلي صبح گاهي عارضه جدي و غيرطبيعي چسب بخيه است، سعي كنيد با تغيير عادت‌هايتان بيشتر بخوابيد.
در ابتدا سعي كنيد خواب منظمي داشته باشيد و بين 6 تا 9 ساعت بخوابيد، براي رسيدن به عادت خواب منظم ساعت خاصي به خواب برويد و تلاش كنيد رأس يك ساعت در طي چند روز متوالي بيدار شويد؛ اگر مشكل به خواب رفتن داريد روش‌هايي چون حمام آرامبخش يا انجام حركت‌هاي آرامبخش مانند حركات كششي و يوگا كمك كننده است.
قبل از خواب سراغ تلفن همراه و يارانه نرويد اما اگر همچنان پس از انجام همه اين كارها صبح‌ها با احساس قطره فروزومال ناتواني براي خارج شدن از خواب داريد حتما به پزشك مراجعه كنيد تا علت مشكل خواب شما را بررسي كند.



منبع

تظرات ارسال شده