همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

نحوه درمان كردن زخم با عسل

در اين مقاله از سايت دكتر زخم مطلبي در مورد درمان زخم با عسل ارائه شده است ، همچنين براي مشاهده مقالات بيشتر در دسته از سايت سلامت دكتر زخم مقالات بيشتري را مشاهده نماييد

دكتر زخم: درمان زخم با عسل درمان زخم با عسلدرمان زخم با عسل

درمان زخم با عسل

به گزارش دكتر زخم: پژوهشگران به افراد توصيه مي كنند در مقابل برخي از بيماري هاي ساده به جاياستفاده از انواع داروهاي شيميايي با مشاوره با پزشك از درمان هاي گياهي و طبيعي استفاده نمايند.

گفتني است، به عنوان مثال عسل طبيعي مي تواند در درمان بسياري از زخم هاي كوچك مؤثر باشد زيرا پژوهشگران به افراد توصيه مي كنند در مقابل برخي از بيماري هاي ساده به جاي استفاده از انواعداروهاي شيميايي با مشاوره با پزشك از درمان هاي گياهي و طبيعي استفاده نمايند.

گفتني است، به عنوان مثال عسل طبيعي مي تواند در درمان بسياري از زخم هاي كوچك مؤثر باشد زيرا قند موجود در عسل مي تواند باكتري ها را نابود كند.

بررسي ها نشان مي دهند، ميوهٔ خيار مي تواند سبب التيام پوست آفتاب سوخته شود و رنده شدهٔ ميو ه زنجبيل مي تواند برهم ريختن دستگاه گوارش در اثر سفر را به وضعيت عادي بازگرداند.

پژوهشگران توصيه مي كنند افراد در صورت نياز به استفاده از عسل براي ضد عفوني زخم ها ابتدا محل زخم را با آب شسته و آنگاه با دست تميز لايهٔ نازكي از عسل را بر محل زخم قرار داده با گاز پانسمان تميز آن محل را بپوشانند و به طور مرتب محل زخم را بازرسي و در فواصل منظم عسل تازه بر روي آن بگذارند.

پزشكان همچنين توصيه مي كنند، چنانچه بعد از انجام اين عمل محل جراحت دچار قرمزي، داغ شدن و يا دردناك شدن گرديد و يا فرد دچار تب گرديد نشانهٔ عفونت جراحت است و فرد سريعاً بايد به پزشكمراجعه نمايد.

منبع : پرشين فان

تظرات ارسال شده