همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 هر چيزي كه درباره ارتودنسي بايد بدانيد

هستيد و از لبخند زدن هراس داريد؟ آيا دندان‌ها براي شما بسيار اهميت دارد؟ آيا از ظاهر دندان‌ها و فك‌هاي خود راضي نيستيد؟

به گزارش : بنابر اعلام وب‌سايت دكتر صدرالديني، خيلي از افراد داراي فك‌هاي بزرگ، اما دندان كوچك هستند كه باعث مي‌شود تا بين دندان‌ها فاصله بيافتد و علاوه بر اين خيلي از افراد داراي فك‌هاي كوچك، اما دندان‌هاي بزرگ هستند كه باعث مي‌شود تا دندان‌ها خيلي شلوغ به نظر برسد و خيلي مشكلات ديگر كه دندان‌ها كاملاً نامرتب هستند و به‌طور حتم دندان‌ها نمايندگي b braun در زيبايي افراد بسيار تأثيرگذار است و زيبايي لبخند در روابط اجتماعي افراد تأثير دارد و اعتمادبه‌نفس بالا باعث مي‌شود تا افراد روابط اجتماعي بالايي داشته باشند.

اگر با يك متخصص ارتودنسي مشورت كنيد مطمئن خواهيد شد، اما جاي هيچ نگراني نيست، زيرا تمام اين مشكلات به مانند كوچكي و بزرگي فك و دندان‌هاي نامرتب و شلوغ و شكسته تمام اين دندان‌ها با درمان و روشي به نام ارتودنسي درست خواهند شد و مي‌توان به دندان‌هاي زيبا و مرتبي تبديل شوند و شما با ارتودنسي ديگر از لبخند خود لذت خواهيد برد و اعتمادبه‌نفس كافي خواهيد داشت. تا اسم ارتودنسي مي‌آيد خيلي از بزرگ‌سالان تصور مي‌كنند اين كار مخصوص نوجوانان و بچه‌ها است، اما تصوري كاملاً غلط است، زيرا اگر بزرگسالان هم دندان‌هاي نامرتبي دارند مي‌توانند ژل ايكس ارتودنسي انجام دهند، زيرا اين درمان وابسته به سن خاصي نيست و تا هرزماني كه شما دردهان خود دندان داريد مي‌توانيد ارتودنسي را انجام دهيد.

هر چيزي كه درباره ارتودنسي بايد بدانيد
ارتودنسي انواع مختلفي دارد به مانند ارتودنسي ثابت كه در اين نوع ارتودنسي از براكت‌هاي ثابت استفاده مي‌شود و بيمار نمي‌تواند اين براكت‌ها را تا اتمام درمان از دندان‌هاي خود جدا كند، اما ارتودنسي متحرك از براكت‌هاي متحرك استفاده مي‌شود كه بيمار مي‌تواند در هنگام غذا خوردن و تميز كردن دندان‌ها آن‌ها از دندان خود جدا كند. تشخيص اين‌كه كدام نوع از اين درمان‌ها انجام گيرد بستگي به دندانپزشك متخصص ارتودنسي دارد كه طبق وضعيت دندان‌هاي فرد و ناهنجاري‌هاي فكي وي روش درمان بهتر را انتخاب مي‌كند.

آيا بي براوون براكت‌هاي ارتودنسي براي گفتار شما مشكل ايجاد كرده است؟
در واقع براكت‌هاي ارتودنسي به مانند نگين‌هايي هستند كه در دندان‌ها قرار دارند مخصوصاً براكت‌هاي ثابت كه بيشتر به مانند نگين‌ها هستند؛ اما اين براكت‌ها زماني در گفتار فرد مشكل ايجاد مي‌كند كه دردهان فرد به خوبي قرار داده نشود و باعث مي‌شود تا فرد بعضي از كلمات را به خوبي بيان نكند و البته بايد بيمار سازگاري خودش هم با اين دستگاه ارتودنسي پيدا كند، زيرا در اوايل درمان ممكن است كه بيمار نوك زباني صحبت كند، زيرا هنوز به دستگاه ارتودنسي عادت نكرده است، اما بعد از چند مدت به راحتي عادت مي‌كند و صحبت خواهد كرد. نگراني از اين بابت وجود ندارد كه اگر از براكت‌هاي ارتودنسي استفاده كنيد در گفتار و بيان شما بسيار تأثير بزارد، زيرا اگر اين براكت‌ها به خوبي ژل زخم پرونتوسان در دهان شما تنظيم شود جاي هيچ نگراني نيست.

تغذيه در دوران ارتودنسي:
بايد توجه كنيد كه اگر در دوره درمان از غذا‌هاي نامناسب استفاده كنيد باعث مي‌شود تا براكت‌ها شكسته شود و خراب بشود. در روز‌هاي اول درمان ارتودنسي بهتر است كه از خوردن غذا‌هاي سفت پرهيز كنيد و غذا‌هاي نرم بخوريد. بايد اين موضوع هم بدانيد كه فرقي ندارد از كدام دستگاه ارتودنسي استفاده مي‌كنيد در واقع چه از ارتودنسي ثابت و چه ارتودنسي متحرك استفاده كنيد بايد از خوردن غذا‌هاي خيلي سفت و شيرين و غذا‌هايي كه نياز است زياد بجويد مصرف نكنيد. از نوشيدني‌هاي نوشابه و آبميوه كه داراي قند زيادي هستند و از مواد رنگي استفاده مي‌شود پرهيز كنيد استفاده از آب و شير در طول دوره درمان توصيه مي‌شود.

درمان ارتودنسي اسپري linovera درماني بسيار خوب است و باعث مرتب شدن دندان‌ها و زيباتر شدن آن‌ها مي‌شود و اين درمان درد زيادي ندارد و احتياج به مراقبت‌هاي خاصي نيست و كافي است كه دقت كنيد و مواظب دندان‌هاي خود باشيد.

ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده