همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چرا هميشه احساس تشنگي مي‌كنم؟

جسمي نهفته حكايت دارد

به گزارش ، براساس مطلبي تازه از نشريه تخصصي "مديكال ديلي" از جمله دلايل ژل medihoney احتمالي در احساس تشنگي دائمي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

عدم دريافت آب كافي در طول روز
يك دليل اصليِ احساس تشنگي مداوم عدم مصرف ميزان كافيِ آب در طول روز است. به گفته پزشكان بدن برخي از افراد به دريافت ميزان آب بيشتري نياز دارد. همچنين بدن افرادي كه به طور مرتب ورزش مي‌كنند يا در محيط‌هاي آب و هوايي محصولات مدي هاني خشك زندگي مي‌كنند به دريافت ميزان بيشتري آب نياز دارد. همچنين نوشيدن آب كافي كه از رنگ ادرار قابل تشخيص است با تاثيرات مثبت متعددي بر بدن همراه است.

الگوهاي غذايي
افرادي كه رژيم غذايي كتوژنيك دارند از عوارض جانبي متعدد آن شكايت دارند كه يكي از آن‌ها احساس تشنگي مفرط است. احساس تشنگي ناشي از اين نوع رژيم غذايي مدي هاني به اين دليل است كه ميزان كربوهيدرات دريافتي در آن كمتر است.

مشكلات تيروئيدي
تاثيرات تيروئيد پركار در افراد مختلف متفاوت است. بنابراين درحاليكه احساس تشنگي مفرط به تنهايي عامل نگران كننده‌اي نيست، لازم است ديگر علائم مرتبط با آن از قبيل كاهش بي‌دليل وزن، لرزش دست‌ها، احساس خستگي، اضطراب و نشانه‌هاي ديگر مورد توجه قرار گيرد. عسل پزشكي و در صورت وجود تعدادي از اين علائم لازم است براي تشخيص مشكل تيروئيد به پزشك مراجعه شود.

ديابت
احساس تشنگي مفرط در كنار تكرر ادرار و تاري ديد از جمله علائمي هستند كه مي‌تواند حاكي از ابتلاي فرد به بيماري ديابت باشد.

مصرف برخي داروها
بسياري از داروهاي رايج به طور مستقيم يا غير مستقيم به احساس تشنگي كرم محافظ مدي هاني دائمي كمك مي‌كند. داروهاي افسردگي، داروهاي فشار خون و آلرژي با عوارض جانبي همراه هستند كه از آن جمله مي‌توان به تكرر ادرار و خشكي دهان اشاره كرد.


مرجع : ميگنا



منبع

تظرات ارسال شده