همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
25 ماسك معجزه آسا براي زخم و جوش هاي پوست(بخش دوم)


با “ماسك جاي جوش” صورت را از روي پوستتان محو كنيد. بهترين و سريعترين روش از بين بردن جاي جوش صورت، طب سنتي و روش هاي گياهي هستند كه با 25 ماسك صورت عالي قابل درمان و پاك شدن هستند.

درمان جاي جوش با ماسك تخم جعفري

تخم جعفري را در آسياب بريزيد و سپس با يك ليوان آب بجوشانيد. بعد، اين مخلوط را از صافي عبور داده و يك تكه پارچه تميز را با آن خيس كنيد و مانند كمپرس روي پوست تان بگذاريد. هر روز براي مدت نيم ساعت از اين كمپرس استفاده كنيد. كمپرس با جوشانده تخم جعفري براي از بين بردن آثار جوش ها مفيداست.


درمان جاي جوش باعسل

مي توانيد از عسل به عنوان يك سلاح مرموز براي پاك كردن پوست و همچنين پاك كردن رد هاي جوش بر روي صورت استفاده كنيد. از يك پنبه براي زدن عسل خالص به جاي جوش ها به مدت 10 الي 15 دقيقه استفاده كرده و سپس با آب ولرم بشوييد. حداقل يك بار در روز اين كار را انجام دهيد.



درمان جاي جوش باماسك جوانه گندم

مقداري جوانه گندم را داخل مخلوط كن بريزيد سپس آن را با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد و خمير به دست آمده را براي 20 دقيقه روي پوست تان بگذاريد.


درمان جاي جوش با شنبليله

يكي از درمان هاي طبيعي براي جاي جوش استفاده از شنبليله است.ميتوانيد خيلي راحت خميري از پودر دانه هاي رسيده شنبليله و آب تهيه كنيد و مانند ماسك بر روي صورتتان قرار دهيد.تا جايي كه ميتوانيد تحمل كنيد اجازه دهيد اين خمير روي پوستتان باقي بماند اگر لازم بود دوباره اين كار را تكرار كنيد. يا اينكه ميتوانيد چند دانه شنبليله را در مقداري آب بجوشانيد ،با هم تركيب شان كنيد و وقتي كه سرد شد آن را به صورتتان بماليد. در صورت لزوم اين كار را تكرار كنيد.


درمان جاي جوش با آلوئه ورا :

درمان جاي جوش با آلوئه ورا و ماسكهاي خانگي

از اين گياه معمولا براي كمك به درمان جاي زخم استفاده ميشود ، پس تعجبي ندارد كه اين گياه براي درمان جاي جوش هاي ناخوشايند بسيار موثر باشد.دست هايتان را به مقدار كمي عصاره آلوئه ورا ( قابل دسترس در اغلب سوپرماركت ها، داروخانه ها، يا اينترنت) آغشته كنيد و اگر ميتوانيد آن را هرروز به پوستتان بماليد. با انجام اينكار تا حد زيادي ميتوانيد جاي جوش ها را از بين ببريد ، و نيز از شيوع مجدد جوش پيش گيري كنيد.



منبع :نمناك

تظرات ارسال شده