همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
پرضررترين صبحانه؛  اين مواد غذايي را ناشتا نخوريد

بوده، در حالي كه فيبر كمي دارد و موجب افزايش و كاهش ناگهاني قند خون مي‌شود.

به گزارش مصرف صبحانه، تمركز بيش‌تر و افزايش توانايي حل مسئله را براي فرد به همراه دارد. البته نه به اين معني كه روز خود را با مواد غذايي سرشار از قند، چربي و كربوهيدرات شروع كنيد. در اين مطلب قصد داريم گزينه‌هاي غذايي نامناسب كه بايد از مصرف آن‌ها در وعده صبحانه پرهيز پماد زخم كنيد را به سمع و نظرتان برسانيم.

قهوه شيرين

معمولا قهوه يكي از بهترين انتخاب‌ها براي افرادي است كه تمايل چنداني به مصرف صبحانه ندارند. اما بسياري از افزودني‌ها از جمله كربوهيدرات و قند كه به قهوه اضافه مي شوند، تنها موجب افزايش كالري دريافتي شده و عاري از فيبر و پروتئين است. اين نوع قهوه اگر چه انرژي شما را به طور موقت افزايش مي‌دهد؛ اما به همان ميزان مي‌تواند آن را سركوب كند.

غلات بدون سبوس

غلات پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد بدون سبوس داراي قند و كربوهيدرات فراواني بوده، در حالي كه فيبر كمي دارد و موجب افزايش و كاهش ناگهاني قند خون مي‌شود. توصيه ما به شما اين است كه حتما در هر وعده غذايي خود ميزان ۳ گرم فيبر را بگنجانيد. همچنين مي‌توانيد فيبر اضافه را از طريق مصرف توت‌ها، جوانه گندم، دانه كتان و بادام خرد شده به دست آوريد.

ماست بدون چربي

مصرف تنها يك فنجان ماست بدون چربي در هنگام صبح، احساس گرسنگي در اواسط روز را برايتان به دنبال خواهد داشت. بسته به سطح فعاليت بدني و وزن، هر فرد بايد حداقل ۲۵۰ تا ۵۰۰ وريدي كالري در صبح دريافت كند. توصيه ما به شما اين است كه از مصرف ماست بدون چربي به تنهايي اجتناب كرده و آن را همراه با بلغور جو كه يك وعده غذايي كامل‌تر محسوب مي‌شود و به شما انرژي مي‌دهد، ميل كنيد.

بيكن و سوسيس

همان طور كه احتمالا مي‌دانيد، گوشت‌هاي فرآوري شده مضرترين نوع گوشت‌ها هستند. متخصصان دانشگاه هاروارد اعلام كرده‌اند كه مصرف هر ۱.۸ اونس از اين نوع گوشت‌ها، خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را تا ۴۲ درصد افزايش مي‌دهند. علاوه بر اين، سديم بيش از حد موجود در اين گوشت‌ها مي تواند افزايش ناگهاني فشار خون را به دنبال داشته كه حاصل آن احتمال بروز سكته مغزي است.

پنكيك پانسمان زخم بستر

پنكيك، مواد غذايي محبوبي براي صبحانه محسوب مي‌شود. امروزه مخلوط‌هاي آماده اين ماده در فروشگاه‌ها وجود دارند كه حتي راحت‌تر از پيش آماده مي‌شوند. پنكيك‌ها سرشار از كربوهيدرات‌ها هستند كه معده شما را پر مي كنند؛ اما به همان سرعت نيز گرسنگي زودرس را تشديد كرده و ميل به خوردن غذا را افزايش مي‌دهند. چاشني هايي كه روي اين ماده غذايي اضافه مي‌شوند نيز چاقي و اضافه وزن را به دنبال دارند.

آبميوه

برخي از افراد قادر به هضم قند موجود در ميوه و سبزيجات نيستند. زماني كه اين قندها به صورت مايع نوشيده مي شوند، با سرعت بيشتري به روده راه پيدا مي‌كنند. اين نمايندگي محصولات هارتمن قندها كه فودمپ نيز ناميده مي‌شوند، كربوهيدرات‌ها كوچكي هستند كه در برخي مواد غذايي موجود بوده و عوارضي همچون معده درد، نفخ، اسهال و يبوست را باعث مي‌شوند.

منبع: ايلنا



منبع

تظرات ارسال شده