همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
عوامل تشديدكننده اضطراب

مصرف مواد الكي و كافئين: درحالي كه مصرف مواد الكلي خاصيت آرام بخشي موقت دارد، مي‌تواند فرد را به مصرف آن معتاد كند. علاوه بر اين، بررسي‌ها نشان مي‌دهد درافرادي كه دچار اضطراب اجتماعي هستند مصرف اين مواد موجب تشديد علائم آن مي‌شود.

همچنين در مورد كافئين مشكل عروقي به افراد توصيه مي‌شود در صورتي كه اضطراب‌شان با مصرف آن تشديد مي‌شود از خوردن مواد حاوي كافئين خودداري كنند. همچنين زياده‌روي در مصرف اين ماده محرك در برخي افراد با عصبانيت و بي‌قراري همراه است.

نداشتن خواب كافي: خواب ناكافي نيز مي‌تواند مكانيزمي از مغز و بخش‌هايي از آن را فعال كند اسپري پرونتوسان كه باعث مي‌شود فرد نسبت به اضطراب حساس شود. اين بخش‌هاي مغز از فرآيندهاي احساسي و كنترل آن حمايت مي‌كند. بزرگسالان به حداقل هفت تا هشت ساعت خواب در شبانه‌روز نياز دارند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد افرادي كه ذاتا نگران و مضطرب هستند بيشترين آسيب را از كمبود خواب متحمل مي‌شوند.

كناره‌گيري ژل پرونتوسان يا خود انتقادي: رفتارهايي همچون كناره‌گيري و دوري از موقعيت‌هاي اجتماعي مي‌تواند تا به طور موقت فرد را آرام سازد، اما در طولاني مدت احساس اضطراب را در فرد افزايش داده و مانع از آن مي‌شود تا فرد با ترس‌هاي خود مواجه شود.

اختصاص زمان زيادي از روز به بي براون كار با اينترنت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد چك كردن ايميل‌هاي كاري يا انجام هرگونه فعاليت مربوط به وظايف كاري با افزايش سطح استرس مرتبط است. همچنين استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي و پيگيري اخبار مي‌تواند تاثير مشابه را بر سلامت روان فرد داشته باشد.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده