همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
توصيه‌هاي سلامتي كه كيفيت زندگي‌تان را متحول مي‌كند

در راستاي تغيير دادن جهان برداريد و آن را به سمت زيبايي‌هاي بيشتر و انرژي‌هاي مثبت سوق دهيد، اين است كه سبك‌زندگي خود را تغيير دهيد.

به گزارش : وقتي شما زندگي سالم و ديدگاه مثبتي به محيط پيرامون داشته باشيد، شك نكنيد كه انرژي‌هاي مثبت، سلامتي بيشتر و روحيه بهتري را جذب كرده و از آن برخوردار خواهيد بود.

براي اينكه بتوانيد زندگي سالم‌تري را تجربه كنيد، بهتر است يك‌سري عادات مثبت و آسان كه در ادامه برايتان نوشته‌ايم را به زندگي خود اضافه كنيد.

۱۰- روز خود را با يك ليوان آب ولرم به همراه ليموترش شروع كنيد

سعي كنيد از فردا، هر روز همين‌ كه از خواب بيدار مي‌شويد، آب يك عدد ليموترش تازه را درون يك ليوان آب ولرم ريخته و بنوشيد. اگر مقداري فلفل هندي هم به آن اضافه كنيد كه بسيار عالي مي‌شود. اين كار باعث شروع سوخت‌وساز بدن مي‌شود. در ضمن، رنگ پوست را هم شفاف مي‌كند.

ثبت نام فوق ليسانس بدون كنكور سراسري

ليموترش حاوي ويتامين C است كه به عملكرد سيستم ايمني بدن در برابر ميكروب‌ها و باكتري‌ها كمك شاياني مي‌كند.

فلفل كاين (هندي) هم موجب تسريع روند سوخت‌وساز بدن مي‌شود.

۹- صورت خود را با قالب‌هاي يخي كه از جوشانده‌ي بابونه تهيه شده، ماساژ دهيد

يكي ديگر از عادت‌هاي بسيار مفيدي كه خوب است به صبح‌هاي زندگي خود اضافه كنيد، ماساژ دادن پوست صورت با قالب‌هاي يخي است كه با دم‌كرده بابونه تهيه شده است. اين كار باعث از بين رفتن چروك‌هاي صورت مي‌شود. همچنين موجب تحريك فعاليت‌هاي پوستي مي‌شود و پف و ورم‌هاي صبحگاهي را كاملا از بين مي‌برد.

به اين ترتيب، پوستي شفاف و تازه خواهيد داشت.

۸- هميشه اسنك‌هاي سبك با خود همراه داشته باشيد

رنگ اعصاب و بوي خوراكي‌هاي ناسالم، شكلات‌ها، بستني و كيك و شيريني چيزي نيست كه بتوان خيلي آسان در مقابل آنها مقاومت كرد. اما براي اين كه بتوانيد در مقابل وسوسه‌هاي اين امر ايستادگي كنيد توصيه مي‌كنيم هميشه خوراكي‌هاي سبك و سالم همانند ميوه، ماست يا نان‌هاي خشك و طعم‌ها همراه خود داشته باشيد. به اين ترتيب، وقتي احساس گرسنگي پيدا كرديد، مي‌توانيد با خوردن اين اسنك‌ها سير شويد و با عدم مصرف كربوهيدرات و چربي به تناسب اندام خود كمك كنيد.

۷- از نخ دندان استفاده كنيد

سلامت دندان‌ها ارتباط مستقيم با سلامت بدن دارد. شايد جالب باشد بدانيد، دانشمندان ثابت كرده‌اند كه بين بيماري‌هاي قلب و عروق و سلامت دندان‌ها ارتباط مستقيم وجود دارد.

به همين خاطر بسيار مهم است كه علاوه بر مسواك زدن، از نخ دندان نيز استفاده كنيد. مطمئن شويد كه هيچ بخشي از غذا در ميان دندان‌هايتان باقي نمانده است. اين امر باعث كاهش احتمال كرم‌خوردگي دندان‌ها مي‌شود.

۶- پس از هر وعده غذا يك عدد سيب ميل كنيد

با اينكه توصيه مي‌شود پس از هر وعده غذا حتما دندان‌هاي خود را مسواك بزنيد، اما گاهي اين كار ممكن نيست. بنابراين پيشنهاد پانسمان نقره براي سوختگي مي‌‍‌كنيم پس از صرف غذا، يك عدد سيب را با پوست گاز بزنيد و ميل كنيد. اين حركت نه تنها سبب تميز شدن دندان‌ها مي‌شود، بلكه جريان خون در لثه را نيز افزايش مي‌دهد و حالت اسيدي دهان را نرمال مي‌كند.

با انتخاب ميوه‌ها و سبزيجات تازه مي‌توانيد از التهاب لثه پيشگيري كنيد.

۵- هر روز دوش آب سرد و گرم بگيريد

دوش متضاد، يعني با آب ولرم يا گرم (مثل هميشه) دوش بگيريد و در آخر، چند ثانيه آب را سرد كنيد و زير آن بايستيد. اين كار باعث تقويت سيستم عصبي بدن و رگ‌هاي خوني مي‌شود. همچنين دوش سرد و گرم يكي از بهترين روش‌هاي درماني واريس و گشادي رگ‌ها بشمار مي‌رود.

۴- هميشه يك ليوان آب روي ميز خود داشته باشيد

برخي از مردم نمي‌دانند كه بدنشان دچار كم‌آبي است. اگر مي‌خواهيد زندگي سالمي داشته باشيد حتما بايد زياد آب بنوشيد. چاي، دمنوش، قهوه و نوشيدني‌هاي كربناتي با اينكه مايعات هستند اما جاي آب را نمي‌گيرند. به همين خاطر لازم است آب معدني يا آب معمولي روي ميز خود داشته باشيد تا هميشه يادتان باشد كه بايد دست‌كم ۸ ليوان آب در روز بنوشيد.

۳- آجيل بخوريد

هر نمايندگي شركت لوهمن روشه روز ۵۰ گرم آجيل بخوريد. اسيدهاي چرب مفيد و امگا سه موجود در انواع مختلف آجيل‌ها به تقويت سيستم قلب و عروق بدن، پوست، مو و ناخن‌ها كمك زيادي مي‌كند. همچنين آجيل داراي سلنيوم، آنتي‌اكسيدان، ويتامين E، استرول گياهي (ماده‌اي كه سبب كاهش سطح كلسترول مضر در بدن مي‌شود)، پتاسيم، كلسيم، آهن، منگنز و زينك مي‌شود.

به طور خلاصه بايد بگوييم كه آجيل حاوي انواع مواد مغذي و مفيد براي سلامت هر چه بيشتر بدن است.

۲- هنگام خواب جوراب بپوشيد

در تابستان‌ها جوراب‌هاي نخي و در زمستان انواع پشمي به پا كنيد. پس از دوش گرفتن قبل از خواب، چند قطره روغن نارگيل و چند قطره روغن نعنا را با هم مخلوط كرده و به پاها بماليد تا جذب شوند. سپس جوراب بپوشيد و بخوابيد.

با اين كار پاهايتان كاملا نرم و شفاف خواهد شد و پاشنه‌هاي پا به مرور زمان زبري خود را از دست خواهند داد.

۱- هر روز كتاب مطالعه كنيد

كتاب خواندن مزاياي فراواني دارد از ارتقاي سطح دانش گرفته تا كمك به تفكرات سالم و منطقي داشتن. اما يكي از پيكو اسميت اند نفيو بارزترين مزيت‌هاي اين كار تقويت حافظه است. شما با مطالعه هر روزه كتاب مي‌توانيد از بيماري‌هايي همچون زوال عقل يا آلزايمر پيشگيري كنيد.

در مسير رفت‌وآمد به خانه و محل كار مي‌توانيد در تاكسي يا اتوبوس به مطالعه داستان‌ها يا موضوعات موردعلاقه خود بپردازيد.



منبع

تظرات ارسال شده