همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اسراري براي زندگي صد ساله/ ترجمه اختصاصي

اگر مي خواهيد عمري صد ساله داشته باشيد، اين مطلب را بخوانيد.

به گزارش سرويس ترجمه ، مراكز كنترل و پيشگيري از بيماريها در حال حاضر سن ۷۸ سالگي را سن ميانگين اميد به زندگي در نظر مي گيرند. با اينكه يك قرن پيش اين ميانگين به ۳۹ سال مي‌رسيد. در سرتاسر جهان ، نزديك به پانصدهزار نفر هستند كه يا سن صد سالگي و يا بعد از آن را تجربه كرده‌اند.پيش بيني مي‌شود كه تا سال سي سال آينده اين آمار به سه ميليون نفر برسد. در اين راه اسراري وجود دارد كه آن‌ها را براي شما بازگو مي‌كنيم.

در مصرف گوشت احتياط كنيد

طبق مطالعه انجام شده ، خوردن گوشت كمتر از يك بار در هفته ممكن است طول عمر را تا ۳ سال افزايش دهد. يك مطالعه ۲۲ ساله ديگر نشان مي‌دهد ميزان مرگ و مير و بيماري را در بين افرادي كه مصرف پروتئين حيواني لوزالمعده بالاتري دارند ، افزايش يافته است.

توصيه: اگر شما بايد گوشت بخوريد ، پروتئين هاي سالم (مرغ ، بوقلمون ، برش هاي بدون چربي گوشت گاو) را انتخاب كنيد و از خوردن بيكن و سوسيس خودداري كنيد زيرا رژيم هاي غذايي سنگين با گوشت‌هاي فرآوري شده با خطر بالاتر سرطان و بيماري هاي قلبي ارتباط دارند. همچنين مي‌توانيد از پروتئين‌هاي گياهي استفاده كنيد.

از استفاده از سموم خودداري كنيد

به محيط اطراف خود و آنچه در آن تنفس مي شود توجه داشته باشيد. تحقيقات نشان مي دهد كه همه چيز از بنزن (موجود در بنزين) ، دود سيگار و ساير سموم مي تواند منجر به تخريب سلول ها و افزايش ميزان مرگ و مي‌شود.

رژيم غذايي مديترانه اي را امتحان كنيد

روغن زيتون ، سبزيجات ، ميوه ، آجيل ، غذاهاي دريايي و مقدار متوسط ​​پنير. در حقيقت ، مطالعات بيشماري اين رژيم را موثر در بهبود سلامت مغز و عملكرد مغز دانسته و آن را كاهش دهنده خطر ابتلا به سرطان هيدروژل و ساير بيماري ها مي‌نامند.

توصيه: اكنون وقت آن است كه اين رژيم را امتحان كنيد. بادام ، هوموس ، ماهي آزاد وحشي ، سير ، ليمو ، كينوا ، گل كلم ، دانه چيا و زيتون را به طور مكرر ميل كنيد. تخم مرغ و مرغ را به ميزان متوسط ​​بخوريد و به ندرت گوشت قرمز بخوريد. از خريدن كالاهاي بسته بندي شده ، فرآوري شده خودداري كنيد.

غذا خوردن ژاپني‌ها را امتحان كنيد

ژاپني‌ها درست‌ترين كار را مي كنند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهاني ، اين كشور در حال حاضر عنوان كشوري با طولاني‌ترين طول عمر را دارد. ژاپني‌ها تمايل كم غذا بخورند مثلا فقط به اندازه يك بشقاب سالاد مي‌خورند.براساس يك مطالعه ، ژاپني‌ها همچنين تمايل دارند كه هفت سال بيشتر از آمريكايي ها زندگي كنند و موارد كمتري از بيماري هاي قلبي و سرطان در آن‌ها مشاهده مي‌شود.

از روزهاي تعطيل استفاده كنيد

خيلي سخت كار نكنيد. افرادي كه به اندازه كافي نمي خوابند كرم رژودرم ، بيش از حد كار كرده اند و زمان كافي را براي تعطيلات ندارند ۳۷ درصد بيشتر در معرض مرگ قرار دارند. اما كساني بين كار و استراحتشان توازن برقرار است، به سن ۸۱ تا ۹۶ سال رسيدند.

به مقدار كافي بخوابيد

يك مطالعه نشان داد خواب كم يا بيش از حد خوابيدن يعني كمتر از شش ساعت و بيشتر از هشت ساعت ۳۰ درصد احتمال مرگ زودرس را افزايش مي‌دهد.

خردل بخوريد

به گفته محققان خردل حاوي ويتامين C و ساير مواد مغذي است بنابراين خوردن خردل عمر شما را طولاني تر مي كند.

شغل خود را با فكر انتخاب كنيد

اگر بخواهيد عمر طولاني‌تري داشته باشيد شغلي را كه دوست داريد پيدا كنيد.در اين صورت شما شادتر هستيد و عمر طولاني تر خواهيد داشت .

توصيه: راننده كاميون ، كشاورزان و كارگران ساختماني از جمله خطرناك ترين شغل‌ها هستند كه مرگ پانسمان زخم آن‌ها عمدتاً مربوط به حوادث وسايل نقليه است.

در يك شهر بزرگ زندگي كنيد

محققان معتقدند اگر چه زندگي در يك شهر آرام بسيار خوب است اما زندگي در يك شهر بزرگمي تواند طول عمر بيشتري را براي شما به ارمغان بياورد.

قدم بزنيد

با سرعت قدم بزنيد. براساس مطالعات اخير پياده روي سريع قلب شما را سالم نگه مي دارد و چند سال به زندگي شما مي افزايد. محققان گزارش دادند كه زناني كه با سرعت بيشتري قدم مي زنند ۸۷ سال و زناني كه آهسته راه مي روند ، طول عمر حدود ۷۶ سال داشتند. در همين حال ، مرداني كه به سرعت پياده روي مي‌كنند۸۶ سال و مرداني كه آرامتر قدم مي زدند حدود ۶۵ سال عمر داشتند.

وعده غذايي كوچك بخوريد

براساس تحقيقات انجام شده مشخص شده است كه خوردن تعداد انگشت شمار مغز آجيل در روز ممكن است نياز به پزشك را از بين ببرد. مطالعات نشان مي‌دهد افرادي كه روزانه خريد قطره فروزومال مقداري آجيل مي‌خورند نسبت به كساني از آجيل استفاده نمي‌كنند ۲۰ درصد بيشتر زندگي مي‌كنند.

سرويس ترجمه

منتشرشده در eatthis در تاريخ۲ سپتامبر ۲۰۱۹



منبع

تظرات ارسال شده