همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آيا در اين زمستان مي خواهيد به وزن ايده آل خود برسيد و چربي هاي شكمتان را آب كنيد؟ با مجله سلامت همراه شويد تا با ۲۱ ماده غذايي عالي براي كاهش وزن در زمستان آشنا شويد:

  1. پستوي

دانه كدوتنبل

fall_food_weight_loss_pesto پستوي دانه كدوتنبل

شما مي‌توانيد دانه‌هاي كدو تنبل را با ريحان، پنير پارمسان و سير تركيب كنيد تا يك پستوي عالي داشته باشيد. همچنين مي‌توانيد آن را تفت دهيد و بر روي سالاد خود بريزيد. براي اينكه بتوانيد از مزاياي آن بهترين استفاده را ببريد، در سوپ خود اضافه كنيد.

  1. چاي سبز داغ

kelly-choi-tea چاي سبز داغ

با فرا رسيدن فصل زمستان، اگر بتوانيد روزانه ۴ الي ۵ فنجان چاي سبز داغ بخوريد نه تنها گرم خواهيد شد بلكه سرعت متابوليسم بدن نيز افزايش پيدا مي‌كند و كالري‌هاي بيشتري سوزانده مي‌شود. در چنين شرايطي چربي‌هاي شكمي نيز آب خواهد شد. اين موضوع به خاطر پلي فنولي است كه در چاي سبز يافت مي‌شود. اين پلي فنول با نام EGCC شناخته شده است.

همچنين چاي سبز حاوي آمينو اسيد تيانين است كه هوشياري ذهني و آرامش را براي شما به ارمغان مي‌اورد و به شما كمك مي‌كند تصميمات منطقي و عاقلانه اي بگيريد. به همين خاطر به جاي مصرف غذاهاي پر چرب و پر كالري به غذاهاي سالم روي خواهيد اورد.

  1. كلم بروكسل تفت داده شده

fall_food_weight_loss_sprouts كلم بروكسل

اين گياه با وجود مواد مغذي فراواني كه در خود دارد يكي از غذاهاي عالي براي بدن محسوب مي‌شود. شما مي‌توانيد كلم بروكسل را با ادويه‌هاي مختلف تفت دهيد و مواد مغذي ديگري به آن بيفزاييد. اين ماده يكي از گياهان ايده آل براي كاهش وزن است زيرا سرشار از فيبر است و مي‌تواند سم زداي خوبي براي بدن باشد.

مقاله مرتبط: خواص كلم بروكسل
  1. حمص چغندر

fall_food_weight_loss_beet_hummus حمص چغندر

براي اينكه رنگ صورتي به حمص خود بدهيد، آن را با چغندر تركيب كنيد. پانسمان نقره براي سوختگي زماني كه چغندر را مي جوشانيد، دو قاشق غذاخوري آب ليموي تازه به آن اضافه كنيد تا بتواند رنگ زيبا و درخشان آن را حفظ كند. بعد از اينكه آن را به نخود، روغن زيتون و تاهيني اضافه كرديد و حمص را ايجاد نموديد، رنگ صورتي زيبايي خواهيد داشت. سعي كنيد از دستور پخت‌هاي ديگري براي استفاده از چغندر در مواد غذايي استفاده كنيد.

  1. آلو خشك

fall_food_weight_loss_dried_plums آلو خشك

تابستان بهترين زمان براي تهيه ميوه‌هاي خشك است. پاييز و زمستان نيز بهترين زمان براي اضافه كردن اين مواد به رژيم غذايي است. آلوي خشك يكي از بهترين مواد طبيعي براي درمان يبوست است.

خوردن چهار الي پنج عدد آلوي خشك در روز، سه گرم فيبر وارد بدن مي كند. نيمي از فيبر موجود در آن نامحلول است و به سرعت غذا در روده كمك مي‌كند. نيم ديگر آن فيبر محلول با سرعت پايين است كه براي بهبود سيري بسيار مفيد است و مي‌تواند كلسترول خون را پايين بياورد و سطح قند خون را تنظيم نمايد. هر دو نوع فيبر به سلامت روده‌ها كمك مي‌كند.

  1. كدو حلوايي و اسپاگتي

fall_food_weight_loss_spaghetti_squash كدو حلوايي و اسپاگتي

زماني كه هوا سرد است، كدو حلوايي به همراه اسپاگتي يكي از بهترين جايگزين‌ها براي اسپاگتي تنهاست. اين غذا يك وعده غذايي سالم است و تنها يك پيمانه از آن ۴۰ كالري دارد. اين مقدار كالري حدود ۷۵ درصد كمتر از كالري دريافتي از يك پيمانه پاستاي ساده است.

همچنين اين ماده سرشار از فيبر است. اين موضوع بدين معناست كه مي‌تواند مدت زمان زيادي شما را سير نگه ‌دارد و به كاهش چربي‌هاي شكمي كمك كند.

  1. كيوي

kiwi-smoothie-bowl كيوي

اين ميوه ممكن است ظاهر كوچكي داشته باشد اما در برگيرنده اكتينيدين است. همانطور كه مي‌دانيد اكتينيدين آنزيم منحصر به فردي است كه در كيوي يافت مي‌شود و با شكستن پروتئين در بدن به هضم غذا كمك مي‌كند. كيوي همچنين سرشار از فيبر و پروبيوتيك است كه به روده كمك مي‌كند سلامت بهتر و بيشتري داشته باشد.

تحقيقات نشان داده است كه مصرف روزانه كيوي به اجابت مزاج كمك مي كند. به همين خاطر نصف پيمانه از آن مي‌تواند بسيار مفيد باشد.

  1. رازيانه

fall_food_weight_loss_fennell رازيانه

تقريبا اعصاب همه سبزيجات براي سلامت بدن مفيد هستند زيرا به محرك‌هايي كه باعث تحريك معده مي‌شوند و نفخ را ايجاد مي‌كنند كمك مي‌كند از معده خارج شود. در اين ميان رازيانه قدرت شگفت انگيزي دارد. اين ماده در پاييز و زمستان بسيار عالي است و به كاهش نفخ و گاز معده كمك مي‌كند.

رازيانه منبع خوبي از پتاسيم است و به بازسازي تعادل طبيعي سطح مايعات در بدن و بهبود نفخ كمك مي‌كند. سعي كنيد آن را به سالاد و غذاهاي خود اضافه كنيد.

  1. قارچ

wild-mushrooms قارچ

اگر بدانيد قارچ چه مزاياي شگفت انگيزي براي بدن دارد حتما از آن در وعده‌هاي غذايي خود استفاده خواهيد كرد. فصل پاييز بهترين زمان براي تهيه سس‌هاي مبتني بر گوجه فرنگي و قارچ است. همچنين شما مي‌توانيد آن را تفت دهيد و به سالاد و غذاهاي خود بيفزاييد.

استفاده از قارچ به خاطر داشتن چربي و كالري اندك مي‌تواند به كاهش چربي‌هاي شكمي و صاف شدن آن كمك كند.

  1. برنج قهوه اي

cooked-brown-rice برنج قهوه اي

خوردن مواد غذايي سالم نيز ممكن است باعث ايجاد گاز و نفخ معده شود. برنج قهوه اي تنها غذاي نشاسته داري است كه باعث ايجاد گاز معده نمي‌شود.

  1. كدو حلوايي زمستاني

fall_food_weight_loss_winter_squash كدو حلوايي زمستاني

بله شما مي‌توانيد كدو حلوايي را در پاييز نيز تهيه كنيد. اما كدو حلوايي هاي زمستاني پوست ضخيم تري دارند و به زمان پخت بيشتري نياز خواهند داشت. به همين خاطر يك غذاي اصلي محسوب مي‌شود.

  1. سيب

superfoods-apples سيب

يكي از بهترين و طبيعي ترين مواد براي كاهش وزن سيب است. شما مي‌توانيد سيب را به صورت خام مصرف كنيد، روي آن دارچين بپاشيد يا با ساير مواد بپزيد. از خوردن بيش از حد سيب خودداري كنيد. مطالعات انجام نمايندگي اسميت اند نفيو شده نشان مي‌دهد كه خوردن سيب قبل از وعده غذايي تعداد كالري دريافتي را كاهش مي‌دهد.

  1. پسته

whole-pistachios پسته

پسته نيز به خاطر داشتن مواد مغذي فراوان بهترين ماده براي آب كردن چربي‌هاي شكمي و كاهش وزن است. اين ماده تركيب جالبي از پروتئين، فيبر و اسيدهاي چرب سالم دارد و مي‌تواند در طول روز شما را سير نگه دارد. به خاطر پوستي كه بر روي پسته وجود دارد ، به شما كمك مي‌كند از خوردن بي پروا خودداري كنيد.

رنگ سبزي كه در پسته مشاهده مي‌كنيد به خاطر آنتي اكسيدان‌هايي است كه در آن يافت مي‌شود. برخي از مواد غذايي باعث ايجاد گاز و نفخ در معده مي‌شوند اما پسته چنين نيست.

  1. سبزيجاتي با برگ سبز

raw-spinach سبزيجاتي با برگ سبز

اين سبزيجات سرشار از آنتي اكسيدان‌هاي مختلف هستند و مي‌توان از آن در تهيه سوپ و ساير مواد استفاده كرد. كلم پيچ خود را كمي ماساژ دهيد تا فيبر موجود در آن كمي بشكند سپس ان را با سير و روغن زيتون تفت دهيد.

اسفناج را در اسموتي‌هاي خود با موز تركيب كنيد تا يك ماده سبز رنگ قدرتمند براي صبحانه داشته باشيد. برگ چغندر را به سوپ خود اضافه كنيد. بافت اين سوپ مي‌تواند مدت زمان بيشتري سير نگه دارد.

  1. فلفل تند

fall_food_weight_loss_peppers فلفل تند

فلفل تند يكي از بهترين غذاها براي كاهش وزن محسوب مي‌شود. كپسايسين فلفل متابوليسم بدن را تحريك مي‌كند و به سوزاندن كالري‌ها كمك فراواني خواهد كرد.

  1. كفير

kefir-superfoods كفير

اگر به دنبال يك ماده سالم براي زمستان هستيد كفير را انتخاب كنيد. كفير همانند ماست است اما مزاياي بيشتري نسبت به آن دارد زيرا موجودات فعالي در آن وجود دارد كه دستگاه گوارشي از آن تغذيه مي‌كند.

اگرچه كفير جزو لبنيات است اما ۹۹ درصد عاري از لاكتوز است زيرا موجوداتي كه در آن وجود دارد لاكتوز را مي‌شكنند. شما مي‌توانيد كفير را براي صبحانه خود ميل كنيد يا از آن به عنوان ماده خوراكي بعد از ورزش استفاده كنيد.

  1. سيب زميني پخته شده يا تفت داده شده

fall_food_weight_loss_roasted_potatoes سيب زميني پخته

سيب پانسمان كلاژن زميني چربي بسيار اندكي دارد و كربوهيدارت هاي پيچيده و فيبر زيادي در آن يافت مي‌شود. همين امر به شما كمك مي‌كند مدت زمان زيادي سير باشيد.

  1. كدحلوايي

fall_food_weight_loss_pumpkin كدحلوايي

اگر آن را به صورت كنسروي مصرف مي‌كنيد مطمئن شويد كه از نوع شيرين شده استفاده نمي‌كنيد. كدو حلوايي فيبر بسيار زيادي دارد. همين امر باعث شده است يك ماده عالي براي تهيه دسر هاي كم كالري باشد. شما مي‌توانيد كمي دارچين به آن اضافه كنيد و ميل نماييد.

نصف پيمانه كدو حلوايي تنها ۴۰ كالري و ۵ گرم فيبر دارد. به همين خاطر مصرف آن باعث مي‌شود شكم صافي داشته باشيد و از شر يبوست خلاص شويد. همچنين شما مي‌توانيد از كدو حلوايي به عنوان ماده جايگزين در روغن‌ها و كره‌ها استفاده كنيد.

  1. ليمو

detox-lemon-water ليمو

اين ميوه جزو خانواده مركبات است و مي توان از آن در تمامي فصول سال استفاده كرد. اگر شما نيز دچار نفخ يا گاز معده مي‌شويد مي‌توانيد با خوردن ليمو از اين موضوع بكاهيد. شما مي‌توانيد ليمو را با يخ ميل كنيد يا در آب داغ بريزيد.

ويتامين C موجود در ليمو به كاهش نفخ شكم كمك مي‌كند. براي طعم بخشيدن به ماهي كافيست از ليمو استفاده كنيد.

  1. كينوا

quinoa-grains-10-daily-habits-blast-belly-fat كينوا

مطالعه منتشر شده در مجله آمريكايي تغذيه باليني نشان مي‌دهد افرادي كه از غلات سبوس دار استفاده مي‌كنند چربي شكمي بيشتري نسبت به ساير افراد از دست خواهند داد.

كينوا نه تنها يكي از غلات سبوس دار محسوب مي‌شود بلكه نصف پيمانه از آن ۱۱ گرم پروتئين سيركننده دارد و جلوي گرسنگي بيش از حد را مي‌گيرد. كينوا سرشار از فيبر است و باعث مي‌شود سموم و مواد زائد از روده پاكسازي گردد.

مقاله مرتبط: كينوا چه خواصي دارد؟
  1. گوجه فرنگي

fall_food_weight_loss_tomato_soup گوجه فرنگي

گوجه پانسمان suprasorb فرنگي تركيب جادويي از آب و پتاسيم است و همين امر موجب مي‌شود براي دفع سديم اضافي از معده مفيد باشد و نفخ آن را كاهش دهد. همچنين اين ماده سرشار از فيبر است و كالري بسيار اندكي دارد. به همين خاطر مي‌توانيد مقدار زيادي از گوجه فرنگي را بدون نگراني از افزايش وزن ميل كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده