همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خاصيت شلغم خام بيشتر است يا پخته؟

شلغم سرشار از آهن و موثر در درمان كم خوني مي باشد

با شروع فصل سرما، سرماخوردگي مهمترين سوغات طبيعت است و شلغم چه بصورت پخته كه معمولا بوي آن برايمان غير قابل تحمل است و چه به شكل خام، نقش مهمي در درمان اين بيماري به ظاهر ساده اما همه گير دارد. در ادامه نمايندگي اسميت اند نفيو بيشتر با خواص و موارد مصرف اين درمانگر طبيعي آشنا مي شويم.

شلغم را خام بخوريم يا پخته؟

براي حفظ خواص سبزيجات بهتر است تا آنها را بصورت خام مصرف كنيم. چون شلغم سرشار از ويتامين C هست بهتر است تا براي حفظ اين خاصيت، از آن به شكل خام در سالاد يا مثل بوته ي پياز يا ترب در كنار غذا استفاده شود. براي كساني كه به علت مشكلات معده نمي توانند از شلغم خام استفاده كنند، بخارپز كردن و اضافه كردن شلغم در اواخر زمان پخت غذا باعث حفظ خواص بي شمار آن مي شود. بنابراين مصرف شلغم چه بهصورت خام و چه پخته بسيار مفيد است فقط براي دريافت بيشتر ويتامين c بهتر است تا آن را خام مصرف كنيم.

خواص نمايندگي شركت لوهمن روشه شگفت انگيز شلغم براي سلامتي

*سرشار از ويتامين C و آنتي بيوتيك قوي در درمان سرماخوردگي

*تقويت سيستم ايمني بدن، تقويت قواي جنسي و افزايش دهنده ي اسپرم

*بهبود سلامت قلب

*ضد التهاب و مؤثر درمان امراض پوستي

*ضد سرطان بعلت خاصيت آنتي اكسيداني

*بهبود پانسمان suprasorb سلامت پوست و مو

*تقويت چشم و بينايي

*تقويت استخوان ها بعلت داشتن كلسيم و موثر در درمان آرتروز و رماتيسم

*سرشار از فيبر و كم كالري درنتيجه موثر در كاهش وزن

*سرشار از آهن و موثر در درمان كم خوني

خاصيت شلغم براي سرماخوردگي با تركيب شلغم و عسل

عسل و شلغم پانسمان كلاژن دو آنتي اكسيدان قوي هستند كه تركيب اين دو براي درمان سرماخوردگي بسيار مؤثر است. براي استفاده ي مفيد و موثر از شلغم خام بهتر است تا بعد از جدا كردن ريشه و ساقه با ايجاد حفره نسبتا عميقي مقداري عسل داخل شلغم بريزيد و پس از به آب افتادن آن را بنوشيد و بوته ي شيرين و خوش طعم آن را با غذا يا به شكل پخته مصرف كنيد.

بهتر است تا از بوته هاي كوچكتر شلغم استفاده كنيم

سوپ يا آش شلغم به همراه ساير مخلفاتي كه در پخت انواع سوپ ها يا آش استفاده مي شود در درمان سرماخوردگي بسيار مفيد است همچنين براي باز شدن مجاري تنفسي و پاكسازي سينوس ها بخور شلغم مؤثر و مفيد خواهد بود. همچنين اگر با بوي شلغم پخته مشكلي نداريد پانسمان نقره براي سوختگي مي توانيد از شلغم آب پز شده به همراه مقداري نمك براي درمان سرماخوردگي استفاده كنيد يا به كمك دستگاه آب ميوه گيري از شلغم نوشيدني تهيه كنيد و براي درمان سرماخوردگي مصرف كنيد همچنين غرغره كردن آب شلغم براي درمان گلودرد هم مفيد خواهد بود.

منبع: زندگي آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده