همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اعتياد زنان,اخبار اجتماعي,خبرهاي اجتماعي,آسيب هاي اجتماعي
دبير

شوراي هماهنگي مبارزه چشم درد با مواد مخدر خراسان شمالي گفت: مهم‌ترين علت اعتياد زنان در اين استان خانواده هاي آن‌ها هستند.

احمد ريواده در گفت و گو با ايسنا افزود: در برخي از خانواده ها شوهران معتاد زنان خود را  معتاد مي كنند تا همسران آن ها با آن ها همراه شوند. در برخي از خانواده ها نيز والدين معتاد هستند كه ژل زخم پرونتوسان اين امر بر روي فرزندان آن تاثير گذاشته و موجب شده است تا دختر و پسران آن ها نيز معتاد شوند.

 

ريواده اظهار كرد: يكي ديگر از دلايلي كه موجب شده تا زنان و دختران خراسان شمالي به سوي استفاده از مواد مخدر گرايش پيدا كنند ضعف حمايت هاي اجتماعي از آن هاست و همين امر نيز ژل ايكس سبب شده تا مانايي در درمان اعتياد نيز در آن ها كمتر وجود داشته باشد.

 

وي تصريح كرد: به عنوان مثال اگر يك مرد معتاد باشد حمايت هاي اجتماعي همچون حمايت هاي خانواده، حمايت هاي شغلي و ... از آن ها انجام مي‌شود اما از زنان و دختران چنين حمايت هايي صورت نمي گيرد.

 

اين مقام نمايندگي b braun مسئول افزود: يكي ديگر از عواملي كه موجب مي شود تا زنان اين استان معتاد شوند نگاه سنتي آن ها به مواد مخدر است به عنوان مثال هنوز در تعدادي از خانواده ها اين نگرش وجود دارد كه ترك موجب بهبود سرماخوردگي، التيام زخم سوختگي و ... مي شود.

 

وي خاطرنشان كرد: شيوع اعتياد در خراسان شمالي نسبت اسپري linovera به ميانگين كشوري بالاتر است بطوريكه ميانگين كشوري شيوع مصرف مواد مخدر ۵.۲۱ درصد است اين درحاليست كه اين رقم در استان ۷.۲۱درصد است.

 

به گفته دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي، ۱۰ درصد از معتادان اين استان را زنان تشكيل مي دهند و ادامه داده،  ۶۲ درصد از معتادان اين استان به موا مخدر سنتي معتاد هستند.

 



منبع

تظرات ارسال شده