همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 اين بيماري خطرناك علائمي همانند سرماخوردگي دارد

مجموعه‌اي از بيماري‌هايي است كه به‌خاطر بروز علائم مشابه تحت يك عنوان قرار گرفته اند. اين بيماري‌ها مي‌تواند در هر سني شروع شود، ولي اغلب قبل از سن ۵ سالگي و با شيوع بيشتر در دختران بروز مي‌كند و اغلب تا جواني بهبود مي‌يابد.

به گزارش : پريسا رشيد زاده در ارتباط با انجام بخشي از فعاليت‌هاي مركز جامع توانبخشي در زمينه درمان ژل medihoney بيماري‌هاي روماتولوژي در كودكان و نوجوانان، اظهار كرد: روماتولوژي اصطلاحي است كه براي بيماري‌هاي مفصلي و ضايعات بافت نرم (مانند تاندون‌ها) به كار مي‌رود كه عوارض و مشكلات ناشي از اين موارد با توجه به نوع بيماري و اختلالات زمينه‌اي متفاوت است.

مسئول واحد كار درماني مركز جامع توانبخشي هلال احمر با اشاره به اينكه عوارض جدي بيماري‌هاي روماتولوژي اطفال شامل تخريب مفاصل، اختلالات بينايي و معلوليت است، افزود: اين آسيب‌هاي روماتولوژي در كودكان در واقع مجموعه‌اي از بيماري‌هايي قيمت كرم مدي هاني است كه به‌خاطر بروز علائم مشابه تحت يك عنوان قرار گرفته اند. اين بيماري‌ها مي‌تواند در هر سني شروع شود، ولي اغلب قبل از سن ۵ سالگي و با شيوع بيشتر در دختران بروز مي‌كند و اغلب تا جواني بهبود مي‌يابد.

رشيد زاده در ادامه عنوان كرد: علائم اين بيماري در كودكان، شبيه سرماخوردگي است كه با تب، علائم تنفسي و درد استخواني همراه است. اين بيماري عمدتاً با التهاب در بافت مفاصل مانند زانو، آرنج، مچ پا و گردن همراه است.

مسئول محصولات مدي هاني واحد كار درماني مركز جامع توانبخشي هلال احمر با تاكيد بر اينكه دسته بزرگي از اين بيماري‌ها ناشناخته اند و ژنتيك در ابتلاي فرد به اين بيماري‌ها نقش مهمي دارد، عنوان كرد: چنانچه بيماري‌هاي روماتولوژي به موقع تشخيص داده نشوند، كيفيت زندگي فرد تحت تاثير قرار خواهد گرفت و هزينه زيادي به سيستم بهداشتي تحميل مي‌كند.

رشيد زاده با اشاره به بروز نوع ديگر اين بيماري در نوجوانان، گفت: روماتيسم در نوجوانان قبل از سن ۱۶ سالگي آغاز مي‌شود و به دلايل ناشناخته، يك يا تعداد بيشتري از عسل پزشكي مفاصل فرد، ملتهب، متورم، دردناك و سفت شده و نمي‌توانند به‌طور طبيعي آن را حركت دهند.

وي با تاكيد بر نقش ويژه و مهم خانواده در بهبود شرايط و بيماري، عنوان كرد: استفاده از درمان‌هاي ممكن تحت نظر متخصصان روماتولوژيست، استفاده از دارو‌هاي مناسب، تمرينات ورزشي، تغذيه مناسب، كاردرماني و فيزيوتراپي و ... منجر به بهبود اين بيماري در فرد و گاهي از بين رفتن دائمي نشانه‌هاي بيماري خواهد شد.

مسؤل واحد كاردرماني مركز جامع توانبخشي هلال كرم محافظ مدي هاني احمر خاطرنشان كرد: با توجه به اهميت درمان اين دسته از بيماري‌ها در كودكان و نوجوان، مركز جامع توانبخشي جمعيت هلال احمر نيز از سال‌ها پيش با استفاده از علم، توان، تجربه و تخصص نيرو‌هاي كارآمدي كه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند، به ارايه خدمات توانبخشي خاص مي‎پردازد.

منبع: تسنيم



منبع

تظرات ارسال شده