همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
علائم حمله قلبي در خانم‌ها كه از آنها بي‌خبريد+ راهكارهاي پيشگيري و درمان

باور عموم علائم حمله قلبي در خانم‌ها با آقايان متفاوت است و با مشاهده اين علائمي بايد فوري به پزشك مراجعه كنيد.

به گزارش : به گفته استاد جراحي قلب و عروق در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئيس، در زنان نسبت به مردان بيشتر اين احتمال وجود دارد كه علائم غير معمول آتيپيك (حمله قلبي) بروز كند.
علائم حمله قلبي در خانم‌ها
علائم حمله قلبي در خانم‌ها مي تواند قيمت پانسمان سوربكت به صورت سرگيجه، سوزش در قسمت فوقاني شكم و سينه ، خستگي، درد معده، تنگي تنفس و حتي تهوع بروز كند ‌و متاسفانه بسياري از علائم حمله قلبي در خانم‌ها بي خبرند و در مواردي كه پيش از آن فرد گرفتار حمله قلبي نشده باشد، اين موضوع خطرناك است و خانم‌ها در صورت مشاهده اين علائم بايد با اورژانس تماس بگيرند يا به پزشك مراجعه كنند.
علائم معمول حمله قلبي در مردان ممكن است به صورت درد قفسه سينه، تنگي نفس يا فشار در ناحيه قفسه سينه باشد و اين درد به بازوها، پشت، فك و گردن انتشار پيدا كند.
برخي زنان نيز در حمله قلبي علائمي چون تنگي نفس، ساكارز سرگيجه يا سرگيجه يا درد مبهم در قسمت فوقاني شك، بازو يا گردن تجربه مي كنند و به اعتقاد متخصصان، زنان ممكن است علائم حمله قلبي متفاوتي داشته باشند.
مسدود شدن عروق كرونر باعث ايجاد حمله قلبي مي شود و در زنان برخلاف مردان كه عروق كرونر اصلي مسدود مي‌شوند، انسداد ممكن است در شريان هاي كرونر كوچك رخ دهد.
سن نقش مهمي در حمله قلبي در زنان دارد و ميانگين سني زنان مبتلا به بيماري‌هاي قلبي ۲۱ سال بعد بالاتر از مردان است و از آنجائيكه زنان در هنگام بيماري قلبي عموما مسن‌تر هستند، ممكن است علائم بيماري و حمله قلبي را ناديده بگيرند، زيرا اغلب زنان علائم sorbact پانسمان را به بيماري‌هاي ديگر ناشي از پيري نسبت مي دهند.
پيشگيري و درمان بيماري قلبي در زنان
بسياري از خانم‌ها حتي زماني كه علائم بيماري يا عارضه قلبي آنها تشخيص داده مي شوند، به دليل مراقبت از فرزندان، همسران يا والدين به درمان بيماري قلبي خود و علائم حمله توجه نشان نمي‌دهند اما، تاخير در درمان مي‌تواند مرگ را رقم زند.
درمان حمله قلبي شامل استفاده از داروهاي ضد التهابي است، اين داروها وقتي دقيق و به طور مرتب مصرف شوند مي‌توانند از حمله قلبي جلوگيري كنند.
انجمن قلب آمريكا تاكيد دارد كه خانم‌ها فشار خون، قند خون و ميزان سربكت كلسترول خود را اندازه گيري كنند.
اگر از فشار خون، كلسترول يا قند خون بالا رنج مي‌بريد حتما بايد اين عوامل خطر جمله‌هاي قلبي را پايين بياوريد و در صورتي كه سيگار مي‌كشيد آن را ترك كنيد و رژيم غذايي سالم و كم چرب سرشار از ميوه ها و سبزيجات داشته باشيد و مصرف نمك را كم كنيد.
عوامل خطر حمله قلبي
برخي عوامل خطر حمله قلبي وجود دارد كه نمي‌توان آنها را تغيير داد كه از جمله آن مي‌توان به سن و سابقه خانوادگي اشاره كرد.
اگر شما سابقه خانوادگي ابتلا به بيماري قلبي داريد، بايد مراقب باشيد تا گرفتار حمله قلبي زودرس يا حمله قلبي در جواني نشويد، پانسمان عسل حمله قلبي جواني در مردان زير ۴۵ سال و در زنان زير ۵۵ سال اتفاق مي‌افتد اما به طور كلي بيماري قلب در زنان جوان كمتر رايج است هرچند كه نبايد بي تفاوت بود و با ورزش، تغذيه سالم و از بروز بيماري قلبي پيشگيري كرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران


منبع

تظرات ارسال شده