همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
8 راه حل جادويي براي سايز كردن كفش تنگ

به همين دليل، بهتر است در ابتدا كفش جديدتان را بپوشيد و ببينيد چقدر برايتان تنگ است.

به گزارش اگر به طور آزاردهنده‌اي تنگ نبود و مي‌توانستيد با كمي زحمت آن را بپوشيد، كافيست براي مدتي آن را در خانه پا كنيد و راه برويد تا زماني كه كمي جا باز كند.

اين كار حدودا چند روز زمان مي‌برد اما در عوض راه حلي طبيعي است و كفش‌تان صدمه نمي‌زند.

*گشاد كردن كفش تنگ با استفاده از يك جوراب ضخيم و حرارت اين روش معمولا فقط روي كفش‌هايي جواب مي‌دهد كه جنس چرم دارند. ابتدا ضخيم‌ترين جورابي كه داريد را بپوشيد. سپس كفش‌تان را پايتان كنيد و تا مي‌توانيد، پاهايتان را درون آن فشار دهيد.

بعد آن قسمتي از كفش كه برايتان تنگ است را با استفاده از يك سشوار حرارت دهيد. در هنگام حرارت دادن كفش، تا جايي كه مي‌توانيد پاهايتان را در آن فشار دهيد. اين كار را ۲۰ تا ۳۰ ثانيه ادامه دهيد. در مرحله بعد، سشوار را خاموش كنيد اما كفش‌هايتان را از پايتان در نياوريد تا زماني كه كاملا خنك شوند.

سپس سربكت يك جوراب عادي و نازك بپوشيد و كفش‌تان را امتحان كنيد. اگر كفش‌تان هنوز به اندازه كافي جا باز نكرده‌ بود، آنقدر روش بالا را تكرار كنيد تا به اندازه دلخواهتان برسد. پس از اينكه اندازه كفش به حد دلخواهتان رسيد، براي اينكه رطوبت از دست رفته چرم به وسيله حرارت سشوار را به آن بازگردانيد، كمي واكس كفش چرم روي آن بزنيد.

نكته: حرارت سشوار باعث از بين رفتن چسب‌هاي كفش ميشود. گشاد كردن كفش‌هاي قديمي با اين روش، بيشتر مراقب باشيد. 2. گشاد كردن كفش تنگ با استفاده از جوراب گلوله شده در ابتدا، چند لنگه جوراب براي هر كدام از لنگه‌هاي كفش در نظر بگيريد. سپس لنگه‌هاي جوراب را گلوله كنيد تا شبيه به يك توپ گرد شوند.

حالا اين گلوله‌ها را به آرامي درون يكي از لنگه‌هاي كفش‌تان بگذاريد و فشار دهيد تا وقتي كه درون كفش كاملا پر شود. همين كار را براي لنگه ديگر كفش‌تان هم انجام دهيد. بگذاريد كفش‌تان يك شب به همين حالت باقي بماند. صبح روز بعد، حتما تفاوت سايز را در آن احساس خواهيد كرد.

*گشاد كردن كفش تنگ استفاده از فريز كردن و يك كيسه آب در ابتدا، دو عدد كيسه ساندويچي زيپ‌دار و بدون سوراخ، يا يك بادكنك ضخيم و يا يك كيسه پلاستيكي مشابه را به اندازه يك سوم يا نصف ظرفيت‌اش sorbact پانسمان پر از آب كنيد و محكم درب آن را ببنديد؛ هر كدام از كيسه‌ها مخصوص يك لنگه كفش است. كيسه‌ها را درون كفش‌هايتان قرار دهيد و آنقدر فشار دهيد تا كل كفش‌ها را پر كنند. سپس كفش‌هايتان را درون فريزر قرار دهيد تا زماني كه آب درون كيسه‌ها كاملا يخ بزند (يك شب كافيست). وقتي آب درون كفش‌هايتان يخ ميزند، در اصل به آرامي باعث انبساط آنها مي‌شود. وقتي كفش‌ها را از داخل فريزر بيرون آورديد، قبل از اينكه كيسه‌ها را از درون آنها خارج كنيد، اجازه دهيد براي مدت ۲۰ دقيقه كمي گرم شوند تا يخ‌شان باز شود. سپس‌ها كفش‌ها را بپوشيد و ببينيد اندازه پايتان شده‌اند يا خير. اگر هنوز به اندازه دلخواه‌تان نرسيده بودند، اين فرآيند را يك بار ديگر تكرار كنيد. نكته: پيشنهاد ميكنيم براي جا باز كردن كفش‌هاي گران قيمت، اين روش را به كار نبريد چون ممكن است به آنها صدمه بزند.

*گشاد كردن كفش تنگ با استفاده از روزنامه در ابتدا چند ورق روزنامه را كمي خيس كرده و آنها را مچاله كنيد. آنقدر روزنامه‌ درون كفش خود قرار دهيد تا فضاي آن كاملا پر شود؛ اما مراقب باشيد كه هنگام استفاده از اين روش، شكل كفش را خراب نكنيد. اگر حس كرديد شكل كفش‌تان تغيير كرده، روزنامه‌ها را از آن بيرون بياوريد و دوباره داخل آن قرار دهيد تا زماني كه به شكل اوليه خود بازگردد. مدتي صبر كنيد تا روزنامه‌ها و كفش كاملا خشك شوند. سپس روزنامه‌ها را از داخل كفش خود بيرون آورده و آنها را بپوشيد. حتما سايز آنها تغيير كرده است. نكته: يادتان باشد كه مي‌توانيد پانسمان سوربكت با اين روش، روش فريز كردن را هم تركيب كنيد تا كفش‌تان بيشتر جا باز كند؛ براي اين كار مي‌توانيد به جاي روزنامه خيس، از لنگه جوراب خيس استفاده كنيد.

*جا باز كردن كفش از طريق اسپري كردن الكل يك بطري اسپري را به اندازه ۵۰% با الكل و ۵۰% با آب پر كنيد. درون هركدام از لنگه‌هاي كفش‌تان را با اين محلول اسپري كنيد. سپس به مدت ۲۰ دقيقه آنها را بپوشيد. همچنين مي‌توانيد به جاي اسپري كردن، به طور مستقيم روي بخش‌هايي از كفش كه تنگ هستند الكل بزنيد. تا وقتي كفش‌ها خيس هستند، سريعا آنها را بپوشيد چون الكل معمولا سريع خشك مي‌شود. يك روش مشابه ديگر اين است يك جفت جوراب نخي را درون الكل خيس كنيد و آنها را فشار دهيد تا الكل اضافي از بافت پارچه خارج شود. سپس جوراب‌ها را بپوشيد و كفش‌هايتان را پايتان كنيد تا زماني كه الكل به طور كامل خشك شود. اگر هنوز اندازه كفش به حد دلخواهتان نرسيده بود، اين فرآيند را چند مرتبه تكرار كنيد تا نتيجه مطلوب را بگيريد. هشدار: پيشنهاد ميكنيم براي جا باز كردن كفش‌هاي گران قيمت، اين روش را به كار نبريد چون ممكن است به آنها صدمه بزند.

*گشاد كردن كفش تنگ با استفاده از سيب زميني يك سيب زميني بزرگ را پوست بكنيد و درون كفش خود فشار دهيد. اندازه سيب زميني بايد به حد كافي بزرگ باشد تا باعث شود كفش‌تان ورم كند. سپس اجازه بدهيد كفش‌تان به مدت يك شب در اين حالت بماند. مزيت اين روش اين است كه نه تنها سيب زميني ساكارز بوي بدي نمي‌دهد، بلكه بوي بد كفش را هم به خود جذب مي‌كند. پس در حقيقت با يك تير دو نشان مي‌زنيد! همچنين مي‌توانيد باقيمانده سيب زميني را به راحتي و با استفاده از يك تكه پارچه مرطوب پاك كنيد.

*گشاد كردن كفش تنگ با استفاده از قالب كفش قالب كفش به شكل پاي شماست و معمولا از جنس چوب سدر يا افرا ساخته مي‌شود. اين قالب پيچ‌ها و تنظيماتي دارد كه به شما كمك مي‌كنند كفش خود را گشاد كنيد. در هنگام خريد قالب كفش به قابليت‌هاي آن كاملا دقت كنيد. يك قالب كفش معمولا مي‌تواند طول و عرض كفش شما را كمي تغيير دهد. به راحتي هم مي‌توانيد آن را درون لنگه راست يا لنگه چپ كفش قرار دهيد. جا باز كردن كفش از طريق قالب، روش كشش خشك ناميده مي‌شود. اين روش ممكن است چندين روز به طول بيانجامد. سعي كنيد هر روز كفش خود را بپوشيد و سايز آن را امتحان كنيد. بهتر است همراه با قالب كفش از يك اسپري يا روغن منبسط‌ كننده كفش هم استفاده كنيد تا همه جاي كفش‌تان به صورت مساوي جا باز كند. اين اسپري يا روغن باعث مي‌شود بافت كفش شما كمي انعطاف‌پذيرتر شده و در نتيجه، فرآيند انبساط سريعتر و راحت‌تر انجام شود. مي‌توانيد آنها را از مغازه‌هاي كفاشي تهيه كنيد.

*كفش خود را به دست يك كفاش حرفه‌اي بسپاريد اگر فكر مي‌كنيد نمي‌توانيد بدون صدمه زدن به كفش خود سايز آن را تغيير دهيد، ترجيحا آن را به دست يك كفاش حرفه‌اي بسپاريد. بعضي از اين افراد يك دستگاه مخصوص اين كار دارند پانسمان عسل كه به آرامي به كفش فشار و گرما وارد كرده و آن را به اندازه دلخواه شما گشاد مي‌كنند.

منبع : دلگرم



منبع

تظرات ارسال شده